2018-01-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
tänk vad känsligt det blir när man konstaterar att City är bättre än United. hitta en enda expert som anser att dagens United är bättre än City. City kommer före United även denna säsong, och nu är det 5 e året i följd.

till och med United legender som Rio, Scholes och Giggs har konstaterat faktum. svider, det förstår jag, men de är män nog att se verkligheten. därmed inte sagt att City för att framtid kommer att vara före United spelmässigt eller i placering i ligan. United har ju en lååååång tradition att köpa sig spelare. så de kommer nog igen. denna säsong får de slåss för en CL plats.

Varför pratar du om kvalitén på spelare? Vi diskuterade vilken klubb som var störst... En liten måttstock, City likes på facebook; 31 miljoner
United; 71 miljoner..

Du kan lufta dina taffliga analyser angående spelarkvalité och slutplaceringar med någon annan.

Citat:
idiot, det finns inte en människa i fotbollseuropa som jämställer KDB med Pogba. KDB är den klart bästa alldeles oavsett vad du tycker. DU framstår som en idiot om du anser att Pogba är lika bra som KDB. allvarligt.

dessutom, om du nu följer experter, vem anser att Pogba är bättre än KDB? nämn en enda.

Att du kallar din "motståndare" i debatten för idiot får bara dig att framstå som en idiot.
Citera
2018-01-27, 13:58
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Varför pratar du om kvalitén på spelare? Vi diskuterade vilken klubb som var störst... En liten måttstock, City likes på facebook; 31 miljoner
United; 71 miljoner..

Du kan lufta dina taffliga analyser angående spelarkvalité och slutplaceringar med någon annan.

Att du kallar din "motståndare" i debatten för idiot får bara dig att framstå som en idiot.

ibland får man kalla saker för det de är. end of that story. att jag skrev, lite retoriskt, att City numera är storebror fick dig att börja leta på Facebook efter likes eller följare. haha patetiskt. men du kommer undan det hela med att du antagligen fortfarande har kvar oskulden, och således inte är särskilt långt gången i livet efter antal levda år räknat.

faktum kvarstår: City är klart bättre än dagens United. 5 e året i följd före United i ligan är inte att betrakta som en slump.
Citera
2018-01-27, 14:03
Medlem
Citat:
ibland får man kalla saker för det de är. end of that story. att jag skrev, lite retoriskt, att City numera är storebror fick dig att börja leta på Facebook efter likes eller följare. haha patetiskt. men du kommer undan det hela med att du antagligen fortfarande har kvar oskulden, och således inte är särskilt långt gången i livet efter antal levda år räknat.

faktum kvarstår: City är klart bättre än dagens United. 5 e året i följd före United i ligan är inte att betrakta som en slump.

Du skrev retoriskt? Dagens paradox presenterad av used66.. Vet du ens vad retoriskt betyder? Otrolig tragikomedi när någon tar vatten över huvudet när det gäller svenska språket.

Haha, härliga påståenden - har noll behov att hävda mig här för dig. Du får tro vad du vill angående mitt sexliv och hur långt "gången" jag är i livet efter antal levda år räknat".

Fortfarande diskuterade vi hur stora de två olika klubbarna var, inte deras spelarkvalitéer. Hade placerat dig på ignorelistan om man inte fick ett litet fniss varje gång du försöker låter intellektuell.
Citera
2018-01-27, 15:24
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Du skrev retoriskt? Dagens paradox presenterad av used66.. Vet du ens vad retoriskt betyder? Otrolig tragikomedi när någon tar vatten över huvudet när det gäller svenska språket.

Haha, härliga påståenden - har noll behov att hävda mig här för dig. Du får tro vad du vill angående mitt sexliv och hur långt "gången" jag är i livet efter antal levda år räknat".

Fortfarande diskuterade vi hur stora de två olika klubbarna var, inte deras spelarkvalitéer. Hade placerat dig på ignorelistan om man inte fick ett litet fniss varje gång du försöker låter intellektuell.

haha du är en skön kille. skall du kritisera mig i det svenska språket? då får du fortsätta med det. personligen så finner jag det underhållande att vissa nappar så lätt på en liten "provokation". sann eufori infinner sig, hjärtat mår bra.

tar du allt som skrivs på flashback på allvar? glöm inte bort att detta forum inte anses vara där de smartaste individerna flockas. dig och mig inkluderade. ibland känns det, i alla fall för mig, skönt att komma bort från det seriösa och kunna småkäbbla med andra här på FB. men du borde lämna forumet och lyfta dig en nivå rent intellektuellt. du är för bra och för smart för flashback!
Citera
2018-01-27, 16:42
Medlem
Citat:
haha du är en skön kille. skall du kritisera mig i det svenska språket? då får du fortsätta med det. personligen så finner jag det underhållande att vissa nappar så lätt på en liten "provokation". sann eufori infinner sig, hjärtat mår bra.

tar du allt som skrivs på flashback på allvar? glöm inte bort att detta forum inte anses vara där de smartaste individerna flockas. dig och mig inkluderade. ibland känns det, i alla fall för mig, skönt att komma bort från det seriösa och kunna småkäbbla med andra här på FB. men du borde lämna forumet och lyfta dig en nivå rent intellektuellt. du är för bra och för smart för flashback!

Och vem ska vi tacka för att Flashback har det ryktet tror du? Är det du, eller jag?

Nog om med Offtopic, frågar igen.. Någon inbiten som kan uppdatera skadeläget på Tottenham? Är mycket oklara uppgifter, undrar inför matchen mot United på onsdag..
Citera
2018-01-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Nyfiken på vad det är som Mourinho kopierat av Pep

City ville ha Alexis, Mourinho tog Alexis. City vill ha Fred, Mourinho vill ha Fred.
De tycks ha svårigheter med att identifiera talanger på egen hand. Det är ganska komiskt.
Någon gammal United-veteran går också ut och säger att United bör kapa Laporte-affären. De kan ju ingenting själva. Finns ändå en hel del mittbackar och defensiva mittfältare att välja på i Europa. Ändå siktar de in sig på samma transfers som City. Tror inte det är en slump.

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Du är i en klass för sig.

Jag tycker Pep har gjort ett jättebra jobb. Men han har inte gjort något utöver vad som förväntas resultatmässigt. Att vinna ligan har City haft som mål och lyckats med redan innan Pep. För att jag ska ställa mig i eran hyllningskör så behöver han vinna något som inte redan är vunnet, exempelvis en internationell titel.

Det han gjorde i Barca var otroligt mycket större än vad han lyckats med i City, trots att han hade spelare som messi, men han lyckades utveckla något som det inte finns någon motsvarighet till. En ligatitel är inget annat än vad man förväntar sig av Pep och City.

Vad jag menade med utmaning är att Premier League är mer jämn än Ligue 1. Det är ingen som någonsin sagt något annat. Ligue 1 består av PSG, OM och typ Monaco. Resten är 15 poäng efter. Och jag tror inte Pep skulle tycka det vore jättekul att ta över ett lag som PSG (som redan har ruggig dominans) och vinna varje match med 10-0. I Premier League så kan i alla fall oväntade saker hända. Sex lag är där uppe och krigar. Det är skillnaden.

Det här med att kunna förutse framgång verkar du ha svårt för. Tänka ett steg längre.
Nej, Pep har inte vunnit något än. Men titta hur de har spelat under hösten / vintern. Det är inte svårt att konstatera att de är påväg mot både 1 och 2 titlar.
Det är tydligt att du inte sett en enda City-match under hela säsongen. För om man hade sett några stycken så hade man ställt sig i hyllningskören. Flera managers i PL och journalister världen över säger samma sak. Det han gör med City är extraordinärt. Och det kommer leda till titlar.
Det han gör med City är också större än det han gjorde med Barca. De är de flesta överens om. Att ta över ett lag med Messi, Xavi, Iniesta och co är visserligen inget självspelande piano, men ett väldigt fördelaktigt utgångsläge. Inte riktigt jämförbart med City.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Sluta göra bort dig nu. Du tror på allvar att pep som står och hejar på självständighetsrörelsen i katalonien skulle bli spansk förbundskapten ?

Han har ju själv gått ut och sagt det. Vem gjorde bort sig nu?

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lägg därtill att delph är världens premier leagues bästa vänsterback. Du verkar besatt av pep och verkar ha 0 koll på någonting. Förlöjligar bara dig själv med sin skönhetsbeskrivning av pep. På 1 och en halv säsong har pep vunnit 0 med laget. Efter 2 fulla säsonger står laget förmodligen på a liga titel och en ligacup titel totalt. Får se hur CL och fa cupen blir men förra säsongen var ju ett fiasko mot monaco. Och detta med oändliga resurser. Knappast någon trollkonst direkt utan precis som tidigare sagt så skulle 2 titlar, PL och Ligacup på 2 säsonger vara typ godkänt. Ungefär det man kan förvänta sig. Varken mer eller mindre.

Är du bitter?
Fotbollsvärlden hyllar Pep, det går att konstatera. Så vad en liten sk*t med ett damp-nickname på Flashback tycker om Pep kunde ingen bry sig mindre om.
Ja, vilket fiasko av City att få stryk av det mest offensiva laget i hela Europa förra säsongen. Tell me, hur gick det för Chelsea, United, Tottenham, Arsenal, Liverpool i förra CL? Nej precis, var tyst bara.

Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Ganska så säker på att Hughes värvade Kompany och Mancini värvade Aguero men det är lugnt, ingen förväntar sig att ni City-"fans" ska ha koll på något som hände innan 2013.

Ett till troll. Jag pratade om när Pep kom in till City och vilka spelare han hade till förfogande då.
Inte lätt att läsa va?
Senast redigerad av teren 2018-01-28 kl. 13:11.
Citera
2018-01-28, 13:45
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Det här med att kunna förutse framgång verkar du ha svårt för. Tänka ett steg längre.
Nej, Pep har inte vunnit något än. Men titta hur de har spelat under hösten / vintern. Det är inte svårt att konstatera att de är påväg mot både 1 och 2 titlar.
Det är tydligt att du inte sett en enda City-match under hela säsongen. För om man hade sett några stycken så hade man ställt sig i hyllningskören. Flera managers i PL och journalister världen över säger samma sak. Det han gör med City är extraordinärt.

Nu är det kanske främmande för någon så grön i fotbollen som du, men bollen är rund och man kan inte basera sin utvärdering av Pep på titlar han kanske vinner.

Ja han kommer till 90%vinna PL, men de andra titlarna är absolut inte säkrade. Han gör inget extraordinärt med City. Dem har ännu bara spelat bra fotboll utan att vunnit något än.

Vinner han PL och ligacup så är det inte bättre än vad City var innan.

Lite roligt det du säger Ang att Mourinho gör som Pep, vilka försökte hijacka VVD ?
Vilket håll ni Citysupportrar än pekar så kommer era fingrar vara smutsiga.
Citera
2018-01-28, 13:52
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
City ville ha Alexis, Mourinho tog Alexis. City vill ha Fred, Mourinho vill ha Fred.
De tycks ha svårigheter med att identifiera talanger på egen hand. Det är ganska komiskt.
Någon gammal United-veteran går också ut och säger att United bör kapa Laporte-affären. De kan ju ingenting själva. Finns ändå en hel del mittbackar och defensiva mittfältare att välja på i Europa. Ändå siktar de in sig på samma transfers som City. Tror inte det är en slump.
Fantastisk prestation att identifiera talanger som Alexis, Fred och Laporte av City menar du?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-01-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu är det kanske främmande för någon så grön i fotbollen som du, men bollen är rund och man kan inte basera sin utvärdering av Pep på titlar han kanske vinner.

Ja han kommer till 90%vinna PL, men de andra titlarna är absolut inte säkrade. Han gör inget extraordinärt med City. Dem har ännu bara spelat bra fotboll utan att vunnit något än.

Vinner han PL och ligacup så är det inte bättre än vad City var innan.

Lite roligt det du säger Ang att Mourinho gör som Pep, vilka försökte hijacka VVD ?
Vilket håll ni Citysupportrar än pekar så kommer era fingrar vara smutsiga.

Åh herregud
...
Drog du precis "bollen är rund" för mig? Jag har inte sagt med full säkerhet att han kommer vinna titlar, men det mesta tyder på det. City har aldrig spelat så här bra fotboll för övrigt, någonsin. Prata inte om sånt du inte har en aning om. De har slagit både Premier League- och klubbrekord flera gånger om.
Det blir pinsamt när du drar till med påståenden som inte matchar verkligheten.

City kapade ju aldrig VVD-affären? De tog sitt förnuft till fånga och överbetalade inte en helt ok mittback. Det mesta pekar ju på att de får in Laporte för $15m mindre än VVD. Där snackar vi bra affär, för VVD är långt ifrån Laporte.

Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Fantastisk prestation att identifiera talanger som Alexis, Fred och Laporte av City menar du?

Följ transfer-surret så förstår du vad jag menar.
Citera
2018-01-28, 13:55
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Följ transfer-surret så förstår du vad jag menar.
Det tänker jag absolut inte göra.

Sorry om jag missuppfattade dig.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-01-28, 14:26
Medlem
used66s avatar
Liverpool. Liverpool. ja man undrar ju hur det är ställt med laget som kör sin "gegenpress, eller var det "degenpress"? alltså, man vann, fullt rättvist, mot City. sedan då? torsk mot Mighty Swansea och WBA. när går Klopp? har man råd att sparka honom, och i så fall vem ersätter? undrar om Salah är nöjd med en 5e plats? han kom ju för att vinna titlar, vem lurade i honom att Liverpool var nära att göra det?

ok så här ser det ut,

Liverpool är ute ur ligacupen, FA cupen och borta från ligan. kvarstår CL. och i realiteten är de borta där också. känns som att Brendan Klopp får en tuff vår.

eller vinner de CL?
Citera
2018-01-30, 19:19
Medlem
Två intressantheter gällande Wolverhampton.
Ett..Englands U17 stjärna Morgan Gibbs White har skrivit på för 4,5 år för oss.Det fanns flera Prem intressenter som sniffade runt gällande det stora löftet,men MGW har kommit upp genom Wolves erkänt fina ungdomssystem och väljer att skriva på ett långtidskontrakt med klubben som han anser har mycket spännande framtida potential.

Två..Wanderers kommer att utnyttja optionen gällande succelånet Diogo Jota och knyta portugisen permanent till klubben i sommar.Vi köper honom från Athletico Madrid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in