2018-01-29, 05:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvilingdeckarna
Så jävla världsberömd var hon väl inte?. Hon har blivit det i era muppögon.
Eh? Var någonstans står det i min text att hon var "världsberömd"? Eller, du läste kanske inte inlägget du svarade på, som ett jävla mupp-troll?
Citera
2018-01-29, 05:57
Medlem
Jag gissar att Madsen var lite malplacerad i det där musikkollektivet. Jag har fått intrycket att det var en ganska ungdomlig miljö, inte nån självklar plats för en nästan femtioårig tekniknörd.

Och vidare... det blir intressant att höra om han hade sällskap eller om han dök upp ensam.

Jag gissar på ensam.
Citera
2018-01-29, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja hur irrelevant tycker du att det är? Jag anser att det kan vara relevant ur olika aspekter.

Det kan vara relevant, precis som Madsens bilmärke kan vara relevant. Tiden får utvisa vad DK:s personlighet har för betydelse, om någon alls.

Hade Madsen sexuella kontakter med män eller transpersoner, kan sökandet efter fler offer få en ny dimension. Det är viktigt.

Jag förmodar att man jobbar hårt med att besvara frågan: är Madsen serieförbrytare?

En person som Madsen angriper förmodligen personer som har med den egna sexualiteten att göra.

Straighta män dödar kvinnor, bögar dödar män, pedofiler dödar barn osv.

Nu finns det väl indikationer på att Madsen är bi, och sökspektrat blir nog riktigt komplext.

Och kanske ingår också transor i spektrat...
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-01-29 kl. 06:35. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-01-29, 07:31
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det kan vara relevant, precis som Madsens bilmärke kan vara relevant. Tiden får utvisa vad DK:s personlighet har för betydelse, om någon alls.

Hade Madsen sexuella kontakter med män eller transpersoner, kan sökandet efter fler offer få en ny dimension. Det är viktigt.

Jag förmodar att man jobbar hårt med att besvara frågan: är Madsen serieförbrytare?

En person som Madsen angriper förmodligen personer som har med den egna sexualiteten att göra.

Straighta män dödar kvinnor, bögar dödar män, pedofiler dödar barn osv.

Nu finns det väl indikationer på att Madsen är bi, och sökspektrat blir nog riktigt komplext.

Och kanske ingår också transor i spektrat...
Tack, ja tanken blir svindlande när man förstår vad det här fallet kan innebära. Som du säger, tiden får visa. Bra inlägg.
Citera
2018-01-29, 08:11
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Han kanske hade en "crush" på henne och ville straffa henne / se till att ingen annan skulle få ha henne? Madsens motiv är ju än så länge höljt i dunkel men det finns alltid en eller flera triggers till folks handlingar. Behöver inte handla om motiv ens, utan helt enkelt bara triggerpunkter.

Håller med dig!
Jag har aldrig trott att det funnits vad vi i vanlig mening kallar ett "Motiv". som pengar/svartsjuka e.t.c.
"Anledningen" till Madsens handlande står att finna i hans skalle, och den har formats av händelser från hans barndom fram tills dådet.

Du nämner "Trigger" och hjärnan fungerar ju så, Samlar på njutning och upplevelser. Vare sig det är spelberoende, höga höjder, droger eller sex så skapar varje sådan känsla spår i hjärnan, ett kvarstående minne och kanske en vilja att uppleva det igen. Jag är säker på att Madsen HAR mördat tidigare, men bara via datorn, han och hans hjärna har njutit så av filmerna!

Sedan man funnit Kims trosor ombord har jag inte tvivlat för en sekund om vilken sjuk person Madsen är. Trosorna var inte glömda utan gömda, han ville ha dom kvar.
Citera
2018-01-29, 08:29
Medlem
Hade MP bil? Jag trodde han ägde en gammal cykel.
Citera
2018-01-29, 08:34
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack för alla bilder och info!
Ja, pojkvännen är sannolikt knuten till föreningen på något vis eftersom de har kunnat bo där. Kanske han är någon form av kulturarbetare med koppling till aktiviteterna i lokalerna och därför fått "förmånen" att kunna bo där en period.
Jag tycker inte att det är så konstigt att de valde att bo i detta "relativt sunkiga hus". De bodde där de sista fem månaderna inför flytten till Kina, som ett tillfälligt boende. Lär vara en kombination av att spara pengar inför flytten och att de behövt göra sig av med prylar som möbler och annat. Båda har ju haft annat boende innan som de då måste ha sagt upp, sålt osv inför den planerade flytten.
Blir enkelt, billigt och praktiskt då att ha detta som tillfälligt boende - att ha ordnat allt i förväg inför den gemensamma flytten.
Och, anses kanske t.o.m lite hippt bland musiker, konstnärer etc att få bo i detta aktivitetshus.
Ingen mening heller att skaffa flådig bostadsrätt på "fina gatan" om man är på väg att flytta utomlands.

Ok då. Kan inte förneka att du har en bra poäng gällande att dom bott tillfälligt innan flytt, vilket kan förklara det hela.

Att hon skulle lämna inom kort kan som någon sa ha triggat PM att agera. Enligt uppgift bjöds även pojkvännen att följa med på färden men tackade nej, vilket för mig indikerar att han tänkt mörda dem bägge. Sannolikt för att enklare kunna dra rövarhistorien att han släppt av dem bägge och att dom nog dragit till Kina om nån undrar. Helt orealistiskt att det skulle fungerat naturligtvis, men tänkbart i en skruvad högrisktpersons tankevärld.

Jag ska se om det går att hitta nåt mer kring platsen och sammanhanget.
Citera
2018-01-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Apropå detta, har försökt läsa på lite mer avseende dansk lagstiftning, rekvisit m.m. och (någon mer insatt får gärna rätta mig om jag har fel) såvitt jag förstår behöver inte dödsorsak finnas fastställd för att man ska kunna dömas exempelvis för mord.

Det handlar snarast om man anses ha vållat (orsakat/föranlett) någon att avlida (d.v.s. kausaliteten mellan en handling som utförts och vad handlingen lett till, alternativt att man medvetet avstått från att utföra en handling vilket inneburit en konsekvens man rimligen borde ha insett) och om handlingen varit planerad/medveten, en ren olycka eller en olycka orsakad av vårdslöshet.

Min teori om juridiskt resonemang utifrån ovanstående är i fallet att om (enskild) dödsorsak ej entydigt kan fastställas kan rätten resonera ungefär enligt följande:

1) Har KW avlidit av naturliga orsaker (stroke o.s.v.)? Ja/Nej

2) Om Nej på 1) - har KW avlidit av en olycka? Ja/Nej.

3) Madsen har genom lögnen om luckan förbrukat sitt "olyckskort" och inte heller presenterat något alternativ. D.v.s. svaret på 2) blir då Nej (kan man dessutom presentera teknisk bevisning som stödjer att det inte var en olycka blir det dessutom en "vattentät" punkt).

4) Har någon annan än Madsen varit närvarande när KW avled? Ja/Nej

5) Svaret på 4) är Nej. Det betyder att KW ej avlidit av naturliga orsaker, ej av en olycka samt att Madsen varit närvarande när KW avled.

6) Finns en kasualitet mellan Madsens handlingar och att KW avled? Det är här som det såvitt jag förstår av dansk rätt och praxis går att föra ett resonemang som handlar om sannolikt/osannolikt och där rätten kan bestämma sig för att det mest sannolika är att det finns en sådan kasualitet och att det i övrigt saknas alternativa förklaringar och på de grunderna i kombination med teknisk bevisning kan fälla honom för mord då de olika parametrarna till slut faller så att mord är den enda kvarvarande "förklaringen".
Precis så är det. Fattar inte hur vissa håller på o jämför detta fall med svenska rättsfall, det går bara inte. Dansk rätt är i så fall mer lik norsk. Det finns bara 4 dödssätt: mord, olycka, sjukdom o självmord. Man har uteslutit allt utom mord o annan gärningsman finns inte. Bara det faktum, att ingen av de danska jurister som uttalat sig i media om fallet, tagit upp avsaknad av dödsorsak borde få den som ev tvivlar att inse att det inte kommer att bli något problem på den punkten.
Citera
2018-01-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack för alla bilder och info!
Ja, pojkvännen är sannolikt knuten till föreningen på något vis eftersom de har kunnat bo där. Kanske han är någon form av kulturarbetare med koppling till aktiviteterna i lokalerna och därför fått "förmånen" att kunna bo där en period.
Jag tycker inte att det är så konstigt att de valde att bo i detta "relativt sunkiga hus". De bodde där de sista fem månaderna inför flytten till Kina, som ett tillfälligt boende. Lär vara en kombination av att spara pengar inför flytten och att de behövt göra sig av med prylar som möbler och annat. Båda har ju haft annat boende innan som de då måste ha sagt upp, sålt osv inför den planerade flytten.
Blir enkelt, billigt och praktiskt då att ha detta som tillfälligt boende - att ha ordnat allt i förväg inför den gemensamma flytten.
Och, anses kanske t.o.m lite hippt bland musiker, konstnärer etc att få bo i detta aktivitetshus.
Ingen mening heller att skaffa flådig bostadsrätt på "fina gatan" om man är på väg att flytta utomlands.
Ja som jag förstår det är området att anses som hippt o inne. Såg att en av ägarna till Noma, världsberömd resturang i Köpenhamn, ska/har öppnat ett nytt ställe på Refshaleön. Så de var i fint sällskap. Jag undrar hur mycket PM har tagit reda på om henne o vad man hittat i datorn osv? Finns nog en del där o är så klart på goda grunder man säger sig kunna bevisa att dådet var planerat.
Citera
2018-01-29, 09:19
Medlem
Skattebrotts avatar
Trodde jag skrev detta här förut men tydligen inte.

Den danska sadist/fetischproducenten "Sebastian Solo"s riktiga namn är om jag inte minns fel just Peter Madsen, eller det är åtminstone det namn som förekommer som rättighetsinnehavare i kontrakt med modeller. Det är väl aldrig så att det är denna Peter Madsen? (Fast det hade säkert kommit ut redan ifall det vore så.) Samma psykopatiska mentalitet verkar de dock ha...
Citera
2018-01-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Trodde jag skrev detta här förut men tydligen inte.

Den danska sadist/fetischproducenten "Sebastian Solo"s riktiga namn är om jag inte minns fel just Peter Madsen, eller det är åtminstone det namn som förekommer som rättighetsinnehavare i kontrakt med modeller. Det är väl aldrig så att det är denna Peter Madsen? (Fast det hade säkert kommit ut redan ifall det vore så.) Samma psykopatiska mentalitet verkar de dock ha...

Vet inte. Tror det är en hel massor vi inte vet...

Sperma från Madsen, blod på hans penis (dom går väl inte ut med sånt m tanke på anhöriga?)

Och fann dom spy? Jag vet att när jag har fött eller har migrän; det gör så ont att man spyr.
Kims smärta kan jag bara föreställa mig, men definitivt så ont att man måste spy.

Men slika upplysningar tror jag faktiskt inte polisen går ut med.
Senast redigerad av Lulle333 2018-01-29 kl. 09:40.
Citera
2018-01-29, 10:01
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja hur irrelevant tycker du att det är? Jag anser att det kan vara relevant ur olika aspekter.
Att hon är knäpp på något sätt, är jag säker på, men det gäller alla i Fanskapets närmaste krets. Men berätta nu på vilket sätt Deidres biologiska kön är intressant. Samtidigt kan du då berätta om hur en operation av en mans stämband går till, för att göra om den ljusare. Det vet du nog, eftersom transfrågor verkar ligga dig mycket varmt om hjärtat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in