Har någon gjort nån research gällande pojkvännen som nämns? Enligt vissa källor är det ju
den här killen.
Har det bekräftats nånstans? Jag kan inte hitta några kopplingar mellan honom, musik, konst eller ens landet (Danmark) ifråga. Vad jag kan se är han från Island, och arbetar för en utbrytartidning som "International Affairs Columnist", bland annat. Han verkar även ha studerat ihop med KW i USA (baserat på cv och nån bild).
Dessutom om man kollar
hans Twitter så verkar han inte ens gjort en paus under hennes försvinnande. Business as usual, och vad jag kan se verkar han vara i Kina nu. Fast den här sortens personer kanske har en redaktion som kan spotta ut tweets via deras konton, eller var det en mer casual och delvis yrkesmässig relation dom hade?
Oavsett vilket, så verkar han inte ha någon uppenbar koppling till Danmark och platsen de bodde på, annat än möjligtvis nätverk av olika slag. Han har bott i Norge tidigare, men eftersom det är total avsaknad av personlig information (bloggar el. liknande) gällande dessa personer så är det svårt att hitta något via ex. Google. Deras andra konton; Linkedin, Youtube mm, beskriver bara en yrkeprofil.
Så av någon anledning och via kontakter vi inte känner till bodde man i lokalen intill verkstaden; sannolikt som en tillfällig lösning innan flytt. Vad man kan se genomförde pojkvännen flytten, medans stackars KW blev kvar på havets botten.