Citat:
Jag tror inte du behöver vara fullt så uppgiven ännu. Det finns nog visst hopp om att det skall komma fram - om ett tag. Som tidigare nämnts i tråden så har spaningsledningen i en artikel i lokaltidningen själva öppnat för detta (www.ut.se/ulricehamn/viktigt-for-allmanheten-att-fa-en-forklaring/):
Citat:
Det kan ändå bli så att polisen i någon form presenterar det som de har kommit fram till i sin utredning när de anser sig vara klara.
– I dagsläget kan jag inte säga hur men det skulle kunna bli en presskonferens. Det är viktigt för allmänheten att få en förklaring till vad som har skett, [säger GA från spaningsledningen]
– I dagsläget kan jag inte säga hur men det skulle kunna bli en presskonferens. Det är viktigt för allmänheten att få en förklaring till vad som har skett, [säger GA från spaningsledningen]
Därtill finns det ett visst tryck från opinionen (t.ex. http://www.ut.se/ulricehamn/varfor-en-fraga-som-kanske-aldrig-blir-besvarad/)
Citat:
Frågan är om polisen och spaningsledningen är angelägna om att berätta om vad de kommer fram till? I en UT-intervju i dagens tidning säger kammaråklagaren John Nilsson att säcken ska knytas ihop, inte minst för de anhörigas skull. Det är förståeligt och absolut nödvändigt för att de som var nära mordoffret ska kunna sörja och i någon mån gå vidare.
I sammanhanget kan det låta banalt men jag vill ändå hävda att svaren är viktiga även för dem utanför den innersta kretsen. Finns det ett motiv till mordet, ett svar på det ofattbara, så borde det även ligga i polisens intresse att berätta det.
I sammanhanget kan det låta banalt men jag vill ändå hävda att svaren är viktiga även för dem utanför den innersta kretsen. Finns det ett motiv till mordet, ett svar på det ofattbara, så borde det även ligga i polisens intresse att berätta det.
Dessutom har vi polisens pressmeddelande som säger att motivbilden är uppenbar, så det går ju inte att hävda att man inte vet.