2018-01-26, 12:55
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Tragiskt nog så startade Nordkorea kriget och invaderade Sydkorea.

Hade dom inte gjort det, så hade vi inte behövt bli drabbade av denna konflikt vi är idag!

Bokslutet som snart kommer att göras för Nordkoreas del, och den likvidation av Nordkorea som därefter följer, blir tyvärr ett tragiskt uppvaknande för Din del, och ett mödosamt och kostsamt projekt för den "Fria världen" att städa upp i.

Man kan inte invadera sitt eget land.

Som alla som vet något om kriget i Korea, så började detta med stridigheter redan i slutet av 1940-talet – dvs som ett inbördeskrig, som sedan eskalerade 1950, varefter USA invaderade landet då dessa imperialister förstås inte kunde tolerera att koreanerna bestämde över sitt eget öde.

Men tiderna ändras och kamrat Kim Jong Un har bra förutsättningar för att slutligen sätta punkt för USA-imperialisternas inflytande i Korea.
Citera
2018-01-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag nyårstal. Direkt så är alla med i hans båt. Konservativa krafter i S.Korea är så upprörda över Kims inflytande så att de har döpt om OS till Pyongyang-OS istället för Pyeongchang-OS.

De liberala (konservativa) partiet har stod av 9% i SK, i en nyligen opionsmatning. .

But while we’re talking polls, let’s keep in mind that the only significant South Korean party raising the alarm about either confederation or the unification drive now has (after Moon’s worst week ever) a popularity rating of 9%.

Supporter under 40 at at valdigt fa hos de konservativa.

http://sthelepress.com/index.php/2018/01/24/on-inter-korean-talks-b-r-myers/

Skriven av Prof Myers, Busan, SK
Citera
2018-01-26, 12:58
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
och "koreansk traditionell filosofi".

Av ren nyfikenhet, kan du nämna en enda traditionell koreansk filosof?
Citera
2018-01-26, 13:01
Medlem
Citat:

Som alla som vet något om kriget i Korea, så började detta med stridigheter redan i slutet av 1940-talet – dvs som ett inbördeskrig, som sedan eskalerade 1950, varefter USA invaderade landet då dessa imperialister förstås inte kunde tolerera att koreanerna bestämde över sitt eget öde.

Men tiderna ändras och kamrat Kim Jong Un har bra förutsättningar för att slutligen sätta punkt för USA-imperialisternas inflytande i Korea.

Striderna borjade nar USA inte godkande folkrepubliken Korea och ledande partierna blev forbjudna, November 45. Senare fann Sovjet sin Kim den 1e i norra delen, tidigt 46

USA och Sovjet redan 1945 ville inte lamna over makten till Korea.

Folkrepubliken Korea hade helt andra ledare an NK. Bara namnet paminner om varandra.
Senast redigerad av svensk0kina 2018-01-26 kl. 13:01. Anledning: fel
Citera
2018-01-26, 13:25
Medlem
Citat:

Då får nog Du och Kim inleda med att ta livet av ca drygt 80% - 45 Miljoner Sydkoreaner först!

Du sprider TOTAL och komplett DESINFORMATION!

Nu är Du inne i den "Dynghög" av egenkonstruerad "Mytomanifakta", och gräver igen!
Citera
2018-01-26, 16:16
Medlem
SecundusSilents avatar
Njet, säger Putins talesman:
- Ryssland smugglar inget till DFR Korea!

Reuters har förmedlat en massa uppgifter utan att ha minsta bevis, så enkel match för Kreml att avfärda uppgifterna och Reuters sitter där med ändan bar:

"Russia is a responsible member of the international community, which complies with international rules and international obligations," the Kremlin spokesman noted.//Reuters reported on Friday citing some Western European intelligence sources that North Korean coal could be delivered to South Korea and Japan via Russia in defiance of UN Security Council sanctions. According to this report, Pyongyang shipped coal to the Russian ports of Nakhodka and Kholmsk at least three times after August 2017, when the UN Security Council banned North Korean coal exports. There it was unloaded at docks and allegedly reloaded onto ships that took it to South Korea and Japan, the sources alleged. Reuters provided no official comments that could confirm this information. The news agency admitted that it "could not independently verify whether the coal unloaded at the Russian docks was the same coal that was then shipped to South Korea and Japan."
http://tass.com/politics/987059
Citera
2018-01-26, 16:35
Medlem
Citat:
Njet, säger Putins talesman:
- Ryssland smugglar inget till DFR Korea!

Reuters har förmedlat en massa uppgifter utan att ha minsta bevis, så enkel match för Kreml att avfärda uppgifterna och Reuters sitter där med ändan bar:

"Russia is a responsible member of the international community, which complies with international rules and international obligations," the Kremlin spokesman noted.//Reuters reported on Friday citing some Western European intelligence sources that North Korean coal could be delivered to South Korea and Japan via Russia in defiance of UN Security Council sanctions. According to this report, Pyongyang shipped coal to the Russian ports of Nakhodka and Kholmsk at least three times after August 2017, when the UN Security Council banned North Korean coal exports. There it was unloaded at docks and allegedly reloaded onto ships that took it to South Korea and Japan, the sources alleged. Reuters provided no official comments that could confirm this information. The news agency admitted that it "could not independently verify whether the coal unloaded at the Russian docks was the same coal that was then shipped to South Korea and Japan."
http://tass.com/politics/987059

Och, vad vill du saga?
Reuters skrev sjalva. "The news agency admitted that it "could not independently verify whether the coal unloaded at the Russian docks was the same coal that was then shipped to South Korea and Japan."
Citera
2018-01-26, 16:55
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Och, vad vill du saga?

Att Reuters skvallrar och bedriver utrikespolitik.

Samtidigt gråter Reuters företrädare sedan en tid tillbaks därför att ett par av dess journalister sitter arresterade i Myanmar och kommer troligen att dömas av domstol.

Men har man ingen klar förståelse om gränsen mellan politisk agitator/propagandist för vissa intressen och journalistik, då får man betala priset i form av fängslade journalister och förlöjligande av i detta fall Putins talesperson.
Citera
2018-01-27, 00:13
Medlem
Citat:
Så låt nu det kommunistiska parti du talar om (vilket är dock oklart, det lär finnas några stycken i Sverige), vara frikopplad från mina skriverier om DFR Korea då jag och partiet i fråga inte har med varandra att göra. Om du vill att jag skall ta denna distinktion på Nivå 1, var vänlig ställ frågan så skall jag överväga om ett svar kan levereras.

För att göra det enkelt för envar så lade jag till partibeteckningen (K). Knappast oklart.
Visst har Din partibeteckning betydelse då några i tråden vet vilka Du företräder, så att friskriva Dig från Dina politiska kopplingar är omöjligt.

Eftersom jag är ”okunnig”, ”dum”, ”imbecill” och ”inte har förmåga till källkritik” så vore jag tacksam om du hade vänligheten att kliva ner till min nivå och ta distinktionen till Nivå 1, det skulle jag uppskatta
Citera
2018-01-27, 03:01
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Av ren nyfikenhet, kan du nämna en enda traditionell koreansk filosof?

Jag refererade till vad en del samhällsvetare i Väst eller S.Korea brukar säga om bakgrundet till Juche. Inte vad jag säger (men det kan förstås ligga en del i vad de säger, men jag har personligen ingen egen formulerad tanke kring det).

Men du kan ju kolla t ex på den Chondonistiska (religions)filosofin (som har konfucianska rötter, men ändå utvecklade egna särdrag om jag fattat det rätt), vars rörelse även är formerat som ett politiskt parti som sitter i DFR Koreas parlament.

Givet vad Kim nedan säger så torde det vara ganska logiskt att Juche kan hämta näring i Chondonismen. Juche lägger ju en oerhörd vikt på människans möjligheter, ser henne som alltings herre och som styr över sitt eget öde - och ser nästan inga begränsningar (just i denna fråga kan man fråga sig om hur mycket filosofin krockar med klassisk marxism); så då kan ju Juche vara metoden för att skapa det paradis som Chondonismen ser framför sig på jorden. Ungefär så kanske man får tolka det: Juche har i sitt formerande varit påverkad av Chondonismens tanke på att människan är Gud som skall skapa ett paradis på jorden och DFR Korea brukar ju i sin propaganda framhäva att DFR Korea är/skall bli/ ett arbetarparadis.

Proletären intervjuade förra året Chondonisten Kim Song Nam:
"– Vi menar att människan själv är gud. Vårt partis mål är återförening och enande av nationen, men vårt slutgiltiga mål är ett paradis på jorden. Vi tror att det kan bli verklighet här i vår republik under vår ledare Kim Jong Un. Kim Song Nam förklarar chondoismen och Chondoistiska chongupartiets mål och tro på ett sätt som är både märkligt och helt logiskt. I en stat där den högste ledaren redan betraktas som gudalik är det naturligt att chondoisterna, som aldrig tillbett några övernaturliga väsen, istället har en religiös syn på ledaren Kim Jong Un."
http://proletaren.se/artikel/stub-1080

Wikipedia:
"Cheondoism is essentially Confucian in origin, but incorporates elements of Korean shamanism. It places emphasis on personal cultivation, social welfare in the present world, and rejects any notion of an afterlife. A splinter movement is Suwunism."
https://en.wikipedia.org/wiki/Cheondoism
Citera
2018-01-27, 03:08
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
För att göra det enkelt för envar så lade jag till partibeteckningen (K). Knappast oklart.
Visst har Din partibeteckning betydelse då några i tråden vet vilka Du företräder, så att friskriva Dig från Dina politiska kopplingar är omöjligt.

Jag företräder ingen och ingen skulle heller vilja att jag företräder dem. Men du kommer ändå aldrig att fattat detta då det brister lite grann i logiskt tänkande hos dig.

Ditt påstående är nästan lika dumt som om jag skulle påstå att du företräder CIA och att detta inte är nån hemlighet. Detta skulle vara ett mycket idiotiskt påstående av den enkla anledningen att CIA är lite smartare än så i sin rekrytering, på samma sätt som alla kända kommunistiska partier i Sverige är smartare än att ha mig som företrädare.

Glöm nu allt detta för du kommer ändå inte att begripa.
Citera
2018-01-27, 03:16
Medlem
Kamrat SS kommer du ihag var discussion om Kinas handel med NK. Jag sa att Kina handel har minskat valdigt men du sa att den hade okat.

Nu har reuters slappt siffror for Dec. 2017 (data kommer fran Kinas tullverk).

- Kina salde inge bensin eller diesel, dock en mindre del jet bransla.
- Kina importerade inge kol, jarn eller Mo under December. (Mo ar viktigt metal inom militaren och karnkrafts industrin). Aven om Mo finns i nordostra Kina finns det mycket mer i NK.

Kina tar en mycket del av kostnaden av saktionerna, samtidigt klagar Trump over Kina. Xi JP har det inte latt.

https://www.investing.com/news/commodities-news/china-barely-exports-any-oil-products-to-north-korea-in-december-customs-1148882
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in