Citat:
Tack för påminnelsen.
Men det är något som inte stämmer här: Om vännen hade tagit med sig inspelning och tröja och var villig att lämna över dessa till svenska polisen, så hade polisen kunnat flyga ner och hämta den och inspelningen i nåt land där killen var. Han hade inte behövt åka hit och riskerat att åka fast för de övriga brott han var efterlyst för här.
Så det är en stark anledning till att jag tror MRs förklaring är en lögn - samt att jag tror att han har MYCKET mer att berätta, som inte har kommit fram. MR har kommit för lätt undan med sina förklaringar. Det förminskar inte JMs skuld, men kanske kan sprida ljus över en del "detaljer" som ännu inte har framkommit.
Det förvånar mig att man inte hittills har avfärdat eller bekräftat detta. Kan vara förödande för åklagaren om hon inte gör det.
Men det är något som inte stämmer här: Om vännen hade tagit med sig inspelning och tröja och var villig att lämna över dessa till svenska polisen, så hade polisen kunnat flyga ner och hämta den och inspelningen i nåt land där killen var. Han hade inte behövt åka hit och riskerat att åka fast för de övriga brott han var efterlyst för här.
Så det är en stark anledning till att jag tror MRs förklaring är en lögn - samt att jag tror att han har MYCKET mer att berätta, som inte har kommit fram. MR har kommit för lätt undan med sina förklaringar. Det förminskar inte JMs skuld, men kanske kan sprida ljus över en del "detaljer" som ännu inte har framkommit.
Det förvånar mig att man inte hittills har avfärdat eller bekräftat detta. Kan vara förödande för åklagaren om hon inte gör det.
Jag tror till viss del på MR i denna fråga. JMs tröja tror jag de facto existerar. Men ingen vet var den finns.
Att MR tog vara på bevis, tänkte på att gömma den på ett "smart" ställe tvivlar jag inte en sekund på, den överlevnadsinstinkten sitter nog där den ska.
Han var dock tämligen drogpåverkad den natten och dagarna därefter. Hur väl kunde han skilja på sanning och fantasi? Vad han har gjort (sparat tröjan) och han skickat den med en kompis utomlands (fantasi). Det är den ena frågan.
Den första och viktigaste, men obesvarade är förstås var tröjan är? Ingen vet. MR vet nog att han gjort det ...resten är blankt.
Den hittas nog någon gång av en slump ... ?
Hur som kommer JM att bli fälld för mordet och mordförsöket på sina föräldrar.
ack