2018-01-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så här uttrycker sig en person om just det

"Forskare har gjort tester på psykopaters hjärnaktivitet och kommit fram till att dom inte reagerar lika starkt på ex hemska bilder eller ord.

Min förklaring på det är att för en död själ så spelar det ingen roll om man håller upp en vacker blomma eller en blodig skalle framför en människa med en död själ, den är ju död. Samma effekt får du om du håller upp samma bilder framför en vägg, vad gör väggen? Inget den är ju lika död!

Så felet ligger inte i hjärnan utan i själen."

Mer info om psykopati finns på denna utmärkta hemsida, som jag kan rekommendera!
Källa:http://www.psykopati.se/16914071
Har ingen kommentar. Bara... så rätt.
Citera
2018-01-26, 18:58
Medlem
Poddes avatar
Finns dokumentären från igår med svensk text någonstans?
Citera
2018-01-26, 19:05
Medlem
TILL "EREMONA" och övriga:

Angående psykopater:

Historien om seriemördaren Tommy Lynn Sells har du säkert hört. Kolla hur han fintar intervjuaren trots att han är bakom glas. Var uppmärksam när han tar över...

Lite senare i inslaget berättar ett överlevande offer om just det där med att mördaren blir helt "blank".

Videon är 9:53 kort. Verkligen värd att se.

https://www.youtube.com/watch?v=6V7EL-Yg8Gg
Senast redigerad av zilvereko 2018-01-26 kl. 19:08.
Citera
2018-01-26, 19:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inget nytt men från igår, Sydsvenskan:

Den 10 augusti 2017 hade Kim Wall och hennes pojkvän en fest på Refshaleöen i Köpenhamn för att tillsammans med sina vänner fira att de två skulle flytta till Kina.
Mitt i firandet ringer uppfinnaren Peter Madsen som Kim Wall hade tagit kontakt med flera månader tidigare. Hon ville göra en intervju med honom om hans olika projekt och skriva ett reportage om "Raket-Madsen" som han kallas i hemlandet.
Den här kvällen ringer han plötsligt upp och bjuder in henne på en kopp te i sin verkstad på Refshaleöen. Där erbjuder han sig att ställa upp på intervju under en seglats samma kväll.
Kim Wall återvände till festen efter det korta mötet berättar hennes pojkvän i dokumentären. Och frågade honom till råds. Alternativen var att välja vännerna och kalaset eller jobbet och intervjun på ubåten. Jobbet kunde ge pengar om hon fick det sålt till en amerikansk tidskrift, vilket var planen.
Tillsammans kom de överens om att jobbet skulle gå före. Och efter en kort betänketid tackade pojkvännen nej till att själv följa med ombord. Han kunde inte lämna gästerna, berättar han i dokumentären.

EDIT: om hon tackat nej till "intervjun" hade Kim levt idag. Om pojkvännen hängt med, hade hon levt idag. Vilken jävla tragedi.

ja, grymmare än grymt!
Citera
2018-01-26, 19:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Den senare gruppen du nämner kan man läsa: "En vit, medelål" och där slutar det. Just det har jag läst ungefär 750 ggr här i tråden.

EDIT: Så här står det som presentation för gruppen: n vit, medelålders, heterosexuell man, kan eliten idag tänka sig något värre? Dessutom, en uppfinnare, en man med visioner, som kanske tror att han kan mer än andra? Självklart var de tvungna att plocka ner en sådan person, och det rejält, som ett varnande exempel för andra män, tro inte att du kan något, tro inte att du är bättre än någon kvinna.

Detta var det roligaste jag läst!
Här har man varit borta några dagar och jösses vad många inlägg det blivit under den tiden.
Och det har kommit flera nya artiklar och dokumentärfilm har sänts och ovanpå det
upptäcker man dessutom att det bildats en facebook-grupp till stöd för den bestialiske styckmördaren.
Man borde vara härdad vid det här laget i och för sig men nog fan hårdnar man till i
ansiktsdragen och blicken mörknar när man ska behöva konstatera att det finns en och
annan därute som till och med kan sänka sig så jävla djupt att vilja försvara ett sånt avskyvärt
kräk som denne Peter Madsen. Så överbevisad om sin skuld som man någonsin kan bli.
Fy för helvete säger jag bara.

Det går bara att uttyda följande ur denna mening från presentationen ovan:
"Självklart var de tvungna att plocka ner en sådan person"
Att man från polisens sida borde ha gjort precis motsatsen till vad som blev fallet;
ansträngt sig så lite som möjligt och knappt brytt sig om att företa något letande
efter några kroppsdelar i havsdjupet (torson behövde man inte söka efter som bekant,
den dök upp av sig själv, så den hade man förvisso inte kommit ifrån att behöva
förhålla sig till). Man skulle ha låtit Madsen gå fri helt enkelt. Beaktat hans "storhet" som
visionär innovatör och entreprenör och till hans fördel skulle också räknas självklart att
hans hud var "vit", att han var omvittnat charmig som fan och att han såvitt var känt höll
sig till att utbyta kroppsvätskor med kvinnliga partners när det skulle sexas till.
Sånt bör väga över minsann.
Dansken ska anses som en så viktig person att han gott kan stå över lagen.
Fick han nu ett infall ett begå ett litet mord, om än rätt otäckt, så är väl inte det hela
världen? Folk mördas hela tiden. Varför bry sig?
Sedan var ju offret här mer än lovligt naiv tydligen och när hon dessutom har haft den
dåliga smaken att för ett reportage skull ge sig in i den minst sagt obskyra BDSM- miljön
och i detta reportage nämnt nånting om tjusningen med stickvapen i en kvinnas skrev -
ja, då får hon faktiskt lite skylla sig själv för det som kom att hända.
Madsens skuld är så ringa att den nästan kan bortses ifrån.

Är man bara tillräckligt kall och hjärtlös så kan man nog se det på det viset som
ovan beskrivs. Då har man de nödvändiga förutsättningarna för att kunna utvecklas till
en renodlad "mördargroupie".
Senast redigerad av Grandioso 2018-01-26 kl. 19:56.
Citera
2018-01-26, 19:39
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så här uttrycker sig en person om just det

"Forskare har gjort tester på psykopaters hjärnaktivitet och kommit fram till att dom inte reagerar lika starkt på ex hemska bilder eller ord.

Min förklaring på det är att för en död själ så spelar det ingen roll om man håller upp en vacker blomma eller en blodig skalle framför en människa med en död själ, den är ju död. Samma effekt får du om du håller upp samma bilder framför en vägg, vad gör väggen? Inget den är ju lika död!

Så felet ligger inte i hjärnan utan i själen."

Mer info om psykopati finns på denna utmärkta hemsida, som jag kan rekommendera!
Källa:http://www.psykopati.se/16914071

Eh, jo, felet ligger i hjärnan.
Citera
2018-01-26, 19:41
Medlem
Citat:
Nej, men jag har svårt för när folk dömer utefter utseende. Jag anser att det är bara obildade och korkade människor som ser till ytan.
Hur går det ihop med att du själv kallade Madsen för missbildad räka?

Att inte tycka att Deidre ser ut som en kvinna är ju en helt annan sak än att döma någon efter utseende. Det är ett konstaterande av att man inte tycker hem ser ut som en kvinna.
Citera
2018-01-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är förbjudet att länka till betalartiklar. Dessutom: vad skulle en svensk journalist ha att tillföra? Han har ju inte fått någon egen intervju med någon nyckelperson, han tuggar bara om information precis som vi gör här. Det blir inte mer värt för att det är tryckt i SvD.

Detta är inte bekräftat, men jag håller med. Det är både ansiktet, kroppen och intressena (teknik, rymdraketer) som är manliga. Lite för många sammanträffanden.
Framförallt utstrålningen och det teatraliskt kvinnliga uttrycket.
Citera
2018-01-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
HANS mor och far, menar du. Det finns några i tråden, om du söker på "endast denna tråd", "inlägg" och "madsens mor" så får du upp en del träffar.

Modern sägs vara rödhårig, (precis som Kim Wall), ingen vet namnet, de kallar henne Rödluvan.
Har följt tråden men aldrig sett nåt foto. Och jag vet inte var jag skulle söka med de orden? På google funkade det inte.

Det är av intresse och se hur de ser ut.
Citera
2018-01-26, 19:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Inget nytt men från igår, Sydsvenskan:

EDIT: om hon tackat nej till "intervjun" hade Kim levt idag. Om pojkvännen hängt med, hade hon levt idag. Vilken jävla tragedi.
Om hon tackat nej hade hon nog levt idag men vi vet inte om det hade hjälpt att pojkvännen hade följt med.
Madsen kanske hade mördat dem bägge två. Hur skulle de ha kunnat försvara sig om båten varit i dykläge och de inte hade haft en aning om hur de skulle manövrera för att komma upp levande?
Övermanna Madsen men utan att han blir medvetslös?
Citera
2018-01-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om hon tackat nej hade hon nog levt idag men vi vet inte om det hade hjälpt att pojkvännen hade följt med.
Madsen kanske hade mördat dem bägge två. Hur skulle de ha kunnat försvara sig om båten varit i dykläge och de inte hade haft en aning om hur de skulle manövrera för att komma upp levande?
Övermanna Madsen men utan att han blir medvetslös?
Många scenarios. Ingen vet.
Citera
2018-01-26, 19:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Har följt tråden men aldrig sett nåt foto. Och jag vet inte var jag skulle söka med de orden? På google funkade det inte.

Det är av intresse och se hur de ser ut.

Varsågoda: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/gVg5k/sadan-var-peter-madsens-barndom/promo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in