Citat:
Nej, "hitta en stor publik" är en fras som förmodligen bara antyder en majortiet i öronen hos någon som önskar höra det. Främst är ett ord som jag introducerade först efter att du började insistera på att jag skulle bevisa en massa saker om publikens exakta demografi.
Citat:
Okej, så du är inte kränkt utan bara provocerad. En viktig distinktion antar jag. Jag förstår dock inte varför du provoceras av konstateranden om Petersons publiks demografiska sammansättning.
Och att hävda att den majoriteten av de som gillar en akademiker som du uppenbarligen inte håller med är obildade vita män är provocerande, fattar du inte det?
Citat:
Du kan absolut vara upprörd över hur dessa fakta förs fram, fraseologin är medvetet provokativ, men när du väljer angreppsvinkeln "kan du bevisa att alla Petersons följare är outbildade vita män" framstår det som att det är faktumet i sig som provocerar dig.
Jag har reagerat på sättet du uttrycker dig, inte om åsikterna i sig.
Du framför dina åsikter på ett riktigt nedlåtande sätt som endast provocerar människor.
Men eftersom du förmodligen bara diskuterar sådant här på internet så ska jag sluta bemöda mig mer för det börjar bli patetiskt.
Du framför dina åsikter på ett riktigt nedlåtande sätt som endast provocerar människor.
Men eftersom du förmodligen bara diskuterar sådant här på internet så ska jag sluta bemöda mig mer för det börjar bli patetiskt.
Citat:
Fast att Petersons publik ser ut som jag beskriver den medger han ju rentav själv till stor del, medan den som faktiskt umgåtts i vänsterkretsar någon enstaka gång skulle ju tala om att du har fel här.
Eller så lägger jag mig på din nivå och påstår att alla som har läst "Kommunistiska Manifestet" av Karl Marx och tyckt sig "förstå" är blåögda små vita brudar som har haft det för bra i livet.
Citat:
Jag står verkligen inte Marx nära. Det finns förvisso en poäng med att icke-akademiker ska kunna kritisera forskningsvärlden men det är en komplicerad fråga jag inte orkar gå in på här. Hursomhelst tror jag att vi kan enas om att Peterson i egenskap av professor upplevs ha en viss experstatus som de flesta av hans följare saknar?Du simmar nära klassförakt på sättet som du uttrycker dig som om "lågutbildade", något som din vän Karl inte skulle vilja röra med en 50 meters tång.
Det finns lågutbildade personer i denna värld som är genialiska och det finns många självlärda.
Som sagt så jag har kritiserat hur du uttrycker dig så jag kan ha fel, men det är så det låter i mina öron.
Det finns lågutbildade personer i denna värld som är genialiska och det finns många självlärda.
Som sagt så jag har kritiserat hur du uttrycker dig så jag kan ha fel, men det är så det låter i mina öron.
Citat:
Tidigare efterforskningar visade ju att frasen använts i några kanadensiska medier, se mina tidigare inlägg för länk. Själv hörde jag det från en polare i England i samband med att vi diskuterade en föreläsning denne hade bevistat. Några frågor på detta.
Av vem/vilka har han fått det öknamnet? Genus"vetenskapliga" institutionen? Kanske inte så seriöst att dra stora växlar på den typen av argumentation.
Hur har du kommit fram till att det få sådana personer som uttrycker de här åsikterna? Har du räknat eller bara din känsla?
Av vem/vilka har han fått det öknamnet? Genus"vetenskapliga" institutionen? Kanske inte så seriöst att dra stora växlar på den typen av argumentation.
Hur har du kommit fram till att det få sådana personer som uttrycker de här åsikterna? Har du räknat eller bara din känsla?
Jag mystifieras ärligt talat av er besatthet kring frågan "vem var det som sa det?"
Senast redigerad av Disciplina 2018-01-28 kl. 23:35.
Senast redigerad av Disciplina 2018-01-28 kl. 23:35.