2018-01-29, 17:32
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Skatten är INTE högre i Danmark. Jag har bott och jobbat där i fem år. Du kan tex dra av lika mycket om du cyklar till jobbet som om du kört bil. De tar per km. Säljer du en lägenhet är det skattefritt. Hyra vet inte vad det är i Danmark. Har du köpt en lägenhet så betalar du bara för vaktmästare och sophämtning. Nybyggda tvåor i Köpenhamn kan ha en månadsavgift på 800 kr. Och bäst av alkt. Bolåneräntor är avdragsgilla med 100 procent. En dansk som köper en lägenhet i Cph dubbelt så dyrt som en södermalmare har säkert dubbelt så mycket i fickan. Rent generellt så har danskar 30-40 procent högre köpkraft än en svensk med samma jobb. Pensionsförsäkring skall vi bara inte tala om. Min arbetsgivare gav mig 1800 dkr i månaden och jag sparade lika mycket. 3600 dkr i månaden i MIN fond.

Så jävla nice att läsa!
Folket håller vid sin gamla bild från 80 talet att allt är huuuur bra som helst hahaha
Det är väl en skattefri månad också på din lön?
Citera
2018-01-29, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Hon var duktig och saklig medan han

Om man ljuger om budgetar är man inte saklig. Inte speciellt duktig heller om man inte kan läsa en budget.

Man får ha i åtanke på att alla andra partiers utom sittande regering har en så kallad skuggbudget.

Det är ingen hemlighet att SD anser att de kan skära i sin budget till kommuner och landsting om deras politik införs eftersom det är besparingen som sker när SD:s invandringspolitik appliceras. Detta är dock inte pengar som är öronmärkta till någon vård.

Tog inte många sekunder att styrka att Strandhäll ljuger. SD satsar 3,6 miljarder 2018, 3,6 miljarder 2019 och slutligen 4,1 miljarder 2020. Summa: 11,3 miljarder. Pengarna är öronmärkta till vård och omsorg.

Slutsats. Åkesson talar sanning. Strandhäll ljuger.

SD:s höstbudget.
https://sd.se/wp-content/uploads/2017/10/H%C3%B6stbudget-2018.pdf
Citera
2018-01-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Så jävla nice att läsa!
Folket håller vid sin gamla bild från 80 talet att allt är huuuur bra som helst hahaha
Det är väl en skattefri månad också på din lön?

I Norge har dom det. Inte i Danmark.
Citera
2018-01-29, 17:35
Medlem
Nosebleedsections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
Apropå debatten så blev det såvitt jag kan bedöma oavgjort, det hela avgörs av hur sant påståendet var när Jimmie anklagade motparten för lögner, har inte kollat upp det.
Hon kommer inte behöva stå till svars för sina lögner som alla tidigare sjuklöverpolitiker hållt på med det senaste decenniet så hon simmar lugnt. Allt som händer är att jimmie/sd målas ut som clowner utan chans till att försvara sig. Att vräka ur sig lögnare i en debatt biter bevisligen inte på de trogna och lättlurade berättigade röstare från sjuklövern som har lika mycket makt som en ärlig och hederlig svensk.
Citera
2018-01-29, 17:37
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Har lyssnat på debatten nu, vilka var det som påstod att Åkesson förlorade?
Citera
2018-01-29, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Har lyssnat på debatten nu, vilka var det som påstod att Åkesson förlorade?

Du kan ju tillföra något? Att inte kunna vara självkritisk kan bli SD:s förlust.
Citera
2018-01-29, 17:41
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Du kan ju tillföra något? Att inte kunna vara självkritisk kan bli SD:s förlust.

Ska jag länka saker som redan länkats igen?
Citera
2018-01-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Ska jag länka saker som redan länkats igen?

Nej men utveckla vad dina argument är så blir det mer intressant.
Citera
2018-01-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Nej men utveckla vad dina argument är så blir det mer intressant.

Vad har du bidragit med för argument? Att "Strandhäll hade mera glöd"?

S och trollfabriken rullar vidare, en riktig skämttråd detta. Borde ligga under humor.
Citera
2018-01-29, 17:48
Avstängd
scips avatar
[quote=Kulturmarxist|63069110]Skatten är INTE högre i Danmark. Jag har bott och jobbat där i fem år. Du kan tex dra av lika mycket om du cyklar till jobbet som om du kört bil. De tar per km. Säljer du en lägenhet är det skattefritt. Hyrorna är inte så mycket dyrare i Danmark än i Sverige i vart inte i danska pengar men kommer man med svenska zlotty så blir det hål i plånboken.
Citera
2018-01-29, 17:51
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Skatten är INTE högre i Danmark. Jag har bott och jobbat där i fem år. Du kan tex dra av lika mycket om du cyklar till jobbet som om du kört bil. De tar per km. Säljer du en lägenhet är det skattefritt. Hyra vet inte vad det är i Danmark. Har du köpt en lägenhet så betalar du bara för vaktmästare och sophämtning. Nybyggda tvåor i Köpenhamn kan ha en månadsavgift på 800 kr. Och bäst av alkt. Bolåneräntor är avdragsgilla med 100 procent. En dansk som köper en lägenhet i Cph dubbelt så dyrt som en södermalmare har säkert dubbelt så mycket i fickan. Rent generellt så har danskar 30-40 procent högre köpkraft än en svensk med samma jobb. Pensionsförsäkring skall vi bara inte tala om. Min arbetsgivare gav mig 1800 dkr i månaden och jag sparade lika mycket. 3600 dkr i månaden i MIN fond.

Snömos... Totala skattetrycket är högre i Danmark:
http://www.skm.dk/skattetal/statistik/generel-skattestatistik/skattetrykket-i-eu-landene

Egendomsskatt utgör för de allra flesta 1% av värdet på egendomen och baserar sig inte på reelt värde, men på vad SKAT menar den är värd, skjutit lite från höften. En ganska dyr historia för många.

Nej, räntor är inte avdragsgilla med 100%, men med 30...

Arbetsgivarna betalar ofta in till tillägspension för att det är en del av avtalet med fackföreningen, den delen anses vara en del av lönen.

Bilar kostar ca. dubbelt så mycket i Danmark som i sverigebilskatten likaså. Försäkring på bil (pga. av statliga avgifter) likaså.

Nej, köopkraften är inte 30 - 40 % högre i Danmark, då har du faaan aldrig köopt ost väster om Malmö !

(Jag bor och arbetar i Danmark sedan 20 år, jag tillåter mig vara bättre vetande här)
Citera
2018-01-29, 17:51
Bannlyst
för övrigt noterar jag att vänner till SD har anmält trådens rubrik .

De vill bilda sitt eget narrativ väl medvetna att så få verkligen läser bortom rubriken eller trycker på bifogade länkar, och de tål inte när andra kopierar deras tatik.

Så om moderator ändrar rubriken på denna tråd, kom då ihåg att orginalrubriken löd:

Jimmie Åkesson (SD) överkörd av Annika Strandhäll (S) i Agenda 2018-01-28
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in