2017-10-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
1. Hur vet du som inte är med i systemet hur det funkar? Ja det ska oxå bli 70 enheter bakom men tillskillnad från det passiva så startar det om hela tiden så det krävs inte miljoner enheter för att bilda en rad om 10 år.

2. Jo jag får visst tillbaka mina pengar för att konsumtion kommer ske, antingen ifall jag själv handlar eller om mina i skrivande stund 1200 gratis kunder gör det.

3. Om bara 1% vill ha tillbaka sina pengar, hur har du då tänkt att dom skulle gå i konkurs?
Uppenbarligen vill ju fler ha kvar sina pengar och tro på systemet annars hade ju fler än 1000 velat stämma dom? Jag förstår att dom bytte system men det är ju fortfarande 1000 som har velat ha tillbaka sina pengar och visst alla kanske inte har fått det ännu men det är flera hundra som fått.

Förstå att vi vet vad fan vi sysslar med...

1 man behöver inte vara med i något för att förstå det.

2 nej du får inte tillbaka dom du kan konsumera tillbaka dom eller ragga kunder som gör det åt dej. Men du får inte tillbaka dom bara sådär. Och hur många tror du klarar av att skaffa sig 1200 aktiva användare av wc kortet?

3 fler kommer att stämma när esp kör fast men många är för skamsna när dom blivit lurade.

4 jag förstår mycket väl att ni vet vad ni gör men det betyder inte att det är ok.
Ni far med halvsanningar och rena lögner för att skönmåla er verksamhet.
Ta punkt två som ett exempel, ni får inte tillbaka era pengar det kommer tillbaka när du eller någon i ditt nätverk konsumerar så löses % ut. Pengarna kostar för dej eller någon annan att köpa loss.
Citera
2017-10-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyoscam
Att man blir frikänd i en rättsprocess gör inte att man blir imun mot framtida prövningar.

Samtidigt så blev dom friade från att vara ett pyramidspel men det har inget att med snöbolls domen att göra.

När tiden i esp nätverket går från era 3-5 år till 300-500år inom en snar framtid så kommer fler anmälningar och domar.
Men det är ju bra att du håller med om att våra enheter kommer att gå från 3-5 år till 300-500 år inom en snar framtid.
Det innebär att även du tror på en enorm tillväxt för lyoness.
När så sker har alla som har gått in nu och ett par år framåt fått sina enheter utväxlade. Sen är konsumtionen igång och inga nya lyconetare tillkommer och vi gamla har fått tillbaka alla våra pengar flera gånger om.
Sen fortsätter konsumtionen och kommer det någon premie då och då så är alla nöjda och glada och ingen kommer stämma lyoness.
Då pratar vi 10 år fram i tiden, eller det kanske ligger som du säger ett fåtal år. Själv tror jag på 10-15 år minst, kanske 20
Citera
2017-10-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Men det är ju bra att du håller med om att våra enheter kommer att gå från 3-5 år till 300-500 år inom en snar framtid.
Det innebär att även du tror på en enorm tillväxt för lyoness.
När så sker har alla som har gått in nu och ett par år framåt fått sina enheter utväxlade. Sen är konsumtionen igång och inga nya lyconetare tillkommer och vi gamla har fått tillbaka alla våra pengar flera gånger om.
Sen fortsätter konsumtionen och kommer det någon premie då och då så är alla nöjda och glada och ingen kommer stämma lyoness.
Då pratar vi 10 år fram i tiden, eller det kanske ligger som du säger ett fåtal år. Själv tror jag på 10-15 år minst, kanske 20

Det behövs inte någon större tillväxt för att nå era 300-500år (snöbollen rullar fort) och ska vi räkna på esp så betalar ni in varje månad som kommer fastna så du har tur om du går brake even riktigt mycket flax ska du ha.

Och hur kan du tro att ingen kommer stämma er? Vad är andledningen till att Norge håller på just nu? Du har lite otur när du tänker nu....

Sekten har gjort ett bra jobb med dej. Suck va trött man kan bli.
Citera
2017-10-24, 23:39
Medlem
Citat:
Det behövs inte någon större tillväxt för att nå era 300-500år (snöbollen rullar fort) och ska vi räkna på esp så betalar ni in varje månad som kommer fastna så du har tur om du går brake even riktigt mycket flax ska du ha.

Och hur kan du tro att ingen kommer stämma er? Vad är andledningen till att Norge håller på just nu? Du har lite otur när du tänker nu....

Sekten har gjort ett bra jobb med dej. Suck va trött man kan bli.
Undrar vem som har otur när han tänker, du driver ju esp kostnadsfritt. Du handlar ju bara hos lyonessanslutna företag så esp insatsen får du ju tillbaka, enheten har du kvar och ett gäng hinner betala ut. Sen är det ju molnen som är det intressanta, men det är alltid enklare att sitta på läktaren och kommentera istället för att delta i matchen.
Citera
2017-10-24, 23:48
Medlem
Citat:
Undrar vem som har otur när han tänker, du driver ju esp kostnadsfritt. Du handlar ju bara hos lyonessanslutna företag så esp insatsen får du ju tillbaka, enheten har du kvar och ett gäng hinner betala ut. Sen är det ju molnen som är det intressanta, men det är alltid enklare att sitta på läktaren och kommentera istället för att delta i matchen.

Du köper enheter i esp månadsvis
Just du farrs kan gå och lägga dej! Du sa bara för någon dag sen att insatsen inte blev låst i nordiska molnen. Varför sitter du och ljuger hela tiden?

Om lyo visste vad du sitter och ljuger om här så borde dom sparka ut dej. Och vet dom vem du är så är det ett bevis för att dom inte alls försöker stävja det ni påstår är anledningen till varför folk anmäler er.
Citera
2017-10-24, 23:56
Medlem
1. nej du förstår inte systemet för då hade du inte klagat.

2. Eller så har jag köpt ett moln eller 10 som jag gjort och då kommer dom tusentals med kunder att konsumera tillbaka cashen.

3. Esp kommer köra fast men alla kommer få recash på sina pengar ändå så det spelar ingen roll, iaf alla som har ett moln. Och det kommer finnas nån miljon med molnandelar så det är lugnt.

4. Jag får ju tillbaka lite pengar hela tiden när jag ändå handlar det jag skulle handlat ändå.
Jag pratar aldrig osanning utan dom som går med dom vet vad dom ger sig in på, och vi snackar en system som ger pengar bra mycket snabbare än vanliga aktier och fonder.
Citera
2017-10-25, 00:11
Medlem
Citat:
Du köper enheter i esp månadsvis
Just du farrs kan gå och lägga dej! Du sa bara för någon dag sen att insatsen inte blev låst i nordiska molnen. Varför sitter du och ljuger hela tiden?

Om lyo visste vad du sitter och ljuger om här så borde dom sparka ut dej. Och vet dom vem du är så är det ett bevis för att dom inte alls försöker stävja det ni påstår är anledningen till varför folk anmäler er.
Jag kan när som helst använda mina rabattvärdecheckar. vari ligger lögnen.
Citera
2017-10-25, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
1. nej du förstår inte systemet för då hade du inte klagat.

2. Eller så har jag köpt ett moln eller 10 som jag gjort och då kommer dom tusentals med kunder att konsumera tillbaka cashen.

3. Esp kommer köra fast men alla kommer få recash på sina pengar ändå så det spelar ingen roll, iaf alla som har ett moln. Och det kommer finnas nån miljon med molnandelar så det är lugnt.

4. Jag får ju tillbaka lite pengar hela tiden när jag ändå handlar det jag skulle handlat ändå.
Jag pratar aldrig osanning utan dom som går med dom vet vad dom ger sig in på, och vi snackar en system som ger pengar bra mycket snabbare än vanliga aktier och fonder.

Er konsumtionsomsättning i Sverige ligger idag på ca 60kr i månaden per medlem och då är dom galna sekt lyconettarna inräknade som handlar för bra mycket mer än en gratis wc kort användare...

Ni sitter och fantiserar om siffror som ni inte har en chans i h att uppnå.

Det finns inte på världskartan att ni ska lyckas nå den konsumtion som krävs för att era molninsattser ska bli återbetala.
Och då har jag räknat med att lyo använder era 350 miljoner till marknadsföring vilket det ser ut som dom inte ens gör.

Lycka till!!
Senast redigerad av lyoscam 2017-10-25 kl. 06:52.
Citera
2017-10-25, 06:40
Medlem
Citat:
Jag kan när som helst använda mina rabattvärdecheckar. vari ligger lögnen.

Du kan inte alls använda dom pengar som du köpt dina andelar i det nordiska sponsring molnet med så lögnen hittar du när du ställer dej framför spegeln.
Citera
2017-10-25, 06:57
Medlem
Citat:
Du kan inte alls använda dom pengar som du köpt dina andelar i det nordiska sponsring molnet med så lögnen hittar du när du ställer dej framför spegeln.
Jag har köpt en rabattvärdecheck, om det sen är i nordiska molnet eller esp så är det en rabattvärdecheck. Den kan jag när som helst börja använda.
Är den inte tom när molnet börjar betala ut kommer resten i kontanter.
Kan du inte försöka läsa på innan du uttalar dig.
Det här är en shoppingcommunity, vad fan ska jag göra i den om jag inte tänkte handla genom företagen som är anslutna.
Det är ju som att ta ett Ica kort, ladda upp det med några tusen men sen bara handla på Coop och så bli förbannad på Ica för att jag inte får någon bonus på Ica.
Citera
2017-10-25, 07:06
Medlem
Citat:
Jag har köpt en rabattvärdecheck, om det sen är i nordiska molnet eller esp så är det en rabattvärdecheck. Den kan jag när som helst börja använda.
Är den inte tom när molnet börjar betala ut kommer resten i kontanter.
Kan du inte försöka läsa på innan du uttalar dig.
Det här är en shoppingcommunity, vad fan ska jag göra i den om jag inte tänkte handla genom företagen som är anslutna.
Det är ju som att ta ett Ica kort, ladda upp det med några tusen men sen bara handla på Coop och så bli förbannad på Ica för att jag inte får någon bonus på Ica.

Du köper en rabattvärdecheck för 14k i det nordiska molnet. Och sen går du till ett lyoanslutet företag och köper en vara idag som kostar 14k för den checken. Är det möjligt menar Du?
För alla andra säger helt andra saker än vad du påstår. Så gå och lägg dej!
Citera
2017-10-25, 07:14
Medlem
Citat:
Du köper en rabattvärdecheck för 14k i det nordiska molnet. Och sen går du till ett lyoanslutet företag och köper en vara idag som kostar 14k för den checken. Är det möjligt menar Du?
För alla andra säger helt andra saker än vad du påstår. Så gå och lägg dej!
Var har jag sagt att jag kan använda fulla beloppet vid köpet, jag har sagt att du kan använda den direkt. Det är en jäkla skillnad på att använda och betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in