2018-01-29, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Jag vet inte varför stjärnfotograferna som fotat Pirellis katalog 3 ggr och som låg bakom kampanjen United collors of Benetton menar att fotografierna är garanterat fejkade.
Men att dom faktiskt menar detta, gör mig väldigt nyfiken på filmen.

Vet vi ens om de verkligen menar det? Eller är det nån som påstår att de menar det?

Vill det sig sen riktigt illa så kan det ju vara så att en om än så känd och hyllad modefotograf etc kanske i värsta fall fotat mest i studio eller studiomiljö, typ. Och kanske har bristfällig erfarenhet om t ex naturfotografering utan samma möjligheter med hjälp av artificiellt ljus, och då kanske får för sig att det skulle vara nåt konstigt med Apollobildena fast de är äkta. Men i min värld bör alla lite erfarna fotografer begripa att det inte är nåt fejk eller konstigt med Apollobilderna, annars förpassar jag dem till hagen för klappmongon....
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-01-29 kl. 14:43.
Citera
2018-01-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vet vi ens om de verkligen menar det? Eller är det nån som påstår att de menar det?
Massimo säger det i trailern till filmen men eftersom jag inte kan italienska så förstår jag inte vad fotograferna säger.
Så jag får vänta på den engelska versionen eller lära mig italienska.
Citera
2018-01-29, 15:13
Medlem
Citat:
Massimo säger det i trailern till filmen men eftersom jag inte kan italienska så förstår jag inte vad fotograferna säger.
Så jag får vänta på den engelska versionen eller lära mig italienska.

Och vad Massimo är för figur vet vi ju redan, så att han skulle komma med nåt seriöst som skulle kunna omkullkasta alla tidigare analyser förklaringar m.m. (som visat att det inte finns någon vettig anledning att tro att fotografierna från Apollo skulle vara fejk, och att man klart och tydligt kunnat motbevisa alla påståenden om att det skulle vara fejkade bilder) är extremt osannolikt. Han försöker bara rida på på lite rampljus och skapa clickbait som kan generera klirr i kassan för honom.
Citera
2018-01-29, 15:15
Medlem
Citat:
Och vad Massimo är för figur vet vi ju redan, så att han skulle komma med nåt seriöst som skulle kunna omkullkasta alla tidigare analyser förklaringar m.m. (som visat att det inte finns någon vettig anledning att tro att fotografierna från Apollo skulle vara fejk, och att man klart och tydligt kunnat motbevisa alla påståenden om att det skulle vara fejkade bilder) är extremt osannolikt. Han försöker bara rida på på lite rampljus och skapa clickbait som kan generera klirr i kassan för honom.
Det är fotografernas ord som är intressanta.
Citera
2018-01-29, 15:35
Medlem
Citat:
Det är fotografernas ord som är intressanta.

Egentligen inte för mig, då påståenden om att dessa bilder skulle var fejkade har florerat i snart 50 år, med alla möjliga felaktiga eller mer eller mindre galna påståenden, och allt hittills blivit förklarat och motbevisat. Så sannolikheten att någon idag plötsligt skulle komma med nåt nytt som skulle omkullkasta allt och bevisa att bilderna är fejkade, är noll
Citera
2018-01-29, 15:42
Medlem
Citat:
Egentligen inte för mig, då påståenden om att dessa bilder skulle var fejkade har florerat i snart 50 år, med alla möjliga felaktiga eller mer eller mindre galna påståenden, och allt hittills blivit förklarat och motbevisat. Så sannolikheten att någon idag plötsligt skulle komma med nåt nytt som skulle omkullkasta allt och bevisa att bilderna är fejkade, är noll
Om inte världens mest eftertraktade fotografer är kunniga i sitt ämne, vilka ska man då fråga?
Citera
2018-01-29, 15:45
Medlem
Citat:
Om inte världens mest eftertraktade fotografer är kunniga i sitt ämne, vilka ska man då fråga?

Nu handlar ju inte frågan bara om fotografering utan också fysik och teknik på månen. En viss skillnad mot modefotografering.
Har du någon länk till videon där dessa fotografer uttalar sig ?
Citera
2018-01-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Nu handlar ju inte frågan bara om fotografering utan också fysik och teknik på månen. En viss skillnad mot modefotografering.
Har du någon länk till videon där dessa fotografer uttalar sig ?
Filmen American Moon av Massimo Mazzucco.
Citera
2018-01-29, 15:53
Medlem
Citat:

Dessa fotografer kanske inte är så kunniga på fotografering utanför sin egen nisch i branschen, t ex kanske nån som snöat in på macrofoto av småkryp inte är så kunnig på att fota t ex nattbilder av landskap etc.

Så har man funderingar på bilderna från månlandningen så kanske modefotografer inte är de första man skulle fråga....
Citera
2018-01-29, 15:59
Medlem
Citat:
Dessa fotografer kanske inte är så kunniga på fotografering utanför sin egen nisch i branschen, t ex kanske nån som snöat in på macrofoto av småkryp inte är så kunnig på att fota t ex nattbilder av landskap etc.

Så har man funderingar på bilderna från månlandningen så kanske modefotografer inte är de första man skulle fråga....
Han har även frågat filmfotografer.
Vilka fotografer tycker du han skulle frågat?
Citera
2018-01-29, 16:05
Medlem
Citat:
Han har även frågat filmfotografer.
Vilka fotografer tycker du han skulle frågat?

Som jag redan förklarat så finns det inte minsta anledning att tro att någon idag skulle kunna bevisa bilderna som fejk då alla tidigare försök till det i snart 50 år förklarats och motbevisats som trams, okunniga påståenden och rena lögner. Finns liksom inget märkligt eller felaktigt med dessa bilder som inte redan förklarats och motbevisats många gånger om. Så varför bry sig om nån uppmärksamhetskåt stolle som idag ånyo kastar fram påståenden om att bilderna skulle vara fejkade. Sannolikt kommer man bara att påstå samma redan söndertuggade uttjatade och motbevisade påståenden igen.
Citera
2018-01-29, 16:07
Medlem
Citat:
Som jag redan förklarat så finns det inte minsta anledning att tro att någon idag skulle kunna bevisa bilderna som fejk då alla tidigare försök till det i snart 50 år förklarats och motbevisats som trams, okunniga påståenden och rena lögner. Finns liksom inget märkligt eller felaktigt med dessa bilder som inte redan förklarats och motbevisats många gånger om. Så varför bry sig om nån uppmärksamhetskåt stolle som idag ånyo kastar fram påståenden om att bilderna skulle vara fejkade. Sannolikt kommer man bara att påstå samma redan söndertuggade uttjatade och motbevisade påståenden igen.
Det tvivlar jag på.
Men vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in