Citat:
Ursprungligen postat av
becknaren99
Hade han gjort detta hade han kunnat sitta i TV sofforna och prata om sitt dysfunktionella umgänge. Nu kan han inte syns i något sammanhang alls. Nu är han en som smiter undan och en sådan kan man inte ha till någonting alls. Tror också ursäkternas väg hade varit bäst för honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
onkens
Det kräver visserligen att han tycker att han gjort fel, vilket han kanske inte gör?
Det kan också finnas en annan förklaring;
När det började storma kring hans brorsa, så försökte han sig omedelbart på krishanteringslektion ”1A”, nämligen att gå ut (i en intervju) och totalpudla. Tyvärr hade krishanteringskonsulten helt fel, och det enda som hände var att det blev jättevärre.
Har man sett detta ske på nära håll, så väljer man förmodligen ett annat sätt.
Sen fattar jag iofs att det finns skillnader i nyanser i de två fallen, men det krävs lite högre IQ än en fiskpinne att göra det (vilket jag, lite självgott, menar att jag har!) och det är jag inte helt säker på att föremålet för denna tråd har...
Tillägg 1: Eller finns det inga skillnader? Ovälkommen hand på fitta i bägge fallen. Hmmm... Osäker...
Tillägg 2: Frågan är om inte AT gjort rätt? (Inte moraliskt alltså, utan ur ett egoistiskt vinstmaximerings-/skadereminimeringsperspektiv). Känns som han kommit betydligt lindrigare undan än MT...