Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
[/spoiler]
Hur ska det gå nu, det jag vill spekulera i riskerar att dra igång troll(et), hoppas inte. Det finns ingen som helst anledning att smutskasta ett brottsoffer och det är inte min avsikt. Kan vi höja oss lite över den nivån? Jag spekulerar i VAD som hänt HUR och VARFÖR - inte vems fel det är, för det vet vi. Men kan det vara så att KW sökte upp PM just för att intervjua honom om SM, hon var en bra journalist som förståss viste allt om honom efter en research. Redan vid telefonsamtal bestämmer han sig för att visa henne i verkligheten. Om hon var förberedd eller inte på båtresan vet bara hennes närmaste.
Om hon trodde att han var mästaren på BDSM och själv var nyfiken, kan det faktiskt legat samtycke bakom att göra den här absurda resan.
Jag tror inte att KW var van utövare själv, i hennes artikel kan man läsa om varningar och försiktighet som hon själv inte iakttog, OM det nu var så att hon besöker Danmarks BDSM- profil och kommer överens om en teståkning.
Men hon var lite insatt och hade kontakter i miljön. Kan tänkas att hon ville expimentera. OBS det gör henne INTE till en dålig människa, inte heller dum i huvudet. Men lite för våghalsig.
Att han var en störd galning visste hon förståss inte, och inte hans andra vänner heller. Han var ett orginal, en liten pojke som lekte med avancerad teknik och pratade så att folk trodde att han visste vad han gjorde. Spännande och säkert inte utan charm.
De här delarna av det som kan ha varit upprinnelsen till katastrofen, vill alla hålla tyst om och ligga lågt med för det skulle skada KW och framförallt hennes anhöriga. Inte så konstigt om familjen inte känner till ens sexliv i detalj.
Framförallt vill åklagarsidan hålla sådana ideer borta.
Men man har INTE sig själv att skylla för att man följer med en karl hem och man har rätt att gå levande därifrån.
Att PM skulle komma undan ansvar för mord, oavsett hur han lurade ner henne i tunnan, vore absurt. Vad är dödsorsaken om man binder fast någon och sticker vassa föremål i henne tills döden inträder - spelar det någon roll? Nej om hon kvävdes eller förblödde eller vad som hände så är han ansvarig för planerat mord. Även om hon bad om det. Han får inte mörda henne ändå.
Han har inte gjort en enda åtgärd för att förhindra att hon avled, skaffa hjälp eller meddela vad som hänt. Skyldig och livsfarlig.
Det är fastslaget att ubåts-turen var en stor del av reportaget. Det har stått i flera tidningar. Och media är de enda vi kan lita på just nu. Vad exakt stod i email-korrespondensen dem emellan tror jag inte är känt. Än.
Dödsorsaken är nog inte viktig i slutändan - men viktig för att knyta ihop säcken ordentligt kan jag tänka.
"Även om hon bad om det"? Vad skulle hon bett om? Att bli dödad? Torterad? Ha sex med honom? Hon var upptagen - inte alla hoppar i säng med någon annan om de har en fast relation. Hon var inte en osäker 18-åring som behövde massor av bekräftelse från nån annan än sin kille
Detta var en ubåtstur med en nörd som gillar raketer - ett udda ämne som Kim gillade och tänkte vinkla på ett intressant sätt tillsammans med en ubåtstur och bilder båda innanför och utanför skrovet. Han valde att hon inte skulle gå därifrån hel och hållen. Inte hon.