2018-01-27, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Högintressant!!
Man har ju kört PMs uppgifter via DNA-registret men inte hittat något. Så i så fall har han varit försiktig om han är förövaren även på ett eller båda dessa mord.
Citera
2018-01-27, 17:11
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Men rösten är ju en ljus kvinnoröst. Hur förklarar ni det? Självklart är Deidre en kvinna. Troligtvis inte en skandinavisk kvinna av dragen att döma. Holländska? Ett tidigare förslag här i tråden om jag inte missminner mig.
Amerika var det visst.
Citera
2018-01-27, 17:12
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man har ju kört PMs uppgifter via DNA-registret men inte hittat något. Så i så fall har han varit försiktig om han är förövaren även på ett eller båda dessa mord.
Kan väl vara fullt möjligt. De har ju inte hittat någon annans DNA där heller, i registret menar jag.
Citera
2018-01-27, 17:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Verkar onekligen som att han inte vill missa sitt eget "party". Han är 100% redo att iscensätta sin sadistfantasi och vill ju inte missa det pga att det utvalda offret hinner flytta. Han som alltid vill vara huvudpersonen, vad passar honom bättre än att lyckas lura till sig offret från hennes och pojkvännens avskedsfest?

Lura sitt byte i fällan, vara "storsint" och utlova en intervju - typ NU eller aldrig.
Samtidigt som han hela tiden har fasansfullt grymma scenarion i skallen om vad han ska göra med henne.

Han måste ha känt sig otroligt målmedveten, fokuserad och upphetsad när han planerat detta och ringde samtalet till Kim.
Nu var han på gång, fick ny energi och självkänslan var på topp.
Snart så var alla bekymmer för honom som bortblåsta, bara han fick göra "det där".
Det han väntat på, det han längtat efter, det som trängde på.

När han fick bli Gud för en stund, med all makt.
Eller, Djävulen - den liknelsen passar honom betydligt bättre.
Han ÄR Djävulen när han stiger i land - välmående och pratsam - efter att ha sänkt tortyr och slakt- brottsplatsen.
Poetiskt kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2018-01-27, 17:19
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mailkontakt på våren.

”Hun havde på et tidspunkt i foråret haft en kort mail-korrespondance med ham for at lave en reportage om hans arbejde med raketter. Så vidt vides havde Kim Wall ikke hørt fra Peter Madsen i de følgende måneder, før han denne augustaften bad hende komme over og drikke en kop te i hans værksted. Her tilbød han at stille op til et interview. Det skulle foregå samme aften, og det skulle foregå ombord på ubåden.”

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den
Citatet är en återberättelse och ett sammandrag. Det säger egentligen inte i vilken ordning hon fick informationen om te, intervju och båttur. Och om tiden däremellan. Det är viktigt för att förstå hans plan. Andra artiklar menar att de första festgästerna hade kommit när hon fick PMs samtal om att nu går vi ut med båten.
Citera
2018-01-27, 17:20
Medlem
Citat:
Kan väl vara fullt möjligt. De har ju inte hittat någon annans DNA där heller, i registret menar jag.
Med tanke på hur klantig han var i mordet på Kim så undrar jag om han verkligen gått iland med två ytterligare mord. Då borde han ju varit färdigövad kan man tycka. Eller så blev han högmodig och slarvade p g a det. "Höjd över alla misstankar".
Citera
2018-01-27, 17:22
Medlem
Citat:
Citatet är en återberättelse och ett sammandrag. Det säger egentligen inte i vilken ordning hon fick informationen om te, intervju och båttur. Och om tiden däremellan. Det är viktigt för att förstå hans plan. Andra artiklar menar att de första festgästerna hade kommit när hon fick PMs samtal om att nu går vi ut med båten.
Polisen har ju garanterat alla tider när saker har hänt. Men de vägrar släppa innan förhandlingen. Surt.
Citera
2018-01-27, 17:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej som jag uppfattade det hade hon sporadiskt mailkontakt med förfrågan om intervju under våren 2017. Därefter inget svar alls från Madsen. Sen ringer han henne den aktuella dagen för att diskutera saken och bjuder på te . Där bestäms det att samma kväll ska intervjun ske och sen gick hon tillbaka till avskedsfesten. Det var så att Kim var på avskedsfesten då hon fick samtalet, och rådfrågade sin pojkvän om hon skulle göra intervjun eller inte, men dom kom överens om att det kan vara bra och och det vare ett amerikanskt magasin som skulle ge ut artikeln. Hon frågade pojkvännen om han skulle med på ubåtsturen vilket han inte tyckte eftersom det var fest och båda kan inte heller bara lämna vännerna.
Enligt din teori lämnade hon alltså festen två gånger, först för te och sedan för båttur. Då hade PM tid att förbereda sig, å andra sidan riskerade han att hon inte kom eller att hon hade pojkvännen med...
Citera
2018-01-27, 17:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Enligt din teori lämnade hon alltså festen två gånger, först för te och sedan för båttur. Då hade PM tid att förbereda sig, å andra sidan riskerade han att hon inte kom eller att hon hade pojkvännen med...

Nej inte min teori utan det stod i TV2 DK i artikeln. Han ringer precis när första gästen anländer till avskedsfesten. Så dricker dom te och kommer överens, och då går hon tillbaka till festen.
Sen gick hon för att intervjua honom. Det verkade som festen och hans verkstad inte låg så långt ifrån varandra.
Citera
2018-01-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej inte min teori utan det stod i TV2 DK i artikeln. Han ringer precis när första gästen anländer till avskedsfesten. Så dricker dom te och kommer överens, och då går hon tillbaka till festen.
Sen gick hon för att intervjua honom. Det verkade som festen och hans verkstad inte låg så långt ifrån varandra.
Du har rätt i ditt komihåg. Och ubåten låg ett par hundra meter från gräsplätten där Kims vänner befann sig.
Citera
2018-01-27, 17:39
Medlem
Citat:
Med tanke på hur klantig han var i mordet på Kim så undrar jag om han verkligen gått iland med två ytterligare mord. Då borde han ju varit färdigövad kan man tycka. Eller så blev han högmodig och slarvade p g a det. "Höjd över alla misstankar".

Nja, han var ju i ett trängt läge därnere i Nautilus, de övriga morden skedde mer eller mindre i öppen terräng där väl endast fyndplatsen är känd. Dessutom flera månader senare.

Vivi-Ann är rödhårig och i samma ålder som Kim. Hur mördades hon? Strypning? PM pysslar ju inte direkt, vad vi vet, med vaniljsex.
Citera
2018-01-27, 17:43
Medlem
Citat:
Det kommer bli en oerhört spännande rättegång. De kommer med all säkerhet hålla stängda dörrar när obduktionsresultaten redovisas. Men frågan är om man öppnar dörrarna igen när Madsen frågas ut hur hon fått skadorna. Det här fallet är ju allmänhet intresserade av, så kanske de håller de stängda dörrarna till en minimal nivå. Jag kommer sitta bänkad vid live-rapporteringen i alla fall. Tvivlar på att minsta lilla allmänhet får nån plats i den lilla sal de kommer hålla till.
I samband med någon av omhäktningarna stod de att de var i den största salen med 28 platser så det är som det är, tyvärr. Sitter på mobilen så pallar inte länka. Ja blir intressant vad fanskapet ska ta till... Jag är dock inte det minsta orolig. Om rätten inte anser att brotten når upp till livstid hoppas jag på forvaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in