2018-01-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongsong
Grym jävel. Vilken skräck hon måste upplevt .

Så hemskt grymt. Man hoppades och hoppades att det var en olyckshändelse, men så är det mer vidrigt än man kunde föreställa sig 🤢 Hur anhöriga klarar leva med detta förstår jag inte, men det är nog "Remembering Kim Wall" som håller dom uppe.

För snart 18 år sen i Norge, blev två tjejer, 8 och 9 år, våldtagna och mördade på det mest bestialiska sätt. Den ene flickans morsa upprättade "Stine Sofies Stiftelse" - et center för misshandlade barn. Vet inte hur det går med den andra morsan, men jag tänker att man måste ha en stärk drivkraft för att orka gå vidare.
Citera
2018-01-23, 18:57
Medlem
Necrolusters avatar
Hoppas att en plit på fängelset han utan tvekan kommer hamna i "glömmer" att låsa asets celldörr en natt och "råkar" nämna detta för grabbarna från betongen.
Citera
2018-01-23, 18:59
Medlem
http://www.skd.se/2018/01/23/madsen-band-och-torterade-sitt-offer/

Under tisdagen blev stämningsansökan i målet offentlig, enligt dansk praxis, och därmed släpptes flera detaljer kring åtalet.
Mordet ska ha skett mellan den 10 augusti klockan 22.00 och den 11 augusti cirka klockan 10.00 står det angivet i åtalet.

Så kanske man kan få tag på stämningsansökan i alla fall?

Förundersökningen, det vill säga själva utredningen med bland annat alla förhör, promemorior och fotografier offentliggörs inte förrän när rättegången börjar i Byretten i Köpenhamn den 8 mars.

FUPen släpps tydligen den 8 mars. YES!
Citera
2018-01-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Från samma källa:

"Peter Madsen ska ha misshandlat Kim Wall genom att slå, sticka och skära i henne. Efter att ha dödat henne ska han ha styckat hennes kropp.
Även efter döden ska Peter Madsen ha tillfogat skärskador på torson."

edit: tvåa på den

Stackars stackars tjej, vilka plågor och vilken skräck hon måste ha känt. Fullständigt vidrigt. Långdragen tortyr.
Citera
2018-01-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Stackars stackars tjej, vilka plågor och vilken skräck hon måste ha känt. Fullständigt vidrigt. Långdragen tortyr.

Ja, helt fruktansvärt. Oavsett PM:s motiv - det spelar egentligen ingen roll om det var "experimentlusta" (hur mycket blöder en människa innan vs efter döden? hur ser den ut på insidan? osv) eller om det var sexualsadistiska drifter eller något helt annat som fick honom att genomföra dådet. Kim led lika mycket oavsett.
Citera
2018-01-23, 19:05
Medlem
Redan när torson hittades befarade jag det värsta, kände igen anslaget sedan tidigare, men att det skulle vara så här djävulskt sadistiskt ondskefullt var jag inte riktigt beredd på. Ändå, fanns inte i min sinnevärld.

Fy f-n!
Citera
2018-01-23, 19:05
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Glöm inte att studera Madsen också :)

Knappast 😈

Har tagit fram dels de sista bilderna från tornet där han står med Kim, dels bilderna från när han kom iland.
Tror jag stirrat flera timmar sammanlagt sedan brottet på dessa två bilder utan att få ihop det.

Bilderna från tornet, där VET han alltså vad han kommer att göra, och det handlar då om vad han kommer att göra inom en timme, efter 20 min som de kommit ner från tornet, ung, så har han påbörjat tortyren. Är det inte helt ofattbart att det finns bilder så nära inpå händelsen, det måste vara helt unikt.

Men att utläsa något om det ur hans ansikte o kroppspråk där i tornet blir omöjligt.

Däremot, bilderna o filmklippen från ilandstigningen, minns hur tråden nagelfor hans kroppsspråk, rynkor och miner, ögonen som lyser av nån märklig skräck, samtidigt som han agerar helt bekymmerslös, tills han står mittemot polisen o ser upp mot denna långa man, där tyckte jag mig kunna utläsa något annat: något mer; som om Kims skräck återspeglas i Madsens ögonglober, allt blod o smuts under naglarna, hans blöta overall som han vägrade ta av sig, fläckad med blod och smet.

Ändå, ofattbart att det inte går att utläsa vidden av hans gärning genom utseendet trots att han nyss, för mindre än några timmar sen avslutat styckning och dumpning av Kims kroppsdelar.

Dessa frusna ögonblick fångade på bild o film , början och slutet på ett brott, som en tidsram inom vilken en ensam liten man som heter Peter begått något så bestialiskt, visst är det som en film som överträffar verkligheten, om det inte vore så att detta sexualsadistiska mord var precis så verkligt det kunde bli.
Citera
2018-01-23, 19:06
Medlem
Ur Expressen 7 dec 2017

Förvaringsdömda i Danmark sitter enligt den senaste sammanställningen i genomsnitt 14,7 år i fängelse.
– Det är hårdare i och med att det är på obestämd tid. Det finns förvaringsdömda som har suttit i 25 år och fortfarande bedöms vara farliga, säger Jakob Buch-Jepsen.
Den danska strafflagens 69:e paragraf säger att även en person som lider av personlighetsstörningar kan dömas till fängelse. Och många som dömts till förvaring i Danmark klassificeras ofta av rättspsykiatrin som psykopater.

Åtminstone JAG håller tummarna. Må han dö i fängelset av ålderdomssvaghet.
Citera
2018-01-23, 19:07
Bannlyst
Så eftersom han kapade huvudet går det inte fastställa om han ströp lr kvävde henne till döds, lr rent av skar halsen av henne ala IS?
Citera
2018-01-23, 19:11
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
http://www.skd.se/2018/01/23/madsen-band-och-torterade-sitt-offer/

Under tisdagen blev stämningsansökan i målet offentlig, enligt dansk praxis, och därmed släpptes flera detaljer kring åtalet.
Mordet ska ha skett mellan den 10 augusti klockan 22.00 och den 11 augusti cirka klockan 10.00 står det angivet i åtalet.

Så kanske man kan få tag på stämningsansökan i alla fall?

Förundersökningen, det vill säga själva utredningen med bland annat alla förhör, promemorior och fotografier offentliggörs inte förrän när rättegången börjar i Byretten i Köpenhamn den 8 mars.

FUPen släpps tydligen den 8 mars. YES!

Jaaa, det låter kanon. Ska kolla upp detta med Byretten.
Yes, FUP, Jacob levererar.
Citera
2018-01-23, 19:14
Medlem
Många inlägg nu.

Har man presenterat något motiv? Var det slumpmässigt utvalt offer eller hade han någon särskilt agg mot Kim? Hade hon gjort något mot honom tidigare? Skrivit något?
Citera
2018-01-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Många inlägg nu.

Har man presenterat något motiv? Var det slumpmässigt utvalt offer eller hade han någon särskilt agg mot Kim? Hade hon gjort något mot honom tidigare? Skrivit något?
Jag har bombat lite med citat ur tidningar. Läs från sidan innan så får du en rejäl överblick!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in