Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Glöm inte att studera Madsen också :)
Knappast 😈
Har tagit fram dels de sista bilderna från tornet där han står med Kim, dels bilderna från när han kom iland.
Tror jag stirrat flera timmar sammanlagt sedan brottet på dessa två bilder utan att få ihop det.
Bilderna från tornet, där VET han alltså vad han kommer att göra, och det handlar då om vad han kommer att göra inom en timme, efter 20 min som de kommit ner från tornet, ung, så har han påbörjat tortyren. Är det inte helt ofattbart att det finns bilder så nära inpå händelsen, det måste vara helt unikt.
Men att utläsa något om det ur hans ansikte o kroppspråk där i tornet blir omöjligt.
Däremot, bilderna o filmklippen från ilandstigningen, minns hur tråden nagelfor hans kroppsspråk, rynkor och miner, ögonen som lyser av nån märklig skräck, samtidigt som han agerar helt bekymmerslös, tills han står mittemot polisen o ser upp mot denna långa man, där tyckte jag mig kunna utläsa något annat: något mer; som om Kims skräck återspeglas i Madsens ögonglober, allt blod o smuts under naglarna, hans blöta overall som han vägrade ta av sig, fläckad med blod och smet.
Ändå, ofattbart att det inte går att utläsa vidden av hans gärning genom utseendet trots att han nyss, för mindre än några timmar sen avslutat styckning och dumpning av Kims kroppsdelar.
Dessa frusna ögonblick fångade på bild o film , början och slutet på ett brott, som en tidsram inom vilken en ensam liten man som heter Peter begått något så bestialiskt, visst är det som en film som överträffar verkligheten, om det inte vore så att detta sexualsadistiska mord var precis så verkligt det kunde bli.