2018-01-27, 16:35
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Ja. Själv har denna saken gjort att min ångest och depression sen längesen är tillbaka.
Då kan man ju undra om dom anhöriga orkar livet til slut 😓

(på trots av ångest klarar jag inte bli av med att läsa)
Ja det kan man verkligen undra, de får nog äta lungnande och ångestdämpande hela sitt liv. Måtte de få all hjälp som bara finns, psykologer av alla de sorter mm mm. Om det finns en Gud så måtte hen lägga en mjuk filt runt deras hjärtan.
Citera
2018-01-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Ja. Själv har denna saken gjort att min ångest och depression sen längesen är tillbaka.
Då kan man ju undra om dom anhöriga orkar livet til slut 😓

(på trots av ångest klarar jag inte bli av med att läsa)

De anhöriga kommer få ett styvt jobb att klara av det här. Ja, de får säkert den hjälp de behöver men kommer ändå tvingas leva med det som har hänt. Undrar om de orkar med rättegången och alla detaljer.

Hoppas du mår bättre snart.
(Själv försöker jag se på den här vidriga historien ur ett utifrån-perspektiv, annars skulle det bli olidligt.)
Senast redigerad av zilvereko 2018-01-27 kl. 16:39.
Citera
2018-01-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja o vi vet att hon hade ett blåmärke på torson, alltså levde hon när hon fick det. Det kan mycket väl finnas fler sådana på de andra kroppsdelarna, skador som bevisar att hon levde när hon fick dem. Usch man mår illa när man tänker på det, hur ska då inte hennes anhöriga må?
Det kommer bli en oerhört spännande rättegång. De kommer med all säkerhet hålla stängda dörrar när obduktionsresultaten redovisas. Men frågan är om man öppnar dörrarna igen när Madsen frågas ut hur hon fått skadorna. Det här fallet är ju allmänhet intresserade av, så kanske de håller de stängda dörrarna till en minimal nivå. Jag kommer sitta bänkad vid live-rapporteringen i alla fall. Tvivlar på att minsta lilla allmänhet får nån plats i den lilla sal de kommer hålla till.
Citera
2018-01-27, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Tack.

Man kan ju bara gissa hur anhöriga mår när jag, en utomstående norska, blir rätt psykiskt sjuk av detta.

Läste precis pappan til flickan som dog under Stockholms-terrorn säger att det inte är säkert han överlever smärtan 😔
Citera
2018-01-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De anhöriga kommer få ett styvt jobb att klara av det här. Ja, de får säkert den hjälp de behöver men kommer ändå tvingas leva med det som har hänt. Undrar om de orkar med rättegången och alla detaljer.

(Själv försöker jag se på den här vidriga historien ur ett utifrån-perspektiv, annars skulle det bli olidligt.)

Lyckligtvis är det inte mig det är synd om, men högsensitiv och nyfiken är inte en god kombination 😑
Citera
2018-01-27, 16:48
Medlem
Läst i tråden att PM hade ett samarbete med en propellerfabrik i Korsør.

Två kvinnomord har skett i närheten. Det uppmärksammade fallet Emilie Meng men även en kvinna Vivi som försvann 2008 men hittades 10 mån senare.

Bägge försvann 10 juli resp 9 juli. Kim försvann 10 aug. Emilie är påfallande lik Kim.

Länk till dansk artikel:

https://www.bt.dk/krimi/mor-til-draebte-vivi-jeg-frygter-emilies-morder-er-den-samme
Citera
2018-01-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta

Två kvinnomord har skett i närheten. Det uppmärksammade fallet Emilie Meng men även en kvinna Vivi som försvann 2008 men hittades 10 mån senare.

Bägge försvann 10 juli resp 9 juli. Kim försvann 10 aug. Emilie är påfallande lik Kim.

Länk till dansk artikel:

https://www.bt.dk/krimi/mor-til-draebte-vivi-jeg-frygter-emilies-morder-er-den-samme
Vivianne är lätt rödhårig.
Citera
2018-01-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En försynt fråga: vem är Vivianne?
Citera
2018-01-27, 17:04
Medlem
Citat:

Länk till dansk artikel:

Tack för info.

Detta var inte oväntat.

PM hade sinnet och livsstilen som passade för dessa brott.

Hans smått asociala liv (han sov under skrivbordet osv) och den totala spärrlösheten ska noteras.

Jag är säker på att Wall inte var första offret.
Citera
2018-01-27, 17:06
Medlem
Likheten mellan Emelie och Kim har slagit mig också. Kusligt.

Offrens åldrar är hyfsat nära varandra också.

17, 30 och 31 år.

De hade alla rakt hår.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-01-27 kl. 17:08. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-01-27, 17:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

Länk till dansk artikel:

Högintressant!!
Citera
2018-01-27, 17:09
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och i mitt tycke väldigt lik Kim😨
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera