Citat:
Ursprungligen postat av
Snopphanen
Oj. Det var inte dåligt.
Men är det gruppvåldtäkter hon ska granska eller är det alla våldtäkter? Först lät det som överfallsgruppvåldtäkter nu verkar det som att hon ska granska alla våldtäkter. Hon påpekar också att hon själv blivit våldtagen. Ja det vet man ju att hon har. Synd om henne för det. Fast hur länge är det synd om någon för att hon blivit våldtagen? Förstör det hela livet? Känns rätt tjatigt att höra om hennes våldtäkt hela tiden. Vill ställa en fråga till Flashbacks kvinnor: går det att komma över en våldtäkt?
(Inser att jag måste byta avatar också för att bli taget på allvar.

)
Gör gärna det - lätt att tro att du är ett troll.
De som pröjsar vill såklart att hon trycker hårt på utländsk bakgrund, och då särskilt Mellanöstern, Afrika, Afghanistan. Annars skulle de inte betala. Tror du att hon skulle få ihop så mycket pengar så snabbt om hon velat granska sexhandeln, traffickingens offer osv? Knappast.
De som pröjsar vill också att hon får det till en dramatisk ökning av våldtäkter begångna av utlänska män och särskilt överfallsvåldtäkter utomhus i grupp. Så hon kommer att bli tvungen att vinkla resultatet så - men samtidigt inte så mycket att moderaterna tar avstånd från henne. (SD har hon redan skakat av sig, om de nu inte är helt utan självaktning och kryper tillbaks till henne nästa gång hon vill kränga en bok från deras scen osv).
Jag har inte blivit våldtagen men jag tror inte att Heberleins beskrivning stämmer på särskilt många våldtagna kvinnor - rädd att vara ensam med en man i en hiss? Det är paranoia. Eller lögn, har svårt tänka mig att Heberlein är rädd i en sådan situation.
Dessutom är det exempel på just sådana där känslor som Heberlein själv säger ska undvikas i argumentationen, till förmån för rationalitet.