2018-01-29, 11:46
Medlem
Har PMs fru kommit med nån uttalande?
Citera
2018-01-29, 11:47
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Ja, det är många som varit skeptiska till hennes försvar av Madsen, så även jag. Vi får dock ha i åtanke att det enbart var 10 dagar efter försvinnandet som denna artikel publicerades (21 aug), och vi vet nog alla hur svårt det kan vara att att acceptera händelser som går tvärt emot hur vi tror att världen, eller en specifik person, fungerar. Om man känner väldigt starkt för en person som anklagas för något och man själv tror att dessa anklagelser är falska är det väl helt naturligt att vilja försvara personen i fråga. Jag har inte sett att hon i ett senare skede av utredningen skulle uttalat sig på liknande sätt, är det någon annan som har det? Jag kan ju ha missat det.
Nej jag tror nog hon aktar sig för att uttala sig i pressen om sin nära relation med Madsen så som det här fallet har utvecklat sig.
Citera
2018-01-29, 11:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Ok, så bara för att sammanfatta lite kring boendeförhållanden:

KW bodde sina sista fem månader i en byggnad som ligger exakt 200 meter från PM's verkstad.

Och hon hade 2 min till Nautilus (160 m):
https://plus.google.com/photos/photo/110406557258249672993/6431218159598565106

Inte uteslutet att PM redan vid första kontakten fått veta var KW bodde, och hur som helst bör hon ha utforskat sin närmaste omgivning och vid något tillfälle sett ubåten. - En restaurang finns också strax i närheten.
Citera
2018-01-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Nej jag tror nog hon aktar sig för att uttala sig i pressen om sin nära relation med Madsen så som det här fallet har utvecklat sig.

Ja, det har du nog rätt i. Jag funderar på varför hon inte gått ut i media och sagt "jag hade fel om PM" eller dylikt. Men det kan ju vara jobbigt nog att behöva erkänna bara inför sig själv att en har tagit så fel gällande en person en trodde sig känna, än värre i media. Dessutom kanske media inte är intresserade av att rapportera om sådant. Men bortsett från att hon försvarade PM i början ser jag inte riktigt vad hon (och hennes kön) har för relevans för fallet, faktiskt. Men polisen lär ju ha utrett det, framförallt med tanke på hennes försvar av PM i media.
Citera
2018-01-29, 12:06
Medlem
PhDSalanders avatar
Ang Deirdre King så är det uppenbart att hon varit man enligt könsdefinition och som ev tagit östrogen för att få ett mer kvinnligt utseende, ev genomgått könskorrigering. Den breda pannan, breda axlarna, skarpa käkbenen, och hårets tunna kvalitet vittnar om det.

Så varför är detta intressant?
Citera
2018-01-29, 12:11
Medlem
När media nämnde att trosor och strumpbyxor var kvar i ubåten, förstod man vart det barkade.

Att Madsen skulle glömt bort plaggen är nog uteslutet, och sparandet/gömmandet av intimplagg är ju intressant.

Detta är ju troféer, typiska för drivna perversa brottslingar.

Han är helt uppslukad, och skulle säkert använda plaggen när han fantiserade och onanerade, enligt välkänt mönster.

Att han lyckats dölja sin förvridna själ under alla år, är helt fantastiskt.

Underskatta aldrig en psykopat.
Citera
2018-01-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har du inga belägg för. Du vet inte hur hennes genetik ser ut. Vissa kvinnor har manliga drag, så är det bara. Beroende på genetiken. Hon KAN vara trans, hon KAN vara kille - det har jag ingen aning om. Men tycker nog du skall vara lite mer tillbakadragen i dina s k slutsatser.

Citat:
Ja, det är många som varit skeptiska till hennes försvar av Madsen, så även jag. Vi får dock ha i åtanke att det enbart var 10 dagar efter försvinnandet som denna artikel publicerades (21 aug), och vi vet nog alla hur svårt det kan vara att att acceptera händelser som går tvärt emot hur vi tror att världen, eller en specifik person, fungerar. Om man känner väldigt starkt för en person som anklagas för något och man själv tror att dessa anklagelser är falska är det väl helt naturligt att vilja försvara personen i fråga. Jag har inte sett att hon i ett senare skede av utredningen skulle uttalat sig på liknande sätt, är det någon annan som har det? Jag kan ju ha missat det.
Tror nog ändå att man håller tyst om man har en seriös relation med någon. Som hans fru gjort. Deidre däremot beter sig som en förälskad tonåring och säger t om att hen vill gifta sig med honom. Hen poserar vid stängslet till ubåten och försöker se förförisk "sexig ut", griper händerna teatraliskt i stängslet och vänder huvudet mot kameran och försöker se flickaktigt oskuldsfull ut. Så teatralisk! Det är hela bilden plus hur hen ser ut som gör att flera här ser en man. Det finns kvinnor som är manhaftiga, äldre kvinnor som blir mer och mer lika gubbar. Men detta är något annat. Hen försöker på alla sätt och vis ha "typiskt kvinnliga" attribut för att se kvinnlig ut. Oftast blir effekten helt motsatt. De flesta kvinnor behöver inte anstränga sig så mycket.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-01-29 kl. 12:15.
Citera
2018-01-29, 12:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Trodde jag skrev detta här förut men tydligen inte.

Den danska sadist/fetischproducenten "Sebastian Solo"s riktiga namn är om jag inte minns fel just Peter Madsen, eller det är åtminstone det namn som förekommer som rättighetsinnehavare i kontrakt med modeller. Det är väl aldrig så att det är denna Peter Madsen? (Fast det hade säkert kommit ut redan ifall det vore så.) Samma psykopatiska mentalitet verkar de dock ha...

Det är inte så, det reddes ut i början av tråden. Både Peter och Madsen är mycket vanliga namn i Danmark.

Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Vet inte. Tror det är en hel massor vi inte vet...

Sperma från Madsen, blod på hans penis (dom går väl inte ut med sånt m tanke på anhöriga?)

Och fann dom spy? Jag vet att när jag har fött eller har migrän; det gör så ont att man spyr.
Kims smärta kan jag bara föreställa mig, men definitivt så ont att man måste spy.

Men slika upplysningar tror jag faktiskt inte polisen går ut med.

Jodå, det går de ut med. Det framgick vid första omhäktesförhandlingen att spår av normalt sexuallt umgänge inte fanns på varken hennes underliv eller hans. Hur skulle de INTE kunna ta upp en sådan uppgift, menar du? Det är ju helt centralt för brottsrubriceringen.
Citera
2018-01-29, 12:19
Medlem
crawlys avatar
Har någon gjort nån research gällande pojkvännen som nämns? Enligt vissa källor är det ju den här killen.

Har det bekräftats nånstans? Jag kan inte hitta några kopplingar mellan honom, musik, konst eller ens landet (Danmark) ifråga. Vad jag kan se är han från Island, och arbetar för en utbrytartidning som "International Affairs Columnist", bland annat. Han verkar även ha studerat ihop med KW i USA (baserat på cv och nån bild).

Dessutom om man kollar hans Twitter så verkar han inte ens gjort en paus under hennes försvinnande. Business as usual, och vad jag kan se verkar han vara i Kina nu. Fast den här sortens personer kanske har en redaktion som kan spotta ut tweets via deras konton, eller var det en mer casual och delvis yrkesmässig relation dom hade?

Oavsett vilket, så verkar han inte ha någon uppenbar koppling till Danmark och platsen de bodde på, annat än möjligtvis nätverk av olika slag. Han har bott i Norge tidigare, men eftersom det är total avsaknad av personlig information (bloggar el. liknande) gällande dessa personer så är det svårt att hitta något via ex. Google. Deras andra konton; Linkedin, Youtube mm, beskriver bara en yrkeprofil.

Så av någon anledning och via kontakter vi inte känner till bodde man i lokalen intill verkstaden; sannolikt som en tillfällig lösning innan flytt. Vad man kan se genomförde pojkvännen flytten, medans stackars KW blev kvar på havets botten.
Citera
2018-01-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Har någon gjort nån research gällande pojkvännen som nämns? Enligt vissa källor är det ju den här killen.

Har det bekräftats nånstans? Jag kan inte hitta några kopplingar mellan honom, musik, konst eller ens landet (Danmark) ifråga. Vad jag kan se är han från Island, och arbetar för en utbrytartidning som "International Affairs Columnist", bland annat. Han verkar även ha studerat ihop med KW i USA (baserat på cv och nån bild).

Dessutom om man kollar hans Twitter så verkar han inte ens gjort en paus under hennes försvinnande. Business as usual, och vad jag kan se verkar han vara i Kina nu. Fast den här sortens personer kanske har en redaktion som kan spotta ut tweets via deras konton, eller var det en mer casual och delvis yrkesmässig relation dom hade?

Oavsett vilket, så verkar han inte ha någon uppenbar koppling till Danmark och platsen de bodde på, annat än möjligtvis nätverk av olika slag. Han har bott i Norge tidigare, men eftersom det är total avsaknad av personlig information (bloggar el. liknande) gällande dessa personer så är det svårt att hitta något via ex. Google. Deras andra konton; Linkedin, Youtube mm, beskriver bara en yrkeprofil.

Så av någon anledning och via kontakter vi inte känner till bodde man i lokalen intill verkstaden; sannolikt som en tillfällig lösning innan flytt. Vad man kan se genomförde pojkvännen flytten, medans stackars KW blev kvar på havets botten.

Nej, det är inte den killen, Oddur, som var hennes pojkvän. jag har namnet, måste rota fram det. Om jag hittar det. Minns att ett av namnen var Christian, tror jag. Fan - minnet är bra, men jävligt kort.

EDIT: Detta är Kim Walls kille: https://www.facebook.com/n**ls.c.nielsen.18 . De två stjärnorna byts ut till ie.
Senast redigerad av Picasso2 2018-01-29 kl. 12:43.
Citera
2018-01-29, 12:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag begriper mig inte på alla de här konspirationsteorierna. Tror ni att detta är nån sorts transpersonsring som sysslar med mord, styckning etc, som de sen delar på film? Att de i realiteten tipsar varandra om sånt här, och kanske mördar ihop?

Ingen, i den krets Madsen tillhörde, torterar, mördar och styckar. Och jag är övertygad om att ingen, utom möjligen Madsen, har gjort något liknande tidigare. Jag tror att hans intresse för sånt här har ökat och ökat och ökat. Tills han blev så jävla avtrubbad av sina tortyrfilmer, så han var tvungen att realisera upplevelsen. Att göra det själv på riktigt. Men det är ju vad jag tror.

Fast ingen av oss kan ju veta detta. När det gäller pedofiler i alla fall, så är det ju vanligt med "pedofilringar". Nätverk, där man samarbetar om att dela barnporr och tipsa varandra om hur man får tillgång till barn. Ibland samarbetar man till och med om att röva bort och hålla barn fångna i verkligheten. Varför skulle det inte kunna finnas "sadistringar" - OM det nu är ett mord av den typen vi bevittnar?

Citat:
Ja, fast ärligt talat så tror inte heller jag att DK "måste" vara transperson. JAG tycker att hon ser ut som en kvinna med en stor näsa och kantigt ansikte. Om man gör en bildsökning på google på hennes namn finns det t.ex. en bild på henne i profil där hon verkligen inte ser ut att vara man. Sen finns det ju män som ser väldigt "kvinnliga" ut och kvinnor som ser väldigt "manliga" ut utan att det måste vara något mer med den saken. Jag håller heller inte med om att det är viktigt att klargöra huruvida DK är transperson eller inte. Jag tycker alltså inte att det är relevant med hänseende på andra potentiella offer, eftersom eftersökningen borde vara så pass öppen att potentiella offer av alla kön, åldrar och hudfärger betraktas, trots att Kim var vit 30-årig kvinna. Släpper spärrarna så att en kan begå ett sånt extremt brott som det Kim utsattes för så kan gärningsmannen nog ha gjort det förr, även med andra motiv. Så att säga att han enbart skulle döda i linje med sin sexualitet (som vi egentligen inte ens vet något om, gör polisen det? Och varifrån kommer då dessa uppgifter? OM Madsen t.ex. haft ihjäl en manlig älskare tidigare kanske han skulle ljuga och säga att han är hetero för att lägga dimridåer) är enligt mig inte hållbart.

Jag tänker, att det blir mer troligt att M har en bisarr sexualitet, om han förutom de brott han är åtalad för har en transperson som fast "älskarinna". Och till detta tillkommer som redan nämnts, att polisen måste bredda sitt sökande efter tidigare offer, utöka sitt spektrum i matchningen, om det kan finnas fler offer än låt oss säga vita kvinnor mellan 20 och 35. Så nog är Deirdre/Deidre/Ditte/Elisabeth/Alexandra/något mer namn som börjar på M som jag glömt/ Kings kön och sexualitet relevant...
Citera
2018-01-29, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast ingen av oss kan ju veta detta. När det gäller pedofiler i alla fall, så är det ju vanligt med "pedofilringar". Nätverk, där man samarbetar om att dela barnporr och tipsa varandra om hur man får tillgång till barn. Ibland samarbetar man till och med om att röva bort och hålla barn fångna i verkligheten. Varför skulle det inte kunna finnas "sadistringar" - OM det nu är ett mord av den typen vi bevittnar?

.
Jag har jäkligt svårt att tro det. När det gäller pedofiler är det ju vanligt. Små barn berättar inte. Men vuxna offer berättar - om de överlever. Blir en intressant förhandling att få höra vad man hittat i Madsens dator och vad man fått ut i förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in