2018-01-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr0g
När jag började läsa den här tråden var jag förmodligen lika fascinerad som ni andra. Men nu så tycker jag bara att hela ärendet är djupt tragiskt. En förståndshandikappad beter sig förståndshandikappat, och pöbeln på FB skriker i princip (i vanlig ordning förvisso) efter blod.

Är det så mycket att diskutera? En idiot beter sig som en idiot och ertappas väldigt enkelt med att göra det. Lämna stackarna i fred. Vad är poängen förutom att jävlas med handikappade?

Kudos till polisen som lyckats klara upp ett brott dock, måste kännas skönt för yrkeshedern att för en gångs skull lyckas sparka bollen i öppet mål. Dutti!

Hade en förhoppning om att tråden skulle få henne att erkänna, eftersom det skulle gynna både henne själv och Joel, men jag misströstar nu.
2018-01-25, 16:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
De kan inte stryka åtalet pga toabesök, de gör ju bara pauser i rättegången. Om nu Terese måste springa på dass var trettionde minut, så får det väl vara så. Det är så en rättegång funkar.

Ja, exakt. Finns en och annan gravid kvinna som behövt kissa stup i kvarten, som ändå varit tvungna att delta i rättegången.

Jag har svårt att tro att hon slipper undan genom en kronisk sjukdom eller skada som är känd sedan tidigare. Det ska nog vara en nytillkommen sjukdom för att orsaken till frånvaron ska vara giltig.
2018-01-25, 16:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
I princip håller jag med dig. Problemet är väl att hon inte vill erkänna eller sluta med sin brottslighet. Sedan är det intressant att se vilket straff hon får.

Ett erkännande skulle döda tråden och avsluta rättegången på en kvart.

Kanske inte på en kvart, men definivt korta ner rättegången. Åklagare skulle inte behöva pressa henne och mata på med bevis, som när man hävdar att man är oskyldig, men bevisen säger motsatsen. Och visst skulle tråden lugna ner sig.

Nej, inte kommer hon att erkänna och jag tror hon har svårt att sluta med det här beteendet. Det tycker jag hennes agerande nu i januari pekar på.
2018-01-25, 16:22
Medlem
SmygarBerits avatar
[quote=Arlighet123|63025566]
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Hon kissar var femte minut?! Har hon åkt på urinvägsinfektion? Är det ett giltigt skäl att inte närvara på rättegången?!
Jamen hur som helst så har Therese fått en ny tid för sin rättegång så hoppas hon piggat på sig tills dess då [/QUOT[B ]TERESE HA FÖR DE FÖRSTA INTE URIN INFEKTION HON HAR LÄNGE Haft problem med att måsta kissa varje femte minut. Till /30min det är ett stort skäl att inte kunna vara med för gå inte ha en förhandling då man måste gå så ofta på toa då hinner man inte ha rättegång där av bäst hon finns med via telefon [/b]

Öh varför säger ni hon ha canser ????
Terese har hjärt problem o kissblåsan problem o gallsten o annat men varför bryr ni er varför snacka ni skit ??

Läs inlägget igen Arlighet123. Jag skrev inte att Therese har cancer! Jag skrev att det finns andra som haft många olika sjukdomar ( som ex cancer) och besvär men de måste komma på sin rättegång ändå!
2018-01-25, 16:51
Medlem
Lek med,tanken att T,undviker att närvara nästa förhandling.Vad sker då?blir T hämtad av polis?Eller får T böter?
2018-01-25, 17:00
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Ni vet inget om Terese hon var på akuten ja hon var där för hon har hjärtsvikt gallsten oannat

Oannat, sa Bull

Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Hon kissar var femte minut?! Har hon åkt på urinvägsinfektion? Är det ett giltigt skäl att inte närvara på rättegången?!
Jamen hur som helst så har Therese fått en ny tid för sin rättegång så hoppas hon piggat på sig tills dess då
Kan man inte använda sig av en vuxenblöja under rättegången?

Citat:
Ursprungligen postat av Bymyself
Om hon måste kissa var femte minut är det väl läge att sätta in en kateter? Sen är det märkligt att hon kan strosa runt på stan med en blåsa som måste tömmas hela tiden,
Mystiskt

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Kan någon ge en kort sammanfattning om denna sinnessjuka sugga?
Det är värt att läsa hela tråden.

Citat:
Hade en förhoppning om att tråden skulle få henne att erkänna, eftersom det skulle gynna både henne själv och Joel, men jag misströstar nu.
Tror vi inte kan hoppas på det.
2018-01-25, 17:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Blir väl lika svårt att närvara per telefon om Terese ska springa på toa var femte minut? Ska hon sitta med luren medan hon kissar, eller ska de kisspausa konstant?

Om Terese nekar så kommer förhandlingen att ta MINST en dag, kanske tre med alla kisspauser.... Erkänner hon på studs så lär den ta en pisskvart och det skulle väl passa bra?

Ja, det undrar jag också över. Ska hon sitta hemma på toalettstolen hela rättegången och kissa så det hörs i telefonen? Eller ska hon springa dit var 5:e minut och låta alla få höra vad hon gör? Vitsen med att T gör det via telefon är ju enligt Arlighet123 för att T ska få kissa utan rättegången tar paus. Så var 5:e minut kommer de i rättegångssalen höra via högtalaren när T går på toaletten. Intressant. Jag vill definivt ha den bandade inspelningen från den rättegången.

Dessutom om det är via telefon så hör alla vad hon frågar och säger till sin advokat under rättegången.
2018-01-25, 17:56
Medlem
SmygarBerits avatar
Nu är hennes fb igång igen
2018-01-25, 18:49
Bannlyst
Jag vet Terese säger sanningen på rättegång att hon är oskyldig 😀

Att Terese går varje 5 minut eller 30 minut få folk apcentera o ha hon via telefon behöver man inte ta paus för hennes skull men är hon med på rättegång får dom anpassa alla gånger då hon behöver gå o kissa hon ha inget att erkänna för terese ha ingenting gjort. De som är sanningen är de Terese säger att hon är oskyldig hon va på stan för hon gick från tågstationen till Vasaplan o om Terese går på stan på sin fritid så finns de alltid toalett att gå till om Terese ska va med på rättegång få folket apcentera hon går på toa var femte eller trettionde minut om hon får 200 ge eller 500 gånger på toa få dom bara apcentera. Kateter funkar inte !!! Ja hon ha hjärt svikt o gallsten o kissblåsan som är problem hon ha inte uvi som ni tror hon ha bara behov att måsta gå direkt då hon är kissnödig om de är varje femte minut eller 30 minut så äre så alla få apcentera de för hon ha de problemet men vet hon vill gärna slippa blås problemen
2018-01-25, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, det undrar jag också över. Ska hon sitta hemma på toalettstolen hela rättegången och kissa så det hörs i telefonen? Eller ska hon springa dit var 5:e minut och låta alla få höra vad hon gör? Vitsen med att T gör det via telefon är ju enligt Arlighet123 för att T ska få kissa utan rättegången tar paus. Så var 5:e minut kommer de i rättegångssalen höra via högtalaren när T går på toaletten. Intressant. Jag vill definivt ha den bandade inspelningen från den rättegången.

Dessutom om det är via telefon så hör alla vad hon frågar och säger till sin advokat under rättegången.

Terese går på toa så ofta som hon behöver isåfall få rättegång apcentera det eller avsluta o göra dom utan henne för hon ha sakt sitt hon är oskyldig o så äre
2018-01-25, 18:54
Medlem
SmygarBerits avatar
Ja, men vi får väl helt enkelt se om det blir godkänt att Therese vill sitta på sin toa, hemma, och genomföra sin rättegång via telefon. Hoppas hon inte har en telefon som ekar för jag tror ingen av de som väl sitter i rättssalen vill höra hur det skvalpar i toan när hon svarar på frågor.
2018-01-25, 18:56
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Terese går på toa så ofta som hon behöver isåfall få rättegång apcentera det eller avsluta o göra dom utan henne för hon ha sakt sitt hon är oskyldig o så äre

Ja, det kommer rätten acceptera. Om Therese behöver ofta gå på toaletten så kommer det vara okej. Det viktigaste är att Therese faktiskt kommer dit och säger ven till domaren att hon är oskyldig. Hon har ju sagt det till polisen och varit på förhör, så det är ju egentligen bara det sista nu att också säga det till domaren :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in