2018-01-28, 19:57
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Typ den gången inte för så länge sedan när Irak tog tillbaka delar som kurderna hade roffat åt sig och kurderna gick bärsärkagång och beskyllde USA för att inte ha beskyddat de tillräckligt, och att delarna togs tillbaka med hjälp av USA:s vapen (irakiska armén).

Du tror seriöst att kurderna kommer uppskatta jänkaren nu när han gått med på Erdogans eftergifter och till och med gått ut och sagt att Turkiet har en legitim anledning att rensa Afrin?

Ryssarna och kurderna har aldrig haft ett större samarbete, bara till viss del vad gäller kommunikation och samtal. Ingen vapenexport, militärträning, logistik, ekonomiskt stöd. Det har USA verkat för. Ryssland och Assad gav dessa möjligheten att kompromissa och komma fram till en bra lösning, de gick inte med på det. Då hade varken Ryssland eller USA något annat val än att låta Turkiet komma in. Turkiet är på så sätt en av de nya vinnarna i konflikten.

Kurderna har redan frågat om hjälp av USA, utan resultat. Så jo, kurderna är nog skeptiska ska du se.
Fast nu pratar jag om kurderna i Syrien och inte i Irak. Jag förstår att du behandlar alla kurder som en enhet, men det är fel.

Jag påstår inte att Ryssland gett stöd till kurderna, men de var garanterna för säkerheten i Afrin. Att det blev som det blev i Afrin är på grund av ryssarnas svek mot kurderna, inte USA. Området ligger inte inom USA:s skyddssfär.

Det är för tidigt att säga om Turkiet är "nya vinnarna i konflikten".
Citera
2018-01-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Fast nu pratar jag om kurderna i Syrien och inte i Irak. Jag förstår att du behandlar alla kurder som en enhet, men det är fel.

Jag påstår inte att Ryssland gett stöd till kurderna, men de var garanterna för säkerheten i Afrin. Att det blev som det blev i Afrin är på grund av ryssarnas svek mot kurderna, inte USA. Området ligger inte inom USA:s skyddssfär.

Hur vet du att Ryssland har svikit kurderna?

Har du mer information angående förloppet som visar att Ryssland lovat att alltid skydda YPG mot Turkiet utan någon motprestation? Isf får du gärna visa upp detta.
Citera
2018-01-28, 20:12
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
USA drog tillbaka sin militär 2009, vilket gav upphov till IS. I Afghanistan hade även USA planer på att trappa ner, men det har bara inneburit att talibanerna kommit tillbaka, med ryskt stöd också.

USA förstörde Iraks statsapparat 2003, hade de inte ingripit så hade Mellanöstern knappast varit så här dåligt.

Anledningen till att de är i Afghanistan är att försöka sabotera Kinas möjligheter att få energi från Centralasien. De kommer aldrig dra sig ur Afganistan. Hur länge har de varit där nuj? 15år? 20?

Tänk om Ryssland, Kina eller Iran hade ockuperat ett land sådär i 15 år, ojojojojojojoj vad vi hade fått höra...
Senast redigerad av Yasko 2018-01-28 kl. 20:14.
Citera
2018-01-28, 20:25
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Det humanlife och en rad andra postat och postar i tråden har visat sig och visar sig ofta stämma överens med verkligheten. Skrik dig hes om fake news och allt vad det är, du framstår inte som mer intelligent för att du följer MSM. Det du kallar fake news har givit oss mer info om kriget i Syrien än vad MSM någonsin har givit då alternativ media ofta rapporterar direkt från fronten. Att USA slutat leverera till kurderna är nu ett faktum, till exempel. Att påstå att humanlife:s inlägg är fake news för att h*n "inte har hört samtalet själv" är bara idiotiskt.

Din dryga attityd orkar jag inte beröra, antingen så håller du god ton eller så sticker du härifrån. Har aldrig sett dig posta något som inte är personangrepp eller inlägg där du desperat försöker framhäva ditt självsnickrade intellekt genom massa härskartekniker.

hint: att använda ord som googolplex får dig inte att verka smartare än andra, tvärtom.

Jag ger inte fem jävla öre för din och övriga foliehattars alternativa verklighet. Ni är totalt bakom flötet och på något märkligt sätt stolta över det. Svårt att hålla god ton mot en samling högerextrema och antisemitiska foliehattars, din ton är för övrigt föga hövlig. Hursomhelst rapar din polare humanlife enbart upp syrisk, iransk och rysk statspropaganda. I dessa skitländer med noll pressfrihet hittar du alltså "sanningen från fronten" jisses va blåst du är.. Ofattbart faktiskt
Citera
2018-01-28, 20:26
Avslutad
Nu har kurderna börjat visa sig här igen men falsk propaganda, bilder utan någon substans, finns ingen självkritik alls hos falska kurderna längre. Förstår nu att kurderna föds med falskhet klar och tydligt, flyter i deras blod.
Att springa runt på nätet och försöka jaga ifatt allt negativt som sägs just nu om konflikten med kurderna, att man använt napalm? Blir inte förvånad om aftonbladet säger att man använt kärnvapen och kurderna länkar det som FLASH FLASH. Typiskt kurderi!!

Att dela bilder på stupade turkiska soldater, finns massor med material att sprida på döda kurdkadavrer också https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1546184682167575&set=gm.21418061927 45108&type=3&theater&ifg=1

En kurdisk hona som skriker över USAs svek https://www.facebook.com/

https://www.facebook.com/groups/917121938367571/permalink/1664067793672978/

Som sagt så finns det massor med goda saker att dela men tycker inte det är värt, de har gjort sitt och lämnat det här jordelivet.
Citera
2018-01-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
USA förstörde Iraks statsapparat 2003, hade de inte ingripit så hade Mellanöstern knappast varit så här dåligt.

:

Där har du igentligen svaret på alla politiska frågor. Men ändå låter folk sig luras och prata om demokratiska värden. Jag har stött på turkar som i offentliga sammanhang snackar om demokrati. Är det inte samma sak som att spotta alla dom som dog sedan 2003 i ansikte.
Citera
2018-01-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
En som står på andra sidan av konflikten jämte Turkiet hävdar en sak utan bevis.

Inte direkt det mest trovärdiga
Du pratar om trovärdighet när du postar tvitterinlägg? Hycklare!
Citera
2018-01-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Du pratar om trovärdighet när du postar tvitterinlägg? Hycklare!

Lägg ner, jag hycklar inget.

Börja tillför något i diskussionen istället för att då och då komma in med skitinlägg.
Citera
2018-01-28, 21:09
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
USA drog tillbaka sin militär 2009, vilket gav upphov till IS. I Afghanistan hade även USA planer på att trappa ner, men det har bara inneburit att talibanerna kommit tillbaka, med ryskt stöd också.

IS kom till när USA massakrerade 1.000.000 irakier och omstrukturerade hela armén till mer Shi'itiskt vänlig armé anpassad till det nya installerade styret. Al Qaida i Irak som det hette tog då möjligheten att massrekrytera missnöjda Sunnis och tidigare Saddamanhängare och fick en massiv sympatibas. Sedan bytte man namn till Islamiska Staten i Irak och resten är historia. Det är mer eller mindre fakta vid det här laget, om du inte tro mig så kan du kolla på dokumentärer om IS historia i dokument utifrån och en rad andra dokumentärer. Trodde att du var medveten om i alla fall det, tydligen inte.
Citat:

Kurderna i Irak var ett exempel på mönster som kan upprepa sig, inte en anspelning på att kurder är en enhet, även om de själva ser sig så.

Att skylla på Ryssland är bara helt ignorant, de har ingenting med det här och göra, inte för att nämna att de inte hade kunnat göra något å Turkiet även om de hade kunnat det. Att dra sig undan var det bästa som kunde ha gjorts. Ryssland erbjöd kurderna förhandlingsbordet, de nekade, Ryssland accepterade deras beslut. Ryssland har inte heller hjälpt kurderna eller samarbetat något med dessa på ett särskilt sätt som är av värde. Det är USA som står för detta och därför är det ett ofattbart stort svek att de drar sig undan, inte att Ryssland gör det. Ett sådant svek blir för ryssen bara möjlig om man överger Assad på samma sätt, vilket man så klart inte kommer göra

Talibaner=Ryskt stöd? Vad pratar du om människa?
Citera
2018-01-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Lägg ner, jag hycklar inget.

Börja tillför något i diskussionen istället för att då och då komma in med skitinlägg.
De av dina inlägg som har någon vikt kommer från tvitterinlägg och är värda noll. Sen brukar jag se saker och ting från ett annat perspektiv.

Ta det här med att du tror Erdogan samarbetar med Assad, det gör du utan någon som helst bevis. Själv känner jag till det här: Erdogan säger att allt de har erövrat kommer att överlämnas till Syrierna. Samtidigt har presidenten för den syriska regeringen i exil samma sorts retorik. Han påstår att endast Erdogan eller Turkiet kan rädda syriska folket. Tror du att båda två har en överenskommelse med Assad? För en sak är säker - Erdogan är i kontakt med Cevad Ebu Hemid. Varför vill Turkiet inte att Assad ska ta tillbaka Idlib? Frågor som du struntar i för du tror Erdogan har en deal med Assad.
Citera
2018-01-28, 23:07
Medlem
USA kommer aldrig bryta kontakt med Turkiet. Turkiet är USA-strategiskt viktigaste allierade de har i världen. Värsta tänkbara scenario för USA är att Turkiet går ur NATO och blir allierade med Ryssen. Så om det behövs att de säljer varenda en kurd på denna planet för att bevara Turkiet på sin sidan så kommer de att göra det också. Och detta vet Erdoğan, och därför gör han som han gör. Det är ingen slump att Turkiet är nr2 i NATO efter USA.
Citera
2018-01-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsimBa
USA kommer aldrig bryta kontakt med Turkiet. Turkiet är USA-strategiskt viktigaste allierade de har i världen. Värsta tänkbara scenario för USA är att Turkiet går ur NATO och blir allierade med Ryssen. Så om det behövs att de säljer varenda en kurd på denna planet för att bevara Turkiet på sin sidan så kommer de att göra det också. Och detta vet Erdoğan, och därför gör han som han gör. Det är ingen slump att Turkiet är nr2 i NATO efter USA.
Det går faktiskt att ersätta Turkiet med Syrien/Rojava, kolla en kartbok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in