Citat:
Befolkningen i södra Korea, inklusive den unga, vill till största delen leva, trots dyster självmordsstatistik.
Därför vann Moon Jae-in valet i Syd, just på löftet om dialog, samarbete och förhandlingar med DFR Korea. Så om den unga befolkningen i Syd vill något, så är det att få ett stopp på den politik som lett till dagens situation och denna process har kamrat Kim Jong Un tillmötesgått dem på.
Kamrat Kim har gjort det som den unga befolkningen i Syd vill, nämligen deeskalerat spänningen.
Om denna process leder till att Trump, som av koreanerna även i Syd ses som det största hotet mot deras egen överlevnad, måste retirera från sin krigsretorik och ställa in de gemensamma militärövningarna - så kommer de unga i Syd att hylla kamrat Kim Jong Un som en hjälte.
Dagens politiska process kommer att leda till återförening. Befolkningen i södra Korea har utsatts för decennier av hjärntvätt av den kulturimperialistiska propagandan, men ändå är längtan efter dialog och nationens enande stor och du kommer att få se: längtan kommer bara att bli större då en enad nation också innebär slutet på krigshotet.
I denna mening, chockande nog, håller jag med en av de största krigshetsarna som finns i USA, nämligen den tidigare FN ambassadören John Bolton som har sagt att en återförening leder till att hotet försvinner, men denna återförening kommer inte att se ut som han själv inbillar sig.
John Bolton: U.S. Should Suggest to China the Reunification of the Korean Peninsula
http://www.breitbart.com/radio/2017/08/11/bolton-u-s-suggest-china-reunification-korean-peninsula/
Därför vann Moon Jae-in valet i Syd, just på löftet om dialog, samarbete och förhandlingar med DFR Korea. Så om den unga befolkningen i Syd vill något, så är det att få ett stopp på den politik som lett till dagens situation och denna process har kamrat Kim Jong Un tillmötesgått dem på.
Kamrat Kim har gjort det som den unga befolkningen i Syd vill, nämligen deeskalerat spänningen.
Om denna process leder till att Trump, som av koreanerna även i Syd ses som det största hotet mot deras egen överlevnad, måste retirera från sin krigsretorik och ställa in de gemensamma militärövningarna - så kommer de unga i Syd att hylla kamrat Kim Jong Un som en hjälte.
Dagens politiska process kommer att leda till återförening. Befolkningen i södra Korea har utsatts för decennier av hjärntvätt av den kulturimperialistiska propagandan, men ändå är längtan efter dialog och nationens enande stor och du kommer att få se: längtan kommer bara att bli större då en enad nation också innebär slutet på krigshotet.
I denna mening, chockande nog, håller jag med en av de största krigshetsarna som finns i USA, nämligen den tidigare FN ambassadören John Bolton som har sagt att en återförening leder till att hotet försvinner, men denna återförening kommer inte att se ut som han själv inbillar sig.
John Bolton: U.S. Should Suggest to China the Reunification of the Korean Peninsula
http://www.breitbart.com/radio/2017/08/11/bolton-u-s-suggest-china-reunification-korean-peninsula/
Nu är Du "Nere på botten i dynghögen, vilken ju redan tidigare var full av desillusionerade argument", för att leta motargument, till alla de sakliga och koncisa, samt dessutom SANNINGSENLIGA inlägg och besked Du får av mig och andra här i tråden.
Börjar Du, likt Kim, tappa koncepten? Dina senaste inlägg påvisar ett ansenligt mått av "Svaret skyldig" karaktär. En logisk följd av desperation pga av motvillig insikt av det "Mission impossible" Du fortfarande bedriver?
Jag har följt debatter och intervjuer i Sydkoreansk TV, den senaste veckan, och jag kan meddela Dig, att så gott som alla unga Sydkoreaner jag följt där, uppvisar god "Påläsning" - ger ett stabilt intryck i sina analyser - väl insatta i vad som sker politiskt, både inom Sydkorea och i "Spelet" mellan alla inblandade, och i synnerhet diplomatin mellan Kina och USA.
1. Kim, verkar för dom vara en i allra högsta grad irrelevant och abstrakt figur. (Inte undra på att dom inte är det minsta rädda för honom). Dom verkar skita i Kim fullständigt, faktiskt.
2. Nordkorea tillmäter dom inte heller någon större betydelse eller ser som viktiga för deras framtid.
Såtillvida att det inte blir någon återförening, vilket dom inte alls vill.
3. Att Kim skulle vara en "avspänningens dörröppnare" finner jag som en fantasi och som gripet ur luften. Dom ser snarare Kim som en obetydlig ofarlig figur "En liten man, som gärna vill verka stor".
4. Intressant var också, när de unga får frågan om hur dom ser på USA vs Kina tex, så kan jag säga att minst 95% väljer att bibehålla alliansen med USA och dom vill att USA skall behålla sin position, även i Sydostasien som #1.
5. Dom ser Nordkorea som något abstrakt och avlägset, helt betydelselöst i deras vardag. Dom är så fullt upptagna av ambitiösa studier och att klättra i karriären, dom skiter fullständigt i Kim, och har varken tid eller anledning att gå omkring och tänka på Kim hela dagarna. (det har för övrigt många inklusive Andrei Lankov konstaterat för länge sedan)
Du bör så sakteliga börja förbereda Dig på ett obehagligt uppvaknande, ur dina drömmar och illusioner Du har om Nordkorea och Kim, när Du snart kommer att få se en helt annan utveckling, än den Du vilset fortsätter tro på!
Jag har full förståelse för, hur smärtsamt det kan bli, om man får bevittna, "Sina drömmars land" och gå om intet, när verkligheten och konsekvenserna av ett felaktigt och motsträvigt agerande, från Kim och eliten i Nordkorea. kommer ikapp, och det blir dags för bokslut och likvidation av Nordkorea.
Ta inte till flaskan bara, när den stunden kommer!