2018-01-29, 10:30
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Att hon är knäpp på något sätt, är jag säker på, men det gäller alla i Fanskapets närmaste krets. Men berätta nu på vilket sätt Deidres biologiska kön är intressant. Samtidigt kan du då berätta om hur en operation av en mans stämband går till, för att göra om den ljusare. Det vet du nog, eftersom transfrågor verkar ligga dig mycket varmt om hjärtat.
Har av ngn anledning svårt att förklara detta för dig, kommer inte riktigt fram , men tycker Eremonas inlägg förklarar på ett mkt vettigt sätt hur det kan vara relevant. (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-01-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Har av ngn anledning svårt att förklara detta för dig, kommer inte riktigt fram , men tycker Eremonas inlägg förklarar på ett mkt vettigt sätt hur det kan vara relevant. (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Jag begriper mig inte på alla de här konspirationsteorierna. Tror ni att detta är nån sorts transpersonsring som sysslar med mord, styckning etc, som de sen delar på film? Att de i realiteten tipsar varandra om sånt här, och kanske mördar ihop?

Ingen, i den krets Madsen tillhörde, torterar, mördar och styckar. Och jag är övertygad om att ingen, utom möjligen Madsen, har gjort något liknande tidigare. Jag tror att hans intresse för sånt här har ökat och ökat och ökat. Tills han blev så jävla avtrubbad av sina tortyrfilmer, så han var tvungen att realisera upplevelsen. Att göra det själv på riktigt. Men det är ju vad jag tror.
Citera
2018-01-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag begriper mig inte på alla de här konspirationsteorierna. Tror ni att detta är nån sorts transpersonsring som sysslar med mord, styckning etc, som de sen delar på film? Att de i realiteten tipsar varandra om sånt här, och kanske mördar ihop?

Ingen, i den krets Madsen tillhörde, torterar, mördar och styckar. Och jag är övertygad om att ingen, utom möjligen Madsen, har gjort något liknande tidigare. Jag tror att hans intresse för sånt här har ökat och ökat och ökat. Tills han blev så jävla avtrubbad av sina tortyrfilmer, så han var tvungen att realisera upplevelsen. Att göra det själv på riktigt. Men det är ju vad jag tror.

Jag förstod det snarare som att om Madsen har sexuellt umgänge med transpersoner (åtminstone male to female) så finns det fler potentiella offer eftersom användaren (Eremona) anser att Madsen bara skulle begå sexuellt motiverade mord som då motsvarar hans sexualitet (hetero, bi, eller något annat). Och därför skulle DK:s kön/historia vara relevant. Jag tror dock att polisens sökningar i DNA-databasen osv inte har begränsats till fall med kvinnliga offer. Det vore slarvigt.
Citera
2018-01-29, 11:02
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag förstod det snarare som att om Madsen har sexuellt umgänge med transpersoner (åtminstone male to female) så finns det fler potentiella offer eftersom användaren (Eremona) anser att Madsen bara skulle begå sexuellt motiverade mord som då motsvarar hans sexualitet (hetero, bi, eller något annat). Och därför skulle DK:s kön/historia vara relevant. Jag tror dock att polisens sökningar i DNA-databasen osv inte har begränsats till fall med kvinnliga offer. Det vore slarvigt.
Tack. Ibland blir det svårt att försöka förklara sitt tankesätt för någon som inte vill förstå. Precis som du säger så bör det vara relevant vid eftersökning efter andra eventuella offer.
Citera
2018-01-29, 11:08
Medlem
Citat:
Jo, jag läste länken, och kände att... jösses - vilken fantasi folk har. Inget säger heller att en kvinna med vissa manliga drag måste vara transsexuell. Det är bara vad vissa här TROR eftersom de anser sig ha koll på vilka som är transpersoner eller ej.
Citera
2018-01-29, 11:16
Medlem
Citat:
Tack. Ibland blir det svårt att försöka förklara sitt tankesätt för någon som inte vill förstå. Precis som du säger så bör det vara relevant vid eftersökning efter andra eventuella offer.

Ja, fast ärligt talat så tror inte heller jag att DK "måste" vara transperson. JAG tycker att hon ser ut som en kvinna med en stor näsa och kantigt ansikte. Om man gör en bildsökning på google på hennes namn finns det t.ex. en bild på henne i profil där hon verkligen inte ser ut att vara man. Sen finns det ju män som ser väldigt "kvinnliga" ut och kvinnor som ser väldigt "manliga" ut utan att det måste vara något mer med den saken. Jag håller heller inte med om att det är viktigt att klargöra huruvida DK är transperson eller inte. Jag tycker alltså inte att det är relevant med hänseende på andra potentiella offer, eftersom eftersökningen borde vara så pass öppen att potentiella offer av alla kön, åldrar och hudfärger betraktas, trots att Kim var vit 30-årig kvinna. Släpper spärrarna så att en kan begå ett sånt extremt brott som det Kim utsattes för så kan gärningsmannen nog ha gjort det förr, även med andra motiv. Så att säga att han enbart skulle döda i linje med sin sexualitet (som vi egentligen inte ens vet något om, gör polisen det? Och varifrån kommer då dessa uppgifter? OM Madsen t.ex. haft ihjäl en manlig älskare tidigare kanske han skulle ljuga och säga att han är hetero för att lägga dimridåer) är enligt mig inte hållbart.
Citera
2018-01-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, jag läste länken, och kände att... jösses - vilken fantasi folk har. Inget säger heller att en kvinna med vissa manliga drag måste vara transsexuell. Det är bara vad vissa här TROR eftersom de anser sig ha koll på vilka som är transpersoner eller ej.

Ja, jag tycker inte heller att det är relevant för diskussionen och jag anser inte att man kan avgöra om någon är transperson eller inte med några bilder och något filmklipp. Jag tror däremot att hennes utseende är provocerande för alla som gärna vill ruta in "manligt" och "kvinnligt" enligt rådande normer och ideal och att framförallt det, men även att hon vid ett tidigare skede uttryckt starkt stöd (och romantiska känslor?) för Madsen gör att dessa individer blir extra misstänksamma eftersom det känns som att "något inte stämmer med hen". Jag tror dock att denna skavande känsla kan komma just från hennes icke-normativa utseende.
Senast redigerad av morboso 2018-01-29 kl. 11:22.
Citera
2018-01-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker inte heller att det är relevant för diskussionen och jag anser inte att man kan avgöra om någon är transperson eller inte med några bilder och något filmklipp. Jag tror däremot att hennes utseende är provocerande för alla som gärna vill ruta in "manligt" och "kvinnligt" enligt rådande normer och ideal och att framförallt det, men även att hon uttryckt starkt stöd (och romantiska känslor?) för Madsen gör att dessa individer blir extra misstänksamma eftersom det känns som att "något inte stämmer med hen". Jag tror dock att denna skavande känsla kan komma just från hennes icke-normativa utseende.
Just alla utsvävningar och fantasier här är väl typiskt för Flashback. Att detta är ett ovanligt mord är ju alla överens om, med märkliga detaljer och bakgrund inom bdsm-kulturen. Men att nu blanda in transpersoner och konspirationsteorier gör ju hela tråden löjlig. Madsen ska dömas för mord inkl de försvårande omständigheter åklagaren räknar upp. Tiden kommer utvisa om han gjort annat. Och gamla mord har en tendens att ibland lösas.
Citera
2018-01-29, 11:38
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ja, jag tycker inte heller att det är relevant för diskussionen och jag anser inte att man kan avgöra om någon är transperson eller inte med några bilder och något filmklipp. Jag tror däremot att hennes utseende är provocerande för alla som gärna vill ruta in "manligt" och "kvinnligt" enligt rådande normer och ideal och att framförallt det, men även att hon vid ett tidigare skede uttryckt starkt stöd (och romantiska känslor?) för Madsen gör att dessa individer blir extra misstänksamma eftersom det känns som att "något inte stämmer med hen". Jag tror dock att denna skavande känsla kan komma just från hennes icke-normativa utseende.
Det kan du har rätt i att hennes "ickenormativa utseende" gör att jag blir misstänksam. Detta tillsammans med hennes absoluta , icke övertygande , försvar av PM gör att mina misstankar sätts igång att hen kanske vet mer än hen gör gällande.
"39-åriga Deirdre King har känt Peter Madsen i 14 år. Hon är övertygad om att Madsen talar sanning."
– Jag har arbetat med honom och en tid hade vi också en relation. Jag känner honom väldigt väl, säger hon till Aftonbladet.https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KwzMy/peter-madsens-vaninna-deirdre-39-han-ar-absolut-ingen-mordare
Citera
2018-01-29, 11:40
Medlem
Citat:
Det kan du har rätt i att hennes "ickenormativa utseende" gör att jag blir misstänksam. Detta tillsammans med hennes absoluta , icke övertygande , försvar av PM gör att mina misstankar sätts igång att hen kanske vet mer än hen gör gällande.
"39-åriga Deirdre King har känt Peter Madsen i 14 år. Hon är övertygad om att Madsen talar sanning."
– Jag har arbetat med honom och en tid hade vi också en relation. Jag känner honom väldigt väl, säger hon till Aftonbladet.https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KwzMy/peter-madsens-vaninna-deirdre-39-han-ar-absolut-ingen-mordare

Jojo. Men det är relationen som är intressant. Inte om hon är trans.
Citera
2018-01-29, 11:41
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
För mig är det det.
Citera
2018-01-29, 11:44
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333

Ja, det är många som varit skeptiska till hennes försvar av Madsen, så även jag. Vi får dock ha i åtanke att det enbart var 10 dagar efter försvinnandet som denna artikel publicerades (21 aug), och vi vet nog alla hur svårt det kan vara att att acceptera händelser som går tvärt emot hur vi tror att världen, eller en specifik person, fungerar. Om man känner väldigt starkt för en person som anklagas för något och man själv tror att dessa anklagelser är falska är det väl helt naturligt att vilja försvara personen i fråga. Jag har inte sett att hon i ett senare skede av utredningen skulle uttalat sig på liknande sätt, är det någon annan som har det? Jag kan ju ha missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in