2017-06-19, 23:38
Medlem
Whiros avatar
Det ligger några väldigt intressanta artiklar på russia insider som rör syrien efter nedskjutningen av planet.
http://russia-insider.com/en
Citera
2017-06-19, 23:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Men nu får dig faktiskt ge dig. Ok. Det var dumt av mig att använda ett ord jag inte vet vad det betyder exakt men du får inte vara dummare och säga att usa agerat rätt med att skjuta ned syriens stridsplan och skjutit missiler från fartyg? Att dra ut på det i så många sidor är så jävla onödigt. Jag tar på mig det, dumt av mig att skriva som inte är insatt i vad termer och regler gäller vid krigsbrott eller krigsrätt. Tänker alltid på Afghanistan och Irak när jag skriver det men det var ju inte heller krigsbrott.
Jag har inte påstått det. Jag menar att det finns argument som kan stödja deras linje, men huruvida den är hållbar eller inte vet jag inte. Jag väljer hellre den ambivalenta ståndpunkten än att fastställa det ena eller det andra.
Citera
2017-06-19, 23:48
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Kurderna har skapat nya problem eftersom de sålt sig till usa och saudi. Troligen välkomnar de vilken närvaro av deras militär som helst vilket gör det svårt att få ett fritt syrisk del av kurdistan att accepteras av vare sig turkiet, syrien eller irak. Troligen skulle de kunna gå med på ett fritt kurdistan om usa's närvaro där höll sig inom rimliga gränser men nedskjutningen och kurdernas kärleksförklaring saudiarabien visar på att den vägen blir snårig.

Så först var USA kompisar med ultramuslimer för att sänka Assad och nu:
Så är USA kompisar med kommunistkurder för att sänka Assad.

Det är ett sjukt land USA men kommer få hjälp av RothchildFrankrike Macron att hålla igång kriget för krigsprofitörernas gunst.

Vedervärdigt.

Turkiets NATO-status hänger i balansen,

Och högst upp i balansen hittar vi FIAT-pengar,
Citera
2017-06-19, 23:53
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ja så långt är vi överens att båda är brott som kan lagföras. Om du sen också har klart för dig de enda två undantagen självförsvar och FN sanktionerat våld så innebär det att om någon startar ett "olagligt" krig så är alla dess krigshandlingar olagliga tills de upphör så är vi helt överens.

What are jus ad bellum and jus in bello?

Lite förenklat är det som så att sanktionen mot krigsbrott "din definition" under WWII träffade den som utförde krigsbrottet medan sanktionen mot aggressionsbrottet "din definition" träffade de som beslutade och förde (ledde/dvs statsledningen) det olagliga kriget. För så var det 1945, även om det låter lite bissarrt. För mig är de båda brott mot krigets lagar eller krigsförbrytelser.

Sen om du vill hålla dig med dina begreppsdefinitioner så är min inställning att "I couldn't care less".
Det är självklart att kriget är olagligt om det inleddes under förutsättningar som inte uppfyller kraven. Min meningen är att genomförandet av kriget kan vara lagligt även om kriget inleddes på ett olagligt sett.
Citera
2017-06-20, 00:02
Medlem
Skojarns avatar
Vad är poängen med att diskutera om vad som är lagligt eller inte? Sen när har segermakterna brytt sig om att pröva sina krigsplaner i domstol innan de gått till anfall? Har de allierade blivit dömda för sina krigsbrott under WW2, typ atombomberna, napalmen över Dresden och dylikt? Irakkriget? Bomberna med utarmat uran över Serbien? Vapenhandeln under vapenembargon?

Alla vet att USA dagligen bryter mot alla regelverk som finns och dom kommer inte upphöra för att någon på Flashback gjort en bra argumentation med hänvisning till internationell rätt. Frågan är inte om just den senaste manövern var ett krigsbrott eller inte, utan vad man kan göra för att få USA att upphöra med alla sina krigsbrott.
Citera
2017-06-20, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whiro
Det där låter ju väldigt märkligt. Kina är väl ändå på Ryssland´s sida i den här konflikten. Kan du lägga ut en länk ?

Läste du länken? Den finns inte längre.
Citera
2017-06-20, 00:04
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är självklart att kriget är olagligt om det inleddes under förutsättningar som inte uppfyller kraven. Min meningen är att genomförandet av kriget kan vara lagligt även om kriget inleddes på ett olagligt sett.
Det du säger är ju ganska DN, men folk som genomlever krig är väl mindre intresserade av vad slipsnissar tycker om de jämför med bomber som faller.
Problemet för oss som inte gillar krig är att man måste bli värre än asen som började det för att ha kvar sitt. Ergo du blir samma as som aset som började mot din vilja.
Det finns ungefär 47000 människor som tjänar direkt på krig, Vad tycker du om dem?
Citera
2017-06-20, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk

Det är ett sjukt land USA men kommer få hjälp av RothchildFrankrike Macron att hålla igång kriget för krigsprofitörernas gunst.

Vedervärdigt.

usa använde kurderna för att störta Saddam. Kan ses som bra eller dåligt jämfört med idag men nu använder man träskallarna till kurderna igen till något ändamål. Tänk att imperialisterna samarbetar med kommunisterna? Ungefär som att världen börjar snurra moturs.

Turkiets status vad gäller nato är på ballansgång nu.
Citera
2017-06-20, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Vad är poängen med att diskutera om vad som är lagligt eller inte? Sen när har segermakterna brytt sig om att pröva sina krigsplaner i domstol innan de gått till anfall? Har de allierade blivit dömda för sina krigsbrott under WW2, typ atombomberna, napalmen över Dresden och dylikt? Irakkriget? Bomberna med utarmat uran över Serbien? Vapenhandeln under vapenembargon?

Alla vet att USA dagligen bryter mot alla regelverk som finns och dom kommer inte upphöra för att någon på Flashback gjort en bra argumentation med hänvisning till internationell rätt. Frågan är inte om just den senaste manövern var ett krigsbrott eller inte, utan vad man kan göra för att få USA att upphöra med alla sina krigsbrott.

Så är det men man ska komma ihåg vilka som gjort fel och de som varit på de ondas sida. Förloraren skriver inte historia men vi gör det och det kommer gå i arv. Vi ska minnas alla vilka sidor som stött de mest fientliga sidan egenligen och ska en dag ta segern ur dem.
Citera
2017-06-20, 00:13
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk

Vedervärdigt.

Ja ungefär så fast ändå värre men det kommer också !

Ett tips. Pga mainstream media som bara proppar oss fulla med oväsentligheter vet inte så värst många vilka Rotchild är men historien kommer alltid ikapp.
Citera
2017-06-20, 00:15
Medlem
FlashyBears avatar
Det är lite ironiskt att USA använder ungefär samma taktik (fast även fulare) mot Ryssland som Ryssland använde ett tag i Ukraina. De provocerar..

Däremot är Ryssland mycket smarta och förstår att det enda sättet är vinna kriget är att vinna propagandakriget. Med detta sagt måste Ryssland någon gång 'to draw a red line'. Kanske behöver Putin mer 'bevis' (som kan visas på TV) innan man agerar?
Citera
2017-06-20, 00:18
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
usa använde kurderna för att störta Saddam. Kan ses som bra eller dåligt jämfört med idag men nu använder man träskallarna till kurderna igen till något ändamål. Tänk att imperialisterna samarbetar med kommunisterna? Ungefär som att världen börjar snurra moturs.

Turkiets status vad gäller nato är på ballansgång nu.
Ja det var det jag skrev. Kan tilläggasatt om kurderna med USAs hjälp lyckas stjälpa Assad kommer de överges på en microsekund och resten av alla folkslag i området kommer ha en blodsbonanza mot detta folk perserna tvingade bort. I sverige är de mest kända för att infiltrera politik och kasta ned kvinnor från balkonger, men på nåt sätt propagerar (((dn))) för dem så mycket att träskallesvenskar tror att de har mer rätt till land än våra inhemska samer.
duktig propaganda faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in