2018-01-26, 11:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Tyvärr en del faktafel i den sammanställningen. Inte i rådatan utan hur han har räknat ut överrepresentation på flera ställen i rapporten. Inte heller en fördel att han har gjort det som SD sympatisör.

Därför är mer välkommet.
Håller med. Jonasson kan man försöka avfärda som SD-anhängare, rasist, knegarjävel & ingen forskare. Så därför är man naturligtvis skiträdd för att någon med en etablerad plattform skall plocka upp dessa "hatfakta".
Citera
2018-01-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Håller med. Jonasson kan man försöka avfärda som SD-anhängare, rasist, knegarjävel & ingen forskare. Så därför är man naturligtvis skiträdd för att någon med en etablerad plattform skall plocka upp dessa "hatfakta".

Heberlein har ju redan börjat kletats brun av vänstern och media. Bara titta vad tomtarna på politism skriver om henne.
Citera
2018-01-26, 11:47
Medlem
Kickstarter-attacken är ett hot mot demokratin. Att böcker stoppas så här trodde jag aldrig skulle hända i Sverige.

Nytt sätt att donera.

https://ledarsidorna.se/start/crowdfunding-for-boken-valdtakt-och-kultur/

Citat:
Bankkonto är
Swedbank, clearingnummer 8214-9 kontonummer 4388475-8

IBAN SE498000082149004884758

SWISH: 0708176006
Citera
2018-01-26, 11:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Heberlein har ju redan börjat kletats brun av vänstern och media. Bara titta vad tomtarna på politism skriver om henne.
Så är det & det kommer att bli värre. Det är det enda vapen dom har kvar nu när verkligheten börjar komma ifatt tokvänstern. Dom blir färre "troende" men mer rabiata. "Krympandets radikalisering".
Citera
2018-01-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Hennes akademiska meriter är inte direkt övertygande. Hon har i princip inte producerat någon vetenskap och haft en politiskt tillsatt tjänst på Lunds universitet där hon haft en sommarkurs. Så nej undersökningen skulle bli ett hafsverk.

Du är väl medveten om att alla startar som nybörjare? Även högt ansedda forskare har gjort den resan. Det betyder knappast att arbetet de utför i början av sina karriärer är hafsverk, snarare tvärt om. För om så vore hade de idag inte varit just ansedda forskare.

Din logik är trasig, möjligen är du en idiot.
Citera
2018-01-26, 12:01
Moderator
Tinuviels avatar
DN uppmärksammar det hela:
Citat:
– Jag fick ett mejl i morse från Kickstarter om att projektet var ”suspended” på grund av anmälningar om ”inappropriate content”, men jag har inte fått någon annan förklaring. Jag vet inte vem som har anmält och jag vet inte vad i mitt projekt som är stötande, säger Ann Heberlein.
https://www.dn.se/kultur-noje/kickstarter-stoppar-ann-heberleins-nya-bok-om-valdtakt/
Citera
2018-01-26, 12:37
Medlem
Chics avatar
Tycker att ni alla ska skriva in till Kickstarter och fråga varför de blockerat projektet/be de öppna det igen.
Om de inte vill öppna det igen så bojkotta tjänsten, det kommer jag att göra i alla fall (har stött över ett dussin projekt där).
Det är lite samma historia som med Paypal, som blockerade ett insamlingskonto i Frankrike för en grupp som arbetade mot massinvandring. Jag stängde genast av mitt konto och skrev ett mail till deras support om varför.

Om fler gör så här så kommer företag att inte vara lika peppa på att ta ställning för politisk korrekthet.
Citera
2018-01-26, 12:40
Medlem
På något sätt bör det gå att genomföra en insamling (funding) så jobbet görs och boken blir till i allafall. Agera!
Citera
2018-01-26, 13:04
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

https://www.dn.se/kultur-noje/kickstarter-stoppar-ann-heberleins-nya-bok-om-valdtakt/

Shit pommes frïtes. Har Kickstarter motiverat det?
All publicitet är bra publicitet. AH kan bara tacka DN. Alltså så jäkla orättvist. Om jag hade lagt ut ett projekt på Kickstarter som de stoppat av någon anledning så hade DN säkert inte uppmärksammat det. Och losern Jonasson blev väl inte uppmärksammad alls. Men Heberlein är kändis och hon är inte sverigedemokrat. Och ett PR-geni. Pengarna får hon säkert in på ett par veckor.
Är det gruppvåldtäkter eller överfallsgruppvåldtäkter hon ska undersöka? Nån som vet?
Citera
2018-01-26, 13:07
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Du är väl medveten om att alla startar som nybörjare? Även högt ansedda forskare har gjort den resan. Det betyder knappast att arbetet de utför i början av sina karriärer är hafsverk, snarare tvärt om. För om så vore hade de idag inte varit just ansedda forskare.

Din logik är trasig, möjligen är du en idiot.

Fast hon är inte i början av sin karriär snarare i slutet av den. Se över hennes meriter som "forskare" vid lunds universitet så ser du tydligt att hon i princip inte producerat någonting i vetenskaplig mening. Hon har haft en kurs i Moral men det är allt hon har gjort innanför universitets väggar. Du kan se själv här: http://portal.research.lu.se/portal/sv/persons/ann-heberlein(876c0906-8467-4869-b953-d0f137178c92).html
Citera
2018-01-26, 13:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Shit pommes frïtes. Har Kickstarter motiverat det?
All publicitet är bra publicitet. AH kan bara tacka DN. Alltså så jäkla orättvist. Om jag hade lagt ut ett projekt på Kickstarter som de stoppat av någon anledning så hade DN säkert inte uppmärksammat det. Och losern Jonasson blev väl inte uppmärksammad alls. Men Heberlein är kändis och hon är inte sverigedemokrat. Och ett PR-geni. Pengarna får hon säkert in på ett par veckor.
Är det gruppvåldtäkter eller överfallsgruppvåldtäkter hon ska undersöka? Nån som vet?
Rubriken på boken är "våldtäkt och kultur" med underrubriken "en kartläggning av gruppvåldtäkter i Sverige 2012-2017".
https://ledarsidorna.se/start/crowdfunding-for-boken-valdtakt-och-kultur/
Citera
2018-01-26, 13:16
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

TT har snappat upp DN-artikeln och informationen sprids nu därför i de flesta medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in