2018-01-25, 17:51
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det gäller egentligen både hus och staket. Är man pedant så hade man inte låtit staketet bli så grönt, tror även de hade bytt tak. Men det kan förklaras med att med sjukdomar i hela familjen så räckte tiden i till för underhåll.

Just nu är väl inga hus och trädgårdar vackra och särskilt inte där det inte blir vinter med någon reda, men.. Vissa köper hus trots att de har tummen mitt i näven, andra för sakens skull. En statussymbol. Andra för att skärma av omvärlden med tomtgräns, staket och häckar. Många hus förfaller med dessa ägare och sistnämnda pga social fobi.

Staketet ser bedrövligt ut, men allra värst är kransen på ytterdörren. Grå, uttorkad och solblekt sedan år tillbaka, glömd, liksom resten av hus och trädgård. När man har barn boende hemma brukar man ju pynta och greja, typ en ljusslinga i en buske, äppelträd eller liknande och speciellt om inte barn mår bra. Man gör ju allt för att piffa och pigga upp stämningen. Men här är det dött.
Men vid uppfarten händer något! Utanför staketet står två rena bilar ingen behöver skämmas i. Det är dem familjen KOMMER i, parkerar, syns av andra. Med detta vill jag mena att OH levde två liv, ett med familjen och ett ute i stora världen.

Radhuset i Göteborg hann knappt köpas innan det var sålt igen. På köpedatum och nytt försäljingsdatum är det 11 månader. Kom grannarna för nära? Jag tycker det är egendomligt iaf.

Sedan har vi bilden på Agnes i trappan. Blek som porslin med mörka ringar under ögonen. Hon kan knappast vara 14 år på den bilden. Min första tanke var akut mineral- och vitaminbrist.
Förgiftning?

Tidigare i tråden kommenterade någon att OH inte var så lysande i texter. Jag minns inte. Kanske ifrågasatte han kollegor i sfären. Hittar det inte heller, men det finns därbak.

Luften gick ur den här familjen för många år sedan. Det är jag säker på. Obehaget ligger kvar i magvecket och då tänker jag på tid innan morden.
Citera
2018-01-25, 17:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det gäller egentligen både hus och staket. Är man pedant så hade man inte låtit staketet bli så grönt , tror även de hade bytt tak. Men det kan förklaras med att med sjukdomar i hela familjen så räckte tiden i till för underhåll.

Troligen är det tryckimpregnerat trä och det brukar vara lite grönaktigt. Vi har sånt och har valt att inte måla det just för att det är mer underhållsfritt. Likaså har vi ett växthus och trots att jag är trädgårdsintresserad så ser mitt växthus lika ”risigt”. Man ska inte städa för mycket på hösten, det är inte bra för växterna, det gör ofta mer skada än nytta.
Trädgården sover på vintern, vet du....
Citera
2018-01-25, 18:03
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Troligen är det tryckimpregnerat trä och det brukar vara lite grönaktigt. Vi har sånt och har valt att inte måla det just för att det är mer underhållsfritt. Likaså har vi ett växthus och trots att jag är trädgårdsintresserad så ser mitt växthus lika ”risigt”. Man ska inte städa för mycket på hösten, det är inte bra för växterna, det gör ofta mer skada än nytta.

Nu är vi OT men svarar ändå. Jag har inte sagt något om trädgården, de allra flesta vet att de ser tråkigaut på vintern så bara dumt att nämnas. Ja tryckimpregnerat trä kan vara grönaktigt men ju äldre det blir så försvinner den gröna färgen. På detta staket är det alg/mögelpåväxt
Citera
2018-01-25, 18:05
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

I det här fallet är det gröna det jag kallar "alger". Påväxt.
Citera
2018-01-25, 18:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Just nu är väl inga hus och trädgårdar vackra och särskilt inte där det inte blir vinter med någon reda, men.. Vissa köper hus trots att de har tummen mitt i näven, andra för sakens skull. En statussymbol. Andra för att skärma av omvärlden med tomtgräns, staket och häckar. Många hus förfaller med dessa ägare och sistnämnda pga social fobi.

Staketet ser bedrövligt ut, men allra värst är kransen på ytterdörren. Grå, uttorkad och solblekt sedan år tillbaka, glömd, liksom resten av hus och trädgård. När man har barn boende hemma brukar man ju pynta och greja, typ en ljusslinga i en buske, äppelträd eller liknande och speciellt om inte barn mår bra. Man gör ju allt för att piffa och pigga upp stämningen. Men här är det dött.
Men vid uppfarten händer något! Utanför staketet står två rena bilar ingen behöver skämmas i. Det är dem familjen KOMMER i, parkerar, syns av andra. Med detta vill jag mena att OH levde två liv, ett med familjen och ett ute i stora världen.

Radhuset i Göteborg hann knappt köpas innan det var sålt igen. På köpedatum och nytt försäljingsdatum är det 11 månader. Kom grannarna för nära? Jag tycker det är egendomligt iaf.

Sedan har vi bilden på Agnes i trappan. Blek som porslin med mörka ringar under ögonen. Hon kan knappast vara 14 år på den bilden. Min första tanke var akut mineral- och vitaminbrist.
Förgiftning?

Tidigare i tråden kommenterade någon att OH inte var så lysande i texter. Jag minns inte. Kanske ifrågasatte han kollegor i sfären. Hittar det inte heller, men det finns därbak.

Luften gick ur den här familjen för många år sedan. Det är jag säker på. Obehaget ligger kvar i magvecket och då tänker jag på tid innan morden.

Du har nog rätt i att luften började gå ur denna familj flera år tillbaka. Vilket är jag helt förstår om det ena efter det andra drabbar familjen
Citera
2018-01-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
När jag sist träffade Hanna (Innan jag flyttade från Bjärred) Så hade hon vita konstiga handskar på händerna. När jag frågade om vad det är som hänt så sa hon att hon hade fått någon konstig hudirritation. Hon var väldigt ledsen över det och jag frågade henne om hon fått någon medicin eller om hon kanske hade eksem? Då fick jag svaret att hon inte behöver någon medicin för sjukdomen äter upp henne från inombords, då jag var stressad för att jag skulle hämta upp min dotter från skolan så sa jag till henne att krya på dig och hoppas det blir bättre snart. Träffade på Oskar några dagar efter och frågade om Hannas händer blivit någon bättre och då sa han att hon har MRSA och det är tröttsamt då hon inte kan använda händerna så mycket och att han är den som sköter det mesta.

Godkväll!!!
Om du bara visste hur tacksam jag är för den informationen du har delat med dig av det ger en liksom lite pusselbitar och det du skrivit hade man lite på känn.

När jag summerar denna tragiska händelse så förlåt mig om det låter kallt men flickorna har det bättre nu än växa upp i en sådan fruktansvärd miljö där enbart prestige och prestation verkar ha räknats.....😢
Citera
2018-01-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Förgiftning?

Hus och hem kanske var mest Hannas ansvar då Oskar jobbat och rest så mycket, antagligen om hon var sjuk och sjukligt oroad över barnen fanns ingen ork/motivation kvar till hemmet. All hennes tid hemma gick kanske åt att googla och ta reda på mer om barnens sjukdomar.Mycket blev nog åtsidosatt vilket Oskar kanske irriterade sig över om han var sådan perfektionist.
Citera
2018-01-25, 18:40
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Godkväll!!!
Om du bara visste hur tacksam jag är för den informationen du har delat med dig av det ger en liksom lite pusselbitar och det du skrivit hade man lite på känn.

När jag summerar denna tragiska händelse så förlåt mig om det låter kallt men flickorna har det bättre nu än växa upp i en sådan fruktansvärd miljö där enbart prestige och prestation verkar ha räknats.....😢
Ja, jag är helt med dig om pusselbitarna och samma här, det hade man lite på känn.

Men tänker att Agnes hade bara fyra år kvar tills hon skulle fylla 18 och kunde ha lämnat hemmet och ta vara på sig själv. Moa några år till. Eller om de hade kunnat få ha flyttat till någon fosterfamilj. Jag vill ändå tro att pappan gjort dem sjuka, att det inte fanns någon sjukdom egentligen.
Citera
2018-01-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tack för ett trovärdigt inlägg som känns nära sanningen.

Tycker också att detta inlägg stämmer med vad jag trott från början, att pappan tagit allt ansvar i hemmet och gått på skolmöten och annat, kanske på mammans order.
Denne pappa har dukat under av alla krav. Hans jobb höll honom uppe.
Citera
2018-01-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Hur hade han fått med frun på tåget då, hade hon några teorier om det?

Tack för att du delar med dig!

Tror, utan att veta, att det var hon som fick med honom på tåget.
Citera
2018-01-25, 19:18
Medlem
Ziayas avatar
Jag håller med GW. Det är beklagligt att man lägger locket på i detta fall. Det finns ett allmänintresse av att veta mer om vad som hänt och varför. Istället blir det en massa spekulationer och gissningar. Kan tyvärr förstå varför just detta tystas ned. Två respekterade, högutbildade svenska människor och deras anhöriga skyddas. Hade det rört sig om fattigare människor hade det funnits mycket info och tidningarna hade inte sockrat historien som de gör nu. De har mördat sina barn och vi vet inte ens hur sjuka barnen var.

Detta är illa hanterat och samhället hade haft nytta av att veta vad som gick snett och varför. Men vi kommer förhoppningsvis att få veta mer senare.
Citera
2018-01-25, 19:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Menar du att han klagade för sin egen del när hans fru fått något så allvarligt som MRS? Och inför en ytlig bekant? Är detta sant, plus annat som kommit fram om honom via andra inlägg, så börjar en väldigt oskön bild av pappan att målas upp. Hoppas det inte bara är löst skvaller, annars svärtar man verkligen ner hans namn i onödan.

Ja denna man har gett mig kalla kårar ända från början, nu tycks det som man kanske har rätt, egocentrisk, pedantisk, kontrollerande person, troligtvis narcissist, eller psykopat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in