Citat:
Ursprungligen postat av
YungSosa
Nyfiken på vad det är som Mourinho kopierat av Pep

City ville ha Alexis, Mourinho tog Alexis. City vill ha Fred, Mourinho vill ha Fred.
De tycks ha svårigheter med att identifiera talanger på egen hand. Det är ganska komiskt.
Någon gammal United-veteran går också ut och säger att United bör kapa Laporte-affären. De kan ju ingenting själva. Finns ändå en hel del mittbackar och defensiva mittfältare att välja på i Europa. Ändå siktar de in sig på samma transfers som City. Tror inte det är en slump.
Citat:
Ursprungligen postat av
Imbaz
Du är i en klass för sig.
Jag tycker Pep har gjort ett jättebra jobb. Men han har inte gjort något utöver vad som förväntas resultatmässigt. Att vinna ligan har City haft som mål och lyckats med redan innan Pep. För att jag ska ställa mig i eran hyllningskör så behöver han vinna något som inte redan är vunnet, exempelvis en internationell titel.
Det han gjorde i Barca var otroligt mycket större än vad han lyckats med i City, trots att han hade spelare som messi, men han lyckades utveckla något som det inte finns någon motsvarighet till. En ligatitel är inget annat än vad man förväntar sig av Pep och City.
Vad jag menade med utmaning är att Premier League är mer jämn än Ligue 1. Det är ingen som någonsin sagt något annat. Ligue 1 består av PSG, OM och typ Monaco. Resten är 15 poäng efter. Och jag tror inte Pep skulle tycka det vore jättekul att ta över ett lag som PSG (som redan har ruggig dominans) och vinna varje match med 10-0. I Premier League så kan i alla fall oväntade saker hända. Sex lag är där uppe och krigar. Det är skillnaden.
Det här med att kunna förutse framgång verkar du ha svårt för. Tänka ett steg längre.
Nej, Pep har inte vunnit något än. Men titta hur de har spelat under hösten / vintern. Det är inte svårt att konstatera att de är påväg mot både 1 och 2 titlar.
Det är tydligt att du inte sett en enda City-match under hela säsongen. För om man hade sett några stycken så
hade man ställt sig i hyllningskören. Flera managers i PL och journalister världen över säger samma sak. Det han gör med City är extraordinärt. Och det kommer leda till titlar.
Det han gör med City är också större än det han gjorde med Barca. De är de flesta överens om. Att ta över ett lag med Messi, Xavi, Iniesta och co är visserligen inget självspelande piano, men ett väldigt fördelaktigt utgångsläge. Inte riktigt jämförbart med City.
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm

Sluta göra bort dig nu. Du tror på allvar att pep som står och hejar på självständighetsrörelsen i katalonien skulle bli spansk förbundskapten ?
Han har ju själv gått ut och sagt det. Vem gjorde bort sig nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Lägg därtill att delph är världens premier leagues bästa vänsterback. Du verkar besatt av pep och verkar ha 0 koll på någonting. Förlöjligar bara dig själv med sin skönhetsbeskrivning av pep. På 1 och en halv säsong har pep vunnit 0 med laget. Efter 2 fulla säsonger står laget förmodligen på a liga titel och en ligacup titel totalt. Får se hur CL och fa cupen blir men förra säsongen var ju ett fiasko mot monaco. Och detta med oändliga resurser. Knappast någon trollkonst direkt utan precis som tidigare sagt så skulle 2 titlar, PL och Ligacup på 2 säsonger vara typ godkänt. Ungefär det man kan förvänta sig. Varken mer eller mindre.
Är du bitter?

Fotbollsvärlden hyllar Pep, det går att konstatera. Så vad en liten sk*t med ett damp-nickname på Flashback tycker om Pep kunde ingen bry sig mindre om.
Ja, vilket fiasko av City att få stryk av det mest offensiva laget i hela Europa förra säsongen. Tell me, hur gick det för Chelsea, United, Tottenham, Arsenal, Liverpool i förra CL? Nej precis, var tyst bara.
Citat:
Ursprungligen postat av
BumbiBeer
Ganska så säker på att Hughes värvade Kompany och Mancini värvade Aguero men det är lugnt, ingen förväntar sig att ni City-"fans" ska ha koll på något som hände innan 2013.
Ett till troll. Jag pratade om när Pep kom in till City och vilka spelare han hade till förfogande då.
Inte lätt att läsa va?