Citat:
Ursprungligen postat av
Rallarsvingen
Lobbar in en fråga...
Har det öht glunkats något mer om den där bandinspelningen som MR berättade om i slutet av TR-förhandlingarna?

Med tanke på Johannas utspel i rätten när inspelning och tröja dryftades, så påvisade hon nog äkta upprördhet. Hon blev galen och nästan skrek något som "Skicka uuut han". I TR innan förhör om inspelningen presenterats, så sa hon att hon inte var så säker på att MR var mördaren. När Wenna gick på och undrade hur hon kunde älska den som erkänt sig ha mördat hennes pappa svarade hon: "Det var inte han. Det var drogerna". Dessutom satt hon och sa att han kommer alltid vara en del i hennes hjärta. Då fick jag känslan av att hon gav honom budskap som att "Vi fortsätter skydda varandra, så mycket vi kan". Efter dagen med kärleksförklaring i TR hölls polisförhör med MR och då lyfts ljudinspelningen.
Eftersom åklagarna ansåg att det skulle lyftas in i åtalet, så fick JM och AH ta del av förhöret. Det blev ett rabalder om detta och försvaret menade att åklagarna taktiskt undanhållit informationen.
Som jag minns det så blev MR polisförhörd kvällen den 5 juni, alltså det datum JM hördes bedyra sin kärlek till MR i TR.
Oavsett om inspelning och tröja finns, så dömde TR JM skyldig och HR lär fastställa domarna.
Jag tänker att JM galenheter tycks gradvis ha ökat i takt med storasysterns framgångar med pappan. JM gav sig på den ena tokiga affärsidén efter den andra och bytte män. Ingen klarade av att mätta hennes begär efter pengar och status, så hon drev sig t o m att sälja sextjänster. Aki fick hon kontakt med på en nätsajt och antagligen tog planen om giftermål och livförsäkring sin början direkt. Tvillingarna ingick nog inte i planen. Dessutom var de för små att använda som mördare.
På tal om barnen så kan AB och AG kan skatta sig lycklig att de inte fastnade i sin mammas nät. Med tiden får vi nog veta en del om hur JB och DB manipulerats till att utföra tjänster åt JM. Kanske genom ett nytt åtal vad det gäller Akis död, men den som utfört den mesta hjälpen, kanske är så kallhamrad att han ser till att tysta de andra och snor med sig Million för att sen försvinna?