Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-29, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Tidigare kppling mellan Frank och Dan? Varför var Frank så pådrivande i att göra sig av med liket? Jag tänker på trippeln Dan-Frank-Tommy...

Lägg till Martins fru och barn som kanske har hjälpts in i anonymiteten av Frank (tänk på hur han reagerade inför ”Sabroe...”).

Är Franks dotter i själva verket en av Martins döttrar?
Visst menar du Henrik?

Jo, att gåtan Henriks fru och döttrar inte skulle få en lösning tycker jag känns otänkbart. Och ännu fler karaktärer än vi sett hittills kan väl sannolikt inte pressas in nu... så nån av de befintliga personerna borde ha med försvinnandena att göra. Vi får klura på vem/hur!
Citera
2018-01-29, 11:55
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Tidigare koppling mellan Frank och Dan? Varför var Frank så pådrivande i att göra sig av med liket? Jag tänker på trippeln Dan-Frank-Tommy...

Lägg till Martins fru och barn som kanske har hjälpts in i anonymiteten av Frank (tänk på hur han reagerade inför ”Sabroe...”).

Är Franks dotter i själva verket en av Martins döttrar?
Visst menar du Henrik?

Jo, att gåtan Henriks fru och döttrar inte skulle få en lösning tycker jag känns otänkbart. Och ännu fler karaktärer än vi sett hittills kan väl sannolikt inte pressas in nu... så nån av de befintliga personerna borde ha med försvinnandena att göra. Vi får klura på vem/hur!
Självklart! Vad klantigt av mig. Jag får skylla på den sena timmen. Men ja, självfallet menar jag Henrik och ingenting annat.
Citera
2018-01-29, 12:45
Medlem
Agnes/Astrid, har hon inte lite personlighetsklyvning? Kan det varit två systrar från början och hon nu tar på sig båda rollerna? (Mao Henriks döttrar)

Funderar också på Henriks lidande, är hans fru/barn borta/döda för att han ska lida (kanske det första offret av alla)
Citera
2018-01-29, 12:48
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Agnes/Astrid, har hon inte lite personlighetsklyvning? Kan det varit två systrar från början och hon nu tar på sig båda rollerna? (Mao Henriks döttrar)

Funderar också på Henriks lidande, är hans fru/barn borta/döda för att han ska lida (kanske det första offret av alla)
Hon har ju en hel bok full av roller hon spelar, inte bara en. Även om det verkar vara en karaktär som är särskilt ond.
Citera
2018-01-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saerstin
Något som jag har tänkt, kanske är en ren inbillning, men under avsnitt när Saga visar upp skylten med männen som Henriks fru hade jobbat med så tycker jag att en person är väldigt lik Frank. Andra fotografiet från vänster på undre raden. Är det, eller är det min fantasi som intalar sig för att man försöker känna igen någon?

https://minfil.org/Ncs03bd2b1/bron.JPG

Tänkte EXAKT samma sak när jag screenshotade och analyserade bilden över Alice manliga arbetskollegor. Men nu sa ju Saga i senaste avsnittet att hon talat med alla på Alice jobb och det fanns ingen misstänkt bland dem. Hon borde ju känt igen Frank när de träffades i byn isf? (såvida hon inte bara pratade med dem i telefon).

Men Frank:
- arbetar med vägledande samtal, som jag förstod det även som "konsult" till företag (till Alice företag?).
- reagerade på Henriks efternamn.

Jag har en känsla av att han är högaktuell när det gäller Henriks frus försvinnande!
Citera
2018-01-29, 12:58
Medlem
Citat:

"Everything goes back to the beginning" sjungs ju i ledmotivet, så det kanske är en hint?
Citera
2018-01-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverpastej21
"Everything goes back to the beginning" sjungs ju i ledmotivet, så det kanske är en hint?

Mycket troligt, men det borde väll isf betyda att Frank ligger bakom alla morden också och inte bara Henriks döttrars försvinnanden?
Citera
2018-01-29, 13:21
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Mycket troligt, men det borde väll isf betyda att Frank ligger bakom alla morden också och inte bara Henriks döttrars försvinnanden?

jag undrar om inte Frank på något sätt såg till att taxichauffören följde efter honom till byn, så att han fick anledning att ta bort honom. Kanske Frank till och med ser det som en arkebusering? Om det är Frank som ligger bakom detta?
Hur taxischaffisen då skulle veta att exfru och son befann sig i byn vet jag inte...
Citera
2018-01-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
jag undrar om inte Frank på något sätt såg till att taxichauffören följde efter honom till byn, så att han fick anledning att ta bort honom. Kanske Frank till och med ser det som en arkebusering? Om det är Frank som ligger bakom detta?
Hur taxischaffisen då skulle veta att exfru och son befann sig i byn vet jag inte...

Frank/byn = Red october
Citera
2018-01-29, 14:08
Citat:
Frank/byn = Red october
Red October var ju påhittat av journalisten.
Citera
2018-01-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pex
Red October var ju påhittat av journalisten.
Nja, inte bekräftat. Vi vet ju inte vilken av tvillingarna som dog!
Citera
2018-01-29, 14:33
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverpastej21
Det är samma musik sedan säsong 1. Så nja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in