2018-01-23, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej, det är då inte samma pryl. Skruvdragare drivs väl med el som en borrmaskin och skruvmejsel ett enstaka verktyg med fast spets.

Går det att få tillgång till åtalet i skrift?

Är det fler (än ev jag) som tänkt gå på rättegången?
De släpper inte stämningsansökan i skrift. Allt du får är det via medierna, gäller även danskarna om jag förstod rätt. De sparar på bevisföring till rättegången.
Jag åker inte. Har visserligen bara en halvtimme till rättssalarna, men följer hellre liverapporteringen som är lättare att förstå i skrift.
Citera
2018-01-23, 18:35
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Inte påläst i fallet så mycket. Men undrar lite vad detta är för en jävla mupp? Trodde han på allvar att han skulle komma undan detta bestialiska och avskyvärda brott?

Ja, det trodde han. Han hade nog inte räknat med att snuten skulle dra upp hans lilla otäcka ubåt inom något dygn och vara så fräcka att dom körde omkring med likhundar på sjön i flera dagar. Han visste nog inte ens att det fanns sådana spårhundar. Jag visste det inte.
Jag tror han var säker på att att historen om att han satte av Kim i land skulle hålla, och att polisen skulle leta utifrån hans påstående om denna landstigning. Att platsen han talade om var kameraövervakad hade han nog inte tänkt på. Eller att polien skulle kontrollera filmen från kamerorna. Jag tror han blev jäkligt paff när han blev arresterad.
Citera
2018-01-23, 18:37
Medlem
Citat:
Det kommer bli den största rättegången sen Breivik , fullt pådrag och grymt bevakat så hoppas allt i åtalet blir tillgängligt i skrift i god tid innan, vad tror ni?

Själv är jag lite kär i Jacob så kanske ska jag ta Madsen som täckmantel för att kunna få uppleva Jake live, ang närvara i rätten el inte 😊✌🏼, mvh en åklagarkramare.

Glöm inte att studera Madsen också
Citera
2018-01-23, 18:41
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De släpper inte stämningsansökan i skrift. Allt du får är det via medierna, gäller även danskarna om jag förstod rätt. De sparar på bevisföring till rättegången.
Jag åker inte. Har visserligen bara en halvtimme till rättssalarna, men följer hellre liverapporteringen som är lättare att förstå i skrift.

Ah, okej, tack för info! Finns det inga dokument att följa med i så blir det lite knivigt. Men ska kolla upp det.
Citera
2018-01-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja det hade inte jag klarat..

Vet inte hur det är med isolering, de har väl vissa gemensamma rum och liknande.
Är inte för hämnd och straff generellt - men här gick gränsen. Tror även en troende kristen kan känna så.. hade varit intressant att höra (fast kanske inte rätt forum att fråga här?
Vid förvaring tror jag att jag läste att han blir isolerad nåt år. Kan ha fel där. Men om han inte blir det, så blir det nog ingen större fara för honom. I det fängelse han hamnar sitter drägget, de jävligaste danska brottslingarna, så han lär känna sig som hemma. Tyvärr.
Citera
2018-01-23, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jo, därför är det svårt att ens gissa vilken slags bevisning åklagaren har.

Överfall ,misshandlad, bunden,torterad, sexuella inslag och dödad på okänt sätt för att sedan styckas och sen slängas i delar med diverse rör och band och påsar. Det låter som att det blir ett fall för rättsmedicinska experter som blir avgörande.

Ärligt talat så räcker det ju med att bevisa mord och att det skedde i ubåten när de var ensamma. Med andra ord så lär det bli en slam dunk för åklagaren. Ingenting talar emot deras version av händelseförloppet.
Citera
2018-01-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ja, det trodde han. Han hade nog inte räknat med att snuten skulle dra upp hans lilla otäcka ubåt inom något dygn och vara så fräcka att dom körde omkring med likhundar på sjön i flera dagar. Han visste nog inte ens att det fanns sådana spårhundar. Jag visste det inte.
Jag tror han var säker på att att historen om att han satte av Kim i land skulle hålla, och att polisen skulle leta utifrån hans påstående om denna landstigning. Att platsen han talade om var kameraövervakad hade han nog inte tänkt på. Eller att polien skulle kontrollera filmen från kamerorna. Jag tror han blev jäkligt paff när han blev arresterad.

Tänk att det tror jag också, han var helt förvissad om att han var överlägsen polisen. Och hundnäsorna.
Citera
2018-01-23, 18:46
Medlem
kugutts avatar
Citat:
När man söker översättning på skruetraekker så får man skruvmejsel i första hand. så bör vara det ja,

Här utdrag ur anklagelseskriften: bt.dk.

https://www.bt.dk/krimi/nu-er-politiets-anklageskrift-offentliggjort-peter-madsen-forberedte-kim-walls-doed

Usj, det var som jag fruktade. Man binder inte en människa för att döda den snabbt. Bet mig också märke i att han hadde med FLERA av dessa slipade skruvmejslar.(?) Vad i helvete har han hållit på med?
Citera
2018-01-23, 18:47
Medlem
bongsongs avatar
Grym jävel. Vilken skräck hon måste upplevt .
Citera
2018-01-23, 18:49
Medlem
Vet inte om ni sett detta. Betalartikel. Men citerar lite ur den:

Joakim Palmkvist
Rättsreporter:

Peter Madsen planerade sitt mord noga. Han skaffade både redskap och tillbehör för att genomföra det, enligt vad som nu kommit fram ur åtal och brottsutredning. Han ville mörda någon. Att det blev den svenska journalisten Kim Wall behöver alltså inte ha varit förutbestämt.

Annorlunda uttryckt: när hon bad om att få intervjua honom och göra ett reportage om uppfinnaren "Raket-madsen" tog han chansen. Och gjorde sedan allt för att dölja spåren genom att stycka kroppen, sänka likdelarna och sedan även sin ubåt.

Åklagaren: Peter Madsen band fast och torterade sitt offer
Som stöd för scenariot finns de verktyg det danska försvarets dykare hämtat upp under sitt tålamodsprövande finkammande av Kögebuktens botten. En såg med orange handtag, en kniv, och skarpslipade skruvmejslar. Enligt utredningen föremål som inte normalt fanns på ubåten, utan fördes dit av Madsen som en del av planen.
Ytterligare belägg för Madsens fantiserande och planerande kommer från den hårddisk som polisen beslagtog i Madsens verkstad på Refshaleöen. Den var fylld med tortyrfilmer, äkta scener där kvinnor plågas och mördas.
Indirekt bevisning som öppnar för nattsvarta scener från händelserna nere i ubåten när den låg still på botten under natten mellan den 10 och 11 augusti i fjor.
Citera
2018-01-23, 18:51
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det tror jag bestämt att det är.
Lika lite som det ställer sig möjligt att åstadkomma spelfilmer om morden på lilla Engla
och Lisa Holm så blir det att göra det om det här fallet (dock släpptes en hårt kritiserad
musikvideo med nåt obskyrt svenskt hårdrocksband som använde sig av det sistnämnda
mordet, fast den drogs nog tillbaka och det bads om ursäkt ifall minnet inte sviker mig nu).
Det är alldeles för grovt och jävligt.
Man torde nog faktiskt ha anständigheten att hålla sig ifrån det från filmskaparhåll.
Hur skulle förresten en sån film kunna se ut? En timme ägnad åt den tortyr PM utsatte
sitt offer för? Vill nån se nåt sånt?

Däremot lär det väl bli någon dokumentärfilm och ett par böcker om fallet framöver.

Kim Wall och hennes grymma öde lär inte falla i glömska i första taget hur det än blir
med dylikt.

Må sedan det ondskefulla sadistsvinet Madsen glömmas bort där han sedan kommer
att sitta. Men aldrig det han gjorde här mot en medmänniska.

Du vet at dom gör en produksjon om Breivikfallet nu va? Det var otänkbart i 2011, nu sju år senare är det en realitet.
Citera
2018-01-23, 18:53
Medlem
Ytterligare citat från Sydsvenskans plusartikel:

För den som läser åtalet i den form det nu har är det svårt att se objektivt på saken. Det beskriver händelser på de yttersta gränserna av vad mänsklig ondska förmår. Knappast någon, inte ens rättens ledamöter, kommer att kunna hålla sig neutrala till dem när rättegången börjar den 8 mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in