2018-01-26, 20:54
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon hade planerat att vara klar till Almedalen men nu måste hon samla in pengarna via olika bloggar.

Men pengarna hon redan hunnit fått in räcker väl?? Kollade på friatider nu. 160.000 kr räcker väl??
Citera
2018-01-26, 20:59
Medlem
Knivur-273s avatar
Media kommer så långt det går att förtiga hennes åsikter.
Folk som stödjer hennes åsikter kommer hitta andra sätt.
Att hon måhända är kappvändare, skall man inte lägga henne till last. Den som bättrar sig är bättre än den som framhärdar i sina dåliga åsikter.

En äkta kappvändare tror inte själv på sin nya åsikt. Jag tror att Ann verkligen har ändrat sig. Således icke en kappvändare i ordets rätta mening.
Senast redigerad av Knivur-273 2018-01-26 kl. 21:06.
Citera
2018-01-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
För att de åtgärder som krävs för att rätta till problemen inte är vackra.

Det är skönare att slumra och kokas långsamt. "Visst är invandringen ett problem men jag litar på att S eller M löser detta på något sätt."

Och S och M, eller i varje fall Löfven, tänker nog själv på samma sätt: "Visst är invandringen ett problem men jag räknar med att de åtgärder vi har vidtagit kommer att få problemet att lösa sig av sig själv."

Och MSM säger: "Invandringen är ett problem, men vi måste låta den lösa sig av sig själv, för annars ramlar vi allesammans ner i den stora rasist-hålan och blir nazister och mördare allesammans, och det är det enda som inte får hända."
Citera
2018-01-26, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Vanliga tjejer vill ju naturligtvis inte bli gruppvåldtagna av några vars tidigare flickvänner var en flock getter.

Men har du sett hur dessa vänsterkvinnor ser ut? Forskning visar att ju fulare desto mer vänster...
De lever förmodligen på hoppet. Om Den planerade boken ledde till färre våldtäkter vore det kanske helt slut med sex med män för dem.
Feminister vill bli våldtagna för att det är inne att bli det inom såna kretsar. Det är därför dom smyger runt på flyktingboenden och viftar på rumpan mitt i korvfesterna.
Citera
2018-01-26, 21:25
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Men pengarna hon redan hunnit fått in räcker väl?? Kollade på friatider nu. 160.000 kr räcker väl??
Så här är det:
Om du anlitar en crowdfundingplattform som Kickstarter så bestämmer du ett belopp och en tid då summan skall vara färdiginsamlad.
Om du inte drar in hela summan går pengarna oavkortat tillbaka till de som stött och du får ingenting.
Når du målet (eller får in mer) så betalas allting ut minus företagets courtage som ligger på 8 procent (dvs samlar du in 1 miljon drar Kickstart av 80 K).
Att de har den där regeln är för att inte få in för många helt oseriösa projekt som belastar servrarna och inte betalar sig.
Varför lägger då inte alla insamlade sig på en krona, då, så att de är säkra på att lyckas? Svaret är psykologiskt. Om du lägger dig högre så drar du in personer som vill hjälpa och följa utvecklingen och kanske betala två gånger. Företaget rekommenderar också korta insamlingsperioder för att hålla engagemanget vid liv.
AH satsade på 400 K. När projektet avbröts efter två dygn hade hon fått in 161 K. Dessa pengar går nu omedelbart tillbaka till de som betalade in.
Citera
2018-01-26, 21:30
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Och S och M, eller i varje fall Löfven, tänker nog själv på samma sätt: "Visst är invandringen ett problem men jag räknar med att de åtgärder vi har vidtagit kommer att få problemet att lösa sig av sig själv."

Fast vare sig S eller M anser att massinvandringen är ett faktiskt problem. Problemet är istället den svenska allmänhetens reaktion på denna.

Det gick lite för snabbt hösten 2015. Folk tyckte det blev för jobbigt. Vattnet blev varmt för snabbt.

Lösningen är koka svenskarna lite mer långsamt på en lägre temperatur, sous vide
Citera
2018-01-26, 21:37
Medlem
Konstigt att Kickstarter inte trendar på twitter så mycket som det twittras om censuren av Heberleins bok.

Från Heberleins twitter.

Ann Heberlein‏ @AnnHHeberlein

Ann Heberlein Retweetade Ledarsidorna.se

När jag gick och lade mig närmade sig min crowdfunding 200 000 efter 2 dygn. Under natten har projektet stoppats efter anmälningar till Kickstarter. Att redogöra för BRÅ:s statistik är alltså "rasistiskt". Förstår ni vart vi är på väg?Yttrandefriheten är inte hotad. Den är strypt

Vad händer med de insamlade pengarna?

https://twitter.com/AnnHHeberlein/status/956786663040090112
Citera
2018-01-26, 22:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Konstigt att Kickstarter inte trendar på twitter så mycket som det twittras om censuren av Heberleins bok.

Från Heberleins twitter.

Ann Heberlein‏ @AnnHHeberlein

Ann Heberlein Retweetade Ledarsidorna.se

När jag gick och lade mig närmade sig min crowdfunding 200 000 efter 2 dygn. Under natten har projektet stoppats efter anmälningar till Kickstarter. Att redogöra för BRÅ:s statistik är alltså "rasistiskt". Förstår ni vart vi är på väg?Yttrandefriheten är inte hotad. Den är strypt

Vad händer med de insamlade pengarna?

https://twitter.com/AnnHHeberlein/status/956786663040090112
De betalas tillbaka då projektet avbröts/inte uppnådde målet.
Citera
2018-01-26, 22:09
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Media kommer så långt det går att förtiga hennes åsikter.
Folk som stödjer hennes åsikter kommer hitta andra sätt.
Att hon måhända är kappvändare, skall man inte lägga henne till last. Den som bättrar sig är bättre än den som framhärdar i sina dåliga åsikter.

En äkta kappvändare tror inte själv på sin nya åsikt. Jag tror att Ann verkligen har ändrat sig. Således icke en kappvändare i ordets rätta mening.

Media? Vad har du fått det ifrån att media förtiger hennes åsikter? De har ju gjort helt gratis reklam för hennes projekt nu. Hade de inte behövt göra, finns väl många projekt som läggs ner. Men hon har tumme med media.
Kickstarter är väl ett bautaglobalt privat företag som har en viss policy och de gjorde väl sin egen bedömning efter anmälan och tyckte att det var ett projekt som luktade illa.
Men hon får säkert in mer pengar så här. Och putsar så att det blir mer seriöst och anständigt än presentationen ser ut. Drar finansörerna lite vid näsan . eh, hur många som betalar är intresserade av mer kommissioner och värderingar? Stoppad invandring har väl AH aldrig sagt något om, hur mycket fansen än hoppas.
Citera
2018-01-26, 22:20
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

man måste överstiga en önskad gräns innan ett projekt avslutat.
och då det avbröts så blir det inga pengar, allt går tillbaka till de som investerat.

Är ett bra upplägg normalt.. gäller bara att stå på sig mot censuren
vissa projekt kommer locka till sig en stor mängd hatare.
tycker de ska få säga sina åsikter och visa att projektet är kritiserat.. så båda sidor av myntet visas, men aldrig kunna utgöra censur och hindra ett projekt att gå igenom på ogillande bara.
Citera
2018-01-26, 23:02
Avslutad
Förstår ni vilka otroligt mörka krafter som står bakom massinvandringen om en platform som kickstarter kan stänga ner ett legitimt projekt som har stor backning. Varför stängde man inte ner Anita Sarkeesians dårskapsprojekt? Hade hon rätt åsikt?
Senast redigerad av Vistula 2018-01-26 kl. 23:09.
Citera
2018-01-26, 23:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Tror det var någon hos våra svenska politiker som tryckte på och fick Kickstarter att lägga ner detta projekt. Våra politiker vill inte att sanningen ska komma fram även om alla vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in