Citat:
Ursprungligen postat av
scontri
Jo men där han köper den är den dyrare. Bauhaus, Hornbach, K-Rauta och alla liknande köper så stora kvantiteter så dom kan pressa sina priser mer.
Men nu blir allt mer bekymmersfritt för dig, han åker och köper och monterar den och lämnar garanti på jobbet. Det har vi ju redan gått igenom
Angående tvättstället så köper du en ny bottenventil för en hundring på närmsta byggvaruhus och byter den själv på fem minuter, och vips har du sparat en tusenlapp.
Han har nu svarat att byte av blandare samt inkoppling av diskmaskin (slangarna är redan framdragna) tar ungefär 2 timmar totalt, med transport, inköp, admin etc, servicebilen ingår, på priset 4200 ink moms. Parkeringsavgift tillkommer, men det är ju inte mycket. Och så rot på det då.
Det känns ju inte så orimligt tycker jag, men min pappa tyckte det var orimligt hög timpenning :P Men tror inte han förstod alla omkostnader.
Ok, så tvättstället kanske jag ska vänta med då. Inte för att jag själv kan göra det du skrev, men min svåger eller papa kan nog kolla på det. Men du förstod problemet?