2018-01-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast ingen av oss kan ju veta detta. När det gäller pedofiler i alla fall, så är det ju vanligt med "pedofilringar". Nätverk, där man samarbetar om att dela barnporr och tipsa varandra om hur man får tillgång till barn. Ibland samarbetar man till och med om att röva bort och hålla barn fångna i verkligheten. Varför skulle det inte kunna finnas "sadistringar" - OM det nu är ett mord av den typen vi bevittnar?

Jag tänker, att det blir mer troligt att M har en bisarr sexualitet, om han förutom de brott han är åtalad för har en transperson som fast "älskarinna". Och till detta tillkommer som redan nämnts, att polisen måste bredda sitt sökande efter tidigare offer, utöka sitt spektrum i matchningen, om det kan finnas fler offer än låt oss säga vita kvinnor mellan 20 och 35. Så nog är Deirdre/Deidre/Ditte/Elisabeth/Alexandra/något mer namn som börjar på M som jag glömt/ Kings kön och sexualitet relevant...

1. Det är möjligt att det finns ”sadistringar” såklart. De filmerna som Madsen ska ha haft på sin dator, ”snuff-filmerna” alltså, kan ju tyda på det. Men vad har det med just transpersoner att göra?
2. Det är inte ett tecken på ”bisarr sexualitet ” att ha en sexuell relation med en transperson.
Citera
2018-01-29, 12:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
1. Det är möjligt att det finns ”sadistringar” såklart. De filmerna som Madsen ska ha haft på sin dator, ”snuff-filmerna” alltså, kan ju tyda på det. Men vad har det med just transpersoner att göra?
2. Det är inte ett tecken på ”bisarr sexualitet ” att ha en sexuell relation med en transperson.

2. Det är väl klart att det är!
Citera
2018-01-29, 12:39
Medlem
Citat:
2. Det är väl klart att det är!
Nu är du lite väl konservativ väl
Citera
2018-01-29, 12:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har jäkligt svårt att tro det. När det gäller pedofiler är det ju vanligt. Små barn berättar inte. Men vuxna offer berättar - om de överlever. Blir en intressant förhandling att få höra vad man hittat i Madsens dator och vad man fått ut i förhör.

Ja, men det gör de ju inte..? Det är tydligen det som är själva grejen, att de ska tortyrmördas.
Citera
2018-01-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Tror nog ändå att man håller tyst om man har en seriös relation med någon. Som hans fru gjort. Deidre däremot beter sig som en förälskad tonåring och säger t om att hen vill gifta sig med honom. Hen poserar vid stängslet till ubåten och försöker se förförisk "sexig ut", griper händerna teatraliskt i stängslet och vänder huvudet mot kameran och försöker se flickaktigt oskuldsfull ut. Så teatralisk! Det är hela bilden plus hur hen ser ut som gör att flera här ser en man. Det finns kvinnor som är manhaftiga, äldre kvinnor som blir mer och mer lika gubbar. Men detta är något annat. Hen försöker på alla sätt och vis ha "typiskt kvinnliga" attribut för att se kvinnlig ut. Oftast blir effekten helt motsatt. De flesta kvinnor behöver inte anstränga sig så mycket.

Ja, hon har väl inte betett sig som gemene medborgare hade gjort i hennes situation. Jag ser dock inte att det måste innebära att hon föddes med en snorre mellan benen. Finns gott om kvinnor som också beter sig på liknande sätt, kanske inte i massmedia men på nätet. Är i grund och botten uppmärksamhetssökande beteende, jag anser inte att man utifrån det kan slutleda att hon är male-to-female-transperson.

Citat:
Fast ingen av oss kan ju veta detta. När det gäller pedofiler i alla fall, så är det ju vanligt med "pedofilringar". Nätverk, där man samarbetar om att dela barnporr och tipsa varandra om hur man får tillgång till barn. Ibland samarbetar man till och med om att röva bort och hålla barn fångna i verkligheten. Varför skulle det inte kunna finnas "sadistringar" - OM det nu är ett mord av den typen vi bevittnar?

Jag tänker, att det blir mer troligt att M har en bisarr sexualitet, om han förutom de brott han är åtalad för har en transperson som fast "älskarinna". Och till detta tillkommer som redan nämnts, att polisen måste bredda sitt sökande efter tidigare offer, utöka sitt spektrum i matchningen, om det kan finnas fler offer än låt oss säga vita kvinnor mellan 20 och 35. Så nog är Deirdre/Deidre/Ditte/Elisabeth/Alexandra/något mer namn som börjar på M som jag glömt/ Kings kön och sexualitet relevant...

"Sadistringar" kan mycket väl finnas. Det skulle inte förvåna mig om personer med liknande "intressen" organiserar sig för att byta material med varandra och få känna lite gemenskap...

Angående ditt svar på mitt inlägg: du upprepar ju exakt det jag skrev (läste du ens mitt inlägg?), förutom att du skrev att det är relevant för att breda söket. Men du vet nog inte ens vilka slags offer polisen sökt, eller? Tror du helt ärligt att de enbart kollat fall med offer som motsvarar Kim? Det tror inte jag. Vad ville du egentligen säga med det där inlägget? Vill du bara höra din egen virtuella röst igen? Det tillförde absolut ingenting, förutom att du fick möjlighet att lufta dina inskränkta åsikter om att en relation med en transperson visar på en bisarr sexualitet.
Citera
2018-01-29, 12:44
Medlem
Citat:
Fast finns det det, på riktigt? Jag har i alla fall aldrig känt några som det har fungerat för. Det kan låta som en bra lösning i teorin, om t.ex. sexlivet har tagit slut och man ändå vill hålla ihop äktenskapet för barnens skull. Men i praktiken väller alltid svartsjukan fram... om man ens kan förmå sig till att i verkligheten ta de kontakterna med andra män/kvinnor. Det är ju så cyniskt och känslokallt. (Lustigt att det är ni andra som försvarar M med näbbar och klor nu, förresten!)

Det är väl ingen som försvarar Madsen förutom du? Att påpeka att transpersoner inte är bisarra, samt påtala irrelevansen i att Madsen haft en relation med nån som KANSKE är transperson, är inte att försvara honom.
Citera
2018-01-29, 12:49
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Har av ngn anledning svårt att förklara detta för dig, kommer inte riktigt fram , men tycker Eremonas inlägg förklarar på ett mkt vettigt sätt hur det kan vara relevant. (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Och det absolut enda detta grundar sig på är att Deidre LIKNAR en man.
Citera
2018-01-29, 12:52
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Och det absolut enda detta grundar sig på är att Deidre LIKNAR en man.
Ja
Citera
2018-01-29, 12:54
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har jäkligt svårt att tro det. När det gäller pedofiler är det ju vanligt. Små barn berättar inte. Men vuxna offer berättar - om de överlever. Blir en intressant förhandling att få höra vad man hittat i Madsens dator och vad man fått ut i förhör.
Kvinnorna på filmerna i Madsens dator överlevde inte
Citera
2018-01-29, 12:57
Medlem
Citat:
Fast finns det det, på riktigt? Jag har i alla fall aldrig känt några som det har fungerat för. Det kan låta som en bra lösning i teorin, om t.ex. sexlivet har tagit slut och man ändå vill hålla ihop äktenskapet för barnens skull. Men i praktiken väller alltid svartsjukan fram... om man ens kan förmå sig till att i verkligheten ta de kontakterna med andra män/kvinnor. Det är ju så cyniskt och känslokallt. (Lustigt att det är ni andra som försvarar M med näbbar och klor nu, förresten!)

Ja, jag känner flera par som polyamorösa förhållanden fungerar bra för. De är dock inte så konservativt lagda som du är, så att du inte mött några som framgångsrikt öppnat sitt förhållande kanske har att göra med att du rör dig i kretsar där sådant inte accepteras.
Citera
2018-01-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Kvinnorna på filmerna i Madsens dator överlevde inte
Jag vet. Men tror inte den verksamheten är så stor här.
Citera
2018-01-29, 16:35
Medlem
Merwinnas avatar
Eftermiddagens inlägg verkar ha försvunnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in