2018-01-24, 10:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jamen liksom vadå detaljer - hon trodde ju att det var cirka ett terrordåd om dagen.

Du tänker på detta fel?

Citat:
"Medan jag har firat påsk med min släkt har tydligen ett litet drev blåst upp med anledning av ett faktafel som fanns i den text som publicerades i gårdagens GP. En rättad text föreligger inom kort på GP:s webb. Faktafelet består i att de ytterst väsentliga orden "arresterade misstänkta för terroraktiviter" fallit bort. Dettta beklagar jag djupt. Naturligtvis begicks inte 395 enskilda religiöst motiverade terrorDÅD 2014, det som avses är att 395 personer blev GRIPNA misstänkta för religiöst motiverade terroraktiviteter."

https://www.facebook.com/ann.heberlein.1/posts/1040817999312155?pnref=story

Hon och tidningen rättade detta sedan.

Men sådant här slipper man om flera oberoende sakkunniga granskar texten innan. Därför är det så viktigt att granska materialet innan det blir offentligt.
Citera
2018-01-24, 11:01
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du tänker på detta fel?

Hon och tidningen rättade detta sedan.

Men sådant här slipper man om flera oberoende sakkunniga granskar texten innan. Därför är det så viktigt att granska materialet innan det blir offentligt.

Hehe jo men det var inget misstag eller något som bara "råkat falla bort". Hon är bra på att bluffa Heberlein.
Citera
2018-01-24, 11:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Hehe jo men det var inget misstag eller något som bara "råkat falla bort". Hon är bra på att bluffa Heberlein.

Naturligtvis var det ett misstag.

Är ju helt omöjligt att lyckas med en sådan där bluff. Det fattar ju hon också.
Citera
2018-01-24, 11:31
Medlem
NickSonnys avatar
Rätt stort misstag.. Det skedde 3001 islamiska attacker det året...

källa
Senast redigerad av NickSonny 2018-01-24 kl. 11:58.
Citera
2018-01-24, 12:10
Medlem
Ken Drydens avatar
Det har gått två timmar sedan jag skrev ett inlägg där jag noterade att hon låg på 50 000 kronor i insamlande. Nu ligger det på över 70 000. Bra timpenning det där.
Citera
2018-01-24, 12:21
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det har gått två timmar sedan jag skrev ett inlägg där jag noterade att hon låg på 50 000 kronor i insamlande. Nu ligger det på över 70 000. Bra timpenning det där.

Oj. Det var inte dåligt.
Men är det gruppvåldtäkter hon ska granska eller är det alla våldtäkter? Först lät det som överfallsgruppvåldtäkter nu verkar det som att hon ska granska alla våldtäkter. Hon påpekar också att hon själv blivit våldtagen. Ja det vet man ju att hon har. Synd om henne för det. Fast hur länge är det synd om någon för att hon blivit våldtagen? Förstör det hela livet? Känns rätt tjatigt att höra om hennes våldtäkt hela tiden. Vill ställa en fråga till Flashbacks kvinnor: går det att komma över en våldtäkt?

(Inser att jag måste byta avatar också för att bli taget på allvar. )
Citera
2018-01-24, 12:37
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Oj. Det var inte dåligt.
Men är det gruppvåldtäkter hon ska granska eller är det alla våldtäkter? Först lät det som överfallsgruppvåldtäkter nu verkar det som att hon ska granska alla våldtäkter. Hon påpekar också att hon själv blivit våldtagen. Ja det vet man ju att hon har. Synd om henne för det. Fast hur länge är det synd om någon för att hon blivit våldtagen? Förstör det hela livet? Känns rätt tjatigt att höra om hennes våldtäkt hela tiden. Vill ställa en fråga till Flashbacks kvinnor: går det att komma över en våldtäkt?

(Inser att jag måste byta avatar också för att bli taget på allvar. )

Gör gärna det - lätt att tro att du är ett troll.

De som pröjsar vill såklart att hon trycker hårt på utländsk bakgrund, och då särskilt Mellanöstern, Afrika, Afghanistan. Annars skulle de inte betala. Tror du att hon skulle få ihop så mycket pengar så snabbt om hon velat granska sexhandeln, traffickingens offer osv? Knappast.
De som pröjsar vill också att hon får det till en dramatisk ökning av våldtäkter begångna av utlänska män och särskilt överfallsvåldtäkter utomhus i grupp. Så hon kommer att bli tvungen att vinkla resultatet så - men samtidigt inte så mycket att moderaterna tar avstånd från henne. (SD har hon redan skakat av sig, om de nu inte är helt utan självaktning och kryper tillbaks till henne nästa gång hon vill kränga en bok från deras scen osv).

Jag har inte blivit våldtagen men jag tror inte att Heberleins beskrivning stämmer på särskilt många våldtagna kvinnor - rädd att vara ensam med en man i en hiss? Det är paranoia. Eller lögn, har svårt tänka mig att Heberlein är rädd i en sådan situation.
Dessutom är det exempel på just sådana där känslor som Heberlein själv säger ska undvikas i argumentationen, till förmån för rationalitet.
Citera
2018-01-24, 17:40
Medlem
Citat:

Nu uppe i 100 000 SEK, på mindre än 1 dygn.

https://www.kickstarter.com/projects/708347418/valdtakt-och-kultur-ann-heberlein
Citera
2018-01-24, 17:47
Medlem
Snopphanens avatar
"Totalt rör det sig om över fyratusen enskilda rättsfall" skriver hon på Kickstarterinsamlingen.

Alltså 4000 gruppvåldtäkter mellan 2012 och 2017, som jag fattar det? Eftersom boken ska handla om gruppvåldtäkter. Eller jämför hon lite kors och tvärs?
Stämmer det med Jonassons siffror? (stackars loser som gjorde det gratis )
Citera
2018-01-24, 17:53
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Nu uppe i 100 000 SEK, på mindre än 1 dygn.

https://www.kickstarter.com/projects/708347418/valdtakt-och-kultur-ann-heberlein

Mitt nya kall: jag ska fan bli författare!

Timo Sanandaji sökte 400 000 på Kickstarter för sin nya bok Lånekalas i folkhemmet. Han fick 800 000. Grejen är ju att pengarna fryser inne om man inte når den utfästa nivån.
Citera
2018-01-24, 17:58
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:

Timo Sanandaji sökte 400 000 på Kickstarter för sin nya bok Lånekalas i folkhemmet. Han fick 800 000. Grejen är ju att pengarna fryser inne om man inte når den utfästa nivån.

Får de som sponsrar boken ett ex sen eller?
Citera
2018-01-24, 18:06
Medlem
Citat:

Grejen är väl att du måste vara ett någorlunda känt namn och skriva en bok som någon vill betala för att läsa också. Heberlein gör det väl lite för lätt för sig kan man tycka när hon postulerar resultatet i förväg. Men det är ju populismens kärna att det inte rör sig om kärnfysik. Hon utlovar i alla fall att: "För det tredje vill jag ge förslag på åtgärder och strategier för att minska sexualbrotten i Sverige." Lyckas hon få ur sig något vettigt under den punkten så må hon väl vara värd pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in