2018-01-21, 12:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vem hade denne Bruno Glenmark varit utan Ann-Louise Hanson?

Han hade nog klarat sig. Däremot verkar han ju vara en person som inte är så mån om att själv stå i rampljuset. Jag tror att det är en bra människa som är omtyckt i branschen. Björn och Benny hade uppenbart förtroende för honom.
Citera
2018-01-23, 05:16
Medlem
timpanis avatar
Regina Lund berättade att hon växte upp hos farföräldrarna, som tog hand om henne väl. Därför har jag mycket svårt att tro henne när hon påstår att hon aldrig haft ett enda barnkalas. Jag menar, hur svårt är det att köpa en tårta och bjuda in några barn från skolans eller grannskapet? Nä, självklart har de gjort det.
Citera
2018-01-27, 16:39
Medlem
Wermlands avatar
Fan vad jag gillar Bosse Parnevik!
Citera
2018-01-27, 20:22
Medlem
Enmansdemos avatar
Ska det vara Bosses dag ska det banne mig handla om Bosse...tycker Bosse, så allmänna aktiviteten är att tro att deltagarna kan något om Parneviks achivments om inte annat utbilda dem

Men det här har ju Kalle Lind redan varnat för, att Bosses storhetsvansinne
är redigt
PS Hur får man poäng i tävlingen?
Jaha nästan aktivitet har också anknytning till huvudpersonen
Regina Lund anstränger sig väldigt för att smickra Bosse med glamourös blick

Bosse hade för få gubbar känns det som, också hör man inte vad han säger.
Också avslutar vi veckan med Bosses lika uppdaterat som hans gubbar..brandtal
om att alla invandrargruppers gubbar är likadana

2 år sedan bråk nu, nu måste dom ta till osäkra kort till nästa år
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-01-27 kl. 21:01.
Citera
2018-01-27, 20:28
Moderator
Dr Kings avatar
Det känns som att Parneviks ”gubbar” har åldrats riktigt dåligt. Det känns som att hans framgångar på 60-, 70- och 80-talen främst berodde på den dåliga konkurrens på området som var då. Han är på sin höjd halvkass att imitera. Om han hade kommit fram nu hade han inte tagit sig längre än till någon lokalrevy med Stefan och Krister.
Citera
2018-01-27, 21:02
Medlem
Enmansdemos avatar
edit
Citera
2018-01-27, 21:08
Medlem
enfindams avatar
Det som var härligt med Bosse Parneviks dag var alla tillbakablickar och alla hans gubbar, en riktig nostalgitripp. Han var en av våra största kändisar då det begav sig. Jag såg själv föreställningen "Parneviks Oscarsparty" 1987. Han verkar anmärkningsvärt ödmjuk trots alla framgångar.
Senast redigerad av enfindam 2018-01-27 kl. 21:14.
Citera
2018-01-27, 21:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det känns som att Parneviks ”gubbar” har åldrats riktigt dåligt. Det känns som att hans framgångar på 60-, 70- och 80-talen främst berodde på den dåliga konkurrens på området som var då. Han är på sin höjd halvkass att imitera. Om han hade kommit fram nu hade han inte tagit sig längre än till någon lokalrevy med Stefan och Krister.

Jaså, vad finns det för stjärnor som imiterar idag då?
Citera
2018-01-27, 21:29
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror att Bosse Parneviks styrka var hans mångsidighet, han kunde inte bara imitera utan också underhålla med slagfärdiga texter. Det fanns faktiskt ingen som kunde mäta sig med Bosse Parnevik.
Citera
2018-01-27, 21:30
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Göran Gabrielsson i Public Service på radion är ju betydligt duktigare än Bosse någonsin var t.ex.

Sedan handlar det ju också om att ren imitation med lite torra skämt a la Bosse inte är särskilt kul. Sådana som Robert Gustavsson, Johan Rheborg och Felix Herngren m.fl. härmar ju inte så ofta andra kändisar (utom Robert Gustavsson då med Tony Rickardsson m.fl.) men gör ändå olika typer av karaktärer. Deras humor och timing i skämten är dock överlägsen Bosses vilket gör att deras ”gubbar” blir 10 gånger roligare än Bosses någonsin var.
Citera
2018-01-27, 22:28
Medlem
Citat:
Göran Gabrielsson i Public Service på radion är ju betydligt duktigare än Bosse någonsin var t.ex.

Sedan handlar det ju också om att ren imitation med lite torra skämt a la Bosse inte är särskilt kul. Sådana som Robert Gustavsson, Johan Rheborg och Felix Herngren m.fl. härmar ju inte så ofta andra kändisar (utom Robert Gustavsson då med Tony Rickardsson m.fl.) men gör ändå olika typer av karaktärer. Deras humor och timing i skämten är dock överlägsen Bosses vilket gör att deras ”gubbar” blir 10 gånger roligare än Bosses någonsin var.

Det är som att jämföra Gunnar Nordahl och Zlatan, vem var bäst?
Bosse P var mycket underhållande för oss som var med på den tiden.
Citera
2018-01-27, 22:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tror att Bosse Parneviks styrka var hans mångsidighet, han kunde inte bara imitera utan också underhålla med slagfärdiga texter. Det fanns faktiskt ingen som kunde mäta sig med Bosse Parnevik.

Jag är helt enig med dig om detta...

Citat:
Ursprungligen postat av werner53
Det är som att jämföra Gunnar Nordahl och Zlatan, vem var bäst?
Bosse P var mycket underhållande för oss som var med på den tiden.

...och även med dig.

Citat:
Göran Gabrielsson i Public Service på radion är ju betydligt duktigare än Bosse någonsin var t.ex...

Nej, nej nej...han är en blek kopia. Parnevik hade en helt annan repertoar där mimiken var slående lik den han imiterade.

Citat:

Dessa du tar upp handlar bara om din subjektiva uppfattning. De är nollor tycker jag som jag inte skulle ägna någon längre stund åt. Rheborg är lite smårolig, men de andra är lika överskattade som Håkan Hellström. En musiker som inte kan ta rena toner och lever på stjäla andras låtar samt att vara »gullig« i kvinnors ögon.

En mer plump och överdriven person än Robert Gustafsson är svårt att uppbringa. En dålig Gösta Ekman-kopia som är mer makaber än tajmad. Hans överdrivna uttryckssätt märktes väl när han skulle orera om hur stor Gösta Ekman är och berättade att han tänkte på Gösta när han står i en hiss och ser en man med ett skosnöre till hälften doppat i hundbajs, herregud. Herngren orkar jag inte kommentera.

Bosse Parneviks imitationer var mycket nära de original, och dåtida offentliga personer, som han efterliknande. Han hade en förmåga att göra show av det och han satte det i ett uppskattat sammanhang. Naturligtvis är detta otidsenligt nu, när få vet vem Gunnar Hedlund var.
Senast redigerad av HerrGickhan 2018-01-27 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in