2018-01-29, 17:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var ju avrättningsfilmer från utlandet, förmodligen arabvärlden. Svensk - eller dansk - polis kan inte göra något åt det. (Såvida inte någon som deltog i avrättningarna eller poserar med en död kvinnas kropp eller något, kommit hit till Norden och sökt asyl sedan, förstås.)

Jag vågar sätta min hatt på att det var filmer från Mexiko Madsen kollade på.
Citera
2018-01-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag har inte sett den informationen. Här står det nämnt att det var filmer med bland annat BDSM samt att det var från utlandet. Men jag har inte läst att det skulle vara avrättningsfilmer från arabvärlden. Länk någon?
"– Hårddisken har vi sedan hittat i Peter Madsens verkstad. I hårddisken finns filmer med flera klipp av BDSM, tortyr och mord. Det ska röra sig om filmer med äkta mord på kvinnor. Bland annat med halshuggning och hängning, säger Buch-Jepsen, enligt Aftonbladet."https://l.facebook.com/l.php?
Nä, ang arabvärlden så är det en viss person här som snackar om det. INGEN annan har sagt annat än att Madsen inte har med filmernas inspelning att göra samt att filmerna är från UTLANDET. Inget annat.
Citera
2018-01-29, 17:19
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bRvPd/peter-madsen-hade-filmer-pa-akta-kvinnomord

Morden är, enligt specialåklagare Jakob Buch-Jepsen, inte iscensatta utan äkta och har filmats utomlands. Det är vår uppfattning att det är videofilmer som visar verkliga mord på kvinnor. Det är filmsekvenser med halshuggningar och hängning av kvinnor, säger Jakob Buch-Jepsen.
Citera
2018-01-29, 17:43
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det är inte den killen, Oddur, som var hennes pojkvän. jag har namnet, måste rota fram det. Om jag hittar det. Minns att ett av namnen var Christian, tror jag. Fan - minnet är bra, men jävligt kort.

EDIT: Detta är Kim Walls kille: https://www.facebook.com/n**ls.c.nielsen.18 . De två stjärnorna byts ut till ie.

FB var inte nere. Bara jag som var en idiot och glömde att ändra länken. Ok, det verkar stämma betydligt bättre med denna kille dock, även om han inte verkar ha något med musik att göra vad jag kan se.
Citera
2018-01-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
FB var inte nere. Bara jag som var en idiot och glömde att ändra länken. Ok, det verkar stämma betydligt bättre med denna kille dock, även om han inte verkar ha något med musik att göra vad jag kan se.
Varför skulle han ha nåt att göra med musik?
Citera
2018-01-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Tack! Då vet jag var jag ska börja iaf. Han är galet lik Oddur om jag hittat rätt. FB nere dock (förståeligt).

NEJ. Det är inte överensstämmande med de foto som visades på dansk TV2.
Citera
2018-01-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jo, det är samma kille. Bara det han har ändrat lite på sig vad gäller profilbilden kan jag tänka. Om det inte är den här - vem är det då?

Den här killen hade jag koll på redan ett par veckor efter försvinnandet. I så fall måste jag vara riktigt riktigt fel på det.
Senast redigerad av Picasso2 2018-01-29 kl. 17:58.
Citera
2018-01-29, 17:58
Medlem
Citat:
Jo, det är samma kille. Bara det han har ändrat lite på sig vad gäller profilbilden kan jag tänka. Om det inte är den här - vem är det då?

Ingen aning. I dokumentären ville han inte uppge sitt namn heller.
Citera
2018-01-29, 18:04
Medlem
Citat:
Varför skulle han ha nåt att göra med musik?

Dom som ägde huset använde det huvudsakligen till inspelning av musik och hyrde inte ut lägenheter. Bortsett då möjligen tillfälligt till ngn musiker. Det är väl en rimlig tanke.
Citera
2018-01-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ingen aning. I dokumentären ville han inte uppge sitt namn heller.
Jag kan inte bevisa att det är pojkvännen. Jag känner varken honom eller Kim. Så, då får det stå obekräftat så länge.

EDIT: Det bör vara han. Hennes vänner hade även honom på FB (efter lite snokande igen). Fast de kan ju ha varit goda vänner också, som har gemensamma vänner.
Senast redigerad av Picasso2 2018-01-29 kl. 18:42.
Citera
2018-01-29, 18:06
Medlem
crawlys avatar
Citat:

Det fanns en annan Niels Nielsen som var det, men jag hittade rätt tillslut. Verkar vara en bra kille och jag lider med honom.

Nu hoppas vi den satans psykopaten PM hamnar bakom galler tills nån god samarit slår ihjäl fanskapet med en frukostbricka.
Citera
2018-01-29, 18:06
Medlem
Citat:
Dom som ägde huset använde det huvudsakligen till inspelning av musik och hyrde inte ut lägenheter. Bortsett då möjligen tillfälligt till ngn musiker. Det är väl en rimlig tanke.
Eller så bodde dom i andra hand. Nån kompis lånade ut den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in