Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
Visst att Alexander-Arnold kanske har haft en imponerande säsong, men ärligt talat? I truppen finns Walker och Trippier. Skulle, mot förmodan, båda vara indisponibla kan Jones, Stones & Young vikariera på högerbackspositionen. Löjligt att han är med i truppen.
England lär 3-4-1-2 med Walker som höger mittback (tycka vad man vill om det) så antar att det är därför han vill ha två ytterbackar i Trippier och Alexander-Arnold.
Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Jag vill inte gå så långt som till att helt avfärda denna trupp men tycker framför allt att det centrala mittfältet ser extremt tunt ut. Finns inte mycket kreativitet eller skicklighet där, inte. Vem ska föra spelet, det kan man verkligen undra. Ser nu också att Southgate har Livermore och Cook på s.k. stand-by framför Shelvey och Wilshere. Sen undrar jag hur Jones kan gå före Tarkowski efter hans grymma säsong. Frågan om kaptensbindeln är heller inte utredd. Blir det Cahill eller Kane?
Anfallsmässigt ser det rätt ok för England. Ytterbackarna håller även god klass. Men centrala mittfältet och mittbackarna måste nog vara bland det sämsta England ställt upp med på år och dar. Att spelare som Livermore ens är med i tankarna att spela VM säger det mesta. Loftus-Cheek är den enda av mittfältarna som har någon form av kreativitet. Hade helt klart hellre sett Shelvey, Wilshere eller Cook framför exempelvis Delph (som är med för han kan spela på flera positioner antar jag).
Jones ser jag inga problem att han är med. Har haft en bra säsong i United. Däremot Cahill före Tarkowski förstår jag inte om inte nu Southgate väljer honom för "rutin". Welbeck känns totalt meningslös att ha med också när Vardy och Rashford finns som alternativ. Bättre att tagit med Crouch eller Carroll då för att kunna slå inlägg på i slutminuterna om man jagar ett mål. Men antar att Cahill och Welbeck inte kommer spela något ändå så spelar väl ingen roll i slutändan.
Gissningsvis startar England något sånt här:
-----------Pickford---------
------Walker - Stones - Maguire
Trippier - Dier - Henderson - Rose
--------------Lingard--------------
---------Kane - Sterling----------