2018-01-29, 16:39
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Eftermiddagens inlägg verkar ha försvunnit?
Jaa det var nog för mycket trams och OT Bra att tråden rensades från pajkastningen
Citera
2018-01-29, 16:41
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet. Men tror inte den verksamheten är så stor här.
Det får vi sannerligen hoppas. Hoppas de kan spåra de stackars kvinnorna som fått sätta livet till i dessa filmer.
Citera
2018-01-29, 16:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det får vi sannerligen hoppas. Hoppas de kan spåra de stackars kvinnorna som fått sätta livet till i dessa filmer.

Det var ju avrättningsfilmer från utlandet, förmodligen arabvärlden. Svensk - eller dansk - polis kan inte göra något åt det. (Såvida inte någon som deltog i avrättningarna eller poserar med en död kvinnas kropp eller något, kommit hit till Norden och sökt asyl sedan, förstås.)
Citera
2018-01-29, 16:53
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Det var ju avrättningsfilmer från utlandet, förmodligen arabvärlden. Svensk - eller dansk - polis kan inte göra något åt det. (Såvida inte någon som deltog i avrättningarna eller poserar med en död kvinnas kropp eller något, kommit hit till Norden och sökt asyl sedan, förstås.)
Jag har inte sett att de gått ut med den informationen. Fördärvligt hur det än är.
Citera
2018-01-29, 16:54
Medlem
Citat:
Eftermiddagens inlägg verkar ha försvunnit?
Utmärkt
Citera
2018-01-29, 16:55
Medlem
För mig står det alldeles klart att Kim var en person Peter hade haft koll på! Hon bodde endast 200 m från hangaren. Han måste ha observerat henne under en tid. Han fick också syn på henne den 10 aug när de förberedde festen. Han blev nyfiken, hörde av sig och bjöd över henne på te. Där frågade han henne förmodligen vad det var för fest hon skulle ha. Eller så berättade hon självmant om den och att hon snart skulle flytta utomlands. Det att hon skulle försvinna avgjorde saken och han fick bråttom att skrida till verket.
Citera
2018-01-29, 16:58
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
För mig står det alldeles klart att Kim var en person Peter hade haft koll på! Hon bodde endast 200 m från hangaren. Han måste ha observerat henne under en tid. Han fick också syn på henne den 10 aug när de förberedde festen. Han blev nyfiken, hörde av sig och bjöd över henne på te. Där frågade han henne förmodligen vad det var för fest hon skulle ha. Eller så berättade hon självmant om den och att hon snart skulle flytta utomlands. Det att hon skulle försvinna avgjorde saken och han fick bråttom att skrida till verket.
Ja så måste vara fallet. Han har haft spaning på henne och planerat sitt hemska dåd under en tid och sedan började det brinna i knutarna eftersom hon skulle flytta. Ofattbart vidrig människa Peter.
Citera
2018-01-29, 17:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Jo,men var det inte halshuggnings filmer av kvinnor? Har för mig at araberna stenar kvinnor. Men det er klart, utvecklingen går vel framåt der också.
Citera
2018-01-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja så måste vara fallet. Han har haft spaning på henne och planerat sitt hemska dåd under en tid och sedan började det brinna i knutarna eftersom hon skulle flytta. Ofattbart vidrig människa Peter.
Ang HUR detta gick till kommer det med all sannolikhet tas upp på förhandlingen. Det handlar om ett planerat brott, vilket skall bevisas - så pojkvännens berättelse kommer nog väga in där. Sen har de också gjort massor av förhör och tekniska bevis efter beslag av datorerna. Och eftersom det är så tyst ang FUPen så blir det nog en hel del små överraskningar för oss som inte har insyn.
Citera
2018-01-29, 17:05
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Nej, det är inte den killen, Oddur, som var hennes pojkvän. jag har namnet, måste rota fram det. Om jag hittar det. Minns att ett av namnen var Christian, tror jag. Fan - minnet är bra, men jävligt kort.

EDIT: Detta är Kim Walls kille: https://www.facebook.com/n**ls.c.nielsen.18 . De två stjärnorna byts ut till ie.

Tack! Då vet jag var jag ska börja iaf. Han är galet lik Oddur om jag hittat rätt. FB nere dock (förståeligt).
Citera
2018-01-29, 17:07
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ang HUR detta gick till kommer det med all sannolikhet tas upp på förhandlingen. Det handlar om ett planerat brott, vilket skall bevisas - så pojkvännens berättelse kommer nog väga in där. Sen har de också gjort massor av förhör och tekniska bevis efter beslag av datorerna. Och eftersom det är så tyst ang FUPen så blir det nog en hel del små överraskningar för oss som inte har insyn.
Ja det kommer att bli en rysare är jag övertygad om. Att pojkvännen har legat lågt har nog en orsak. Det här mordet slår väl det mesta i grymhet.
Citera
2018-01-29, 17:11
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo,men var det inte halshuggnings filmer av kvinnor? Har för mig at araberna stenar kvinnor. Men det er klart, utvecklingen går vel framåt der också.
Jag har inte sett den informationen. Här står det nämnt att det var filmer med bland annat BDSM samt att det var från utlandet. Men jag har inte läst att det skulle vara avrättningsfilmer från arabvärlden. Länk någon?
"– Hårddisken har vi sedan hittat i Peter Madsens verkstad. I hårddisken finns filmer med flera klipp av BDSM, tortyr och mord. Det ska röra sig om filmer med äkta mord på kvinnor. Bland annat med halshuggning och hängning, säger Buch-Jepsen, enligt Aftonbladet." Från Nyheter 24. Försökte länka men det fungerade inte...
Senast redigerad av Caracallas 2018-01-29 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in