2018-01-23, 17:45
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det är nog bland det otrevligaste jag hört ifråga om bestialitet. Denna man måste vara sjukligt hatisk mot kvinnor. Detta kan knappast vara första gången han begått övergrepp mot kvinnor. Jag hoppas att inga andra fått sätta livet till, tex på någon utlandsresa i ett utsatt land där mord på tex prostituerade inte ofta klaras upp.

För övrigt noterar jag att det vanliga kören som skriker om utländska gärningsmän är tysta nu. Hade det kanske låtit annorlunda om svenskan mördars av en färgad man i annat land?
Madsen är väl dansk och inte svensk, en utlänning för oss svenskar alltså.
Det blir som vanligt fel när du tänker.
Citera
2018-01-23, 17:45
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
. Hoppas medfångar inte lämnar honom ifred

Skulle tro att han hålls isloledar från andra interner, i alla fall dom första åren.
Personligen ser jag inte problem med att Peder Madsen blir till kattfoder i fängelset, men fängelsepersonalen måste ju följa lagen, och skydda Madsens ynkliga liv.

Jag måste säga att jag är mycket imponerad av den danska polisen. Dels med utredningsarbetet, dels med deras enaståeende behärskning och självkontroll; att dom inte har strypt fanskapet medan han suttit häktad.
Citera
2018-01-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Då var man tillbaka i helvetet igen. Fick en spyattack i kön på Lidl när detta flashade på mobilen, så ofattbart jävligt att långt mer än vad vi stött o blött här i tråden om hans modus operandi skulle bli verkligt. Han har verkligen överträffat sig själv det svinet och jag undrar om han inte även medvetet planerat detta " event" som ett sk avsked till världen o karriären, med vetskap om att han skulle få livstid och inlåsning för det resten av livet? Han kunde lika gärna begå det grövsta tänkbara mordet o isce
Att hon blev bunden o slagen/misshandlad, sen står det - sexuella övergrepp och sen knivsticken vaginan.
Känns oklart nu om det påvisats dels sexuella övergrepp i "vanlig mening" utöver den sexualsadistiska tortyren, som tillfogats underlivet efteråt men strax innan hon dödades - genom strypning eller avskuren hals.

På vissa ställen är tillspetsad skruvmejsel översatt med tillspetsad skruvdragare, vilket är det riktiga?
Skruvdragare enl ekstrabladet.dk. Vad tillspetsad betyder vet jag inte - en liten tillsats som han suttit och filat skarp i sin lilla verkstad? Medan han drömde om den perfekta tortyren?
Citera
2018-01-23, 17:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
På vissa ställen är tillspetsad skruvmejsel översatt med tillspetsad skruvdragare, vilket är det riktiga?

Samma skit i olika förpackningar...(dvs resultatet utav Peters gärning)
Citera
2018-01-23, 17:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De grövre grejerna kommer de nog inte spela in, med tanke på hur bestialiskt dådet är. Men däremot utredningen, Madsens oskyldiga uppsyn vid "räddningen", hans intresse för bdsm och allt annat skit. Jag tror det skulle kunna bli en intressant film att få se hur utredningen gick till. Och jag tror intresset skulle vara stort.

Tycker också det kan bli interesant. Dom gjorde ju en mycket bra film( serie?) om Lasermannen. Vi har liknande produksjoner her i Norge(Nokas,gisslan på Torp flygplats etc) Om en sån produksjon skal ha någon mening måste den vara så trogen til värkligheten som möjligt.Jag tenker mest på det som ledde upp til själva dådet. Det som hände i ubåten får inte bli nån splatterskit, då är det bettre at ge fan i filmen. Usj!
Det här måste skötas av hederliga danskar äller svenskar, giriga spekulanter måste hålles långt borta från det här.
Citera
2018-01-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Ja eller hur? Nej, då lilla Tintin är högst seriös som åklagare, och respekterad. Det kluriga är väl att begripa hur man värderar bevis i Danmark tex. Vi vet sedan innan att livstid är något som sällan delas ut i straffväg. Nu har dom ett fall med försvårande omständigheter, som i sig ligger på antingen förvaring eller livstid. Han anses farlig vilket är en aspekt att ta hänsyn till vid utdömande av straff.
Frågan är om alla bevis håller? Fällande dom är nog att förvänta, men det är allt spännande att se vad som kommer fram i domstolsförhandlingen. Och förväntat är väl att det inte tar slut i första instans.

Jag saknar stycket i stämningsansökan om muntlig bevisning, teknisk bevisning den utvidgade rättsmedicinska undersökningen, osv.
De skriver att detta sparar dom till förhandlingen . Vi kan se fram emot åtta trevliga rättegångsdagar då de kommer visa svart på vitt vad de har på honom.
Citera
2018-01-23, 17:55
Medlem
Sockerhens avatar
Fy. Fan.
Stackars Kim... Vilken skräck hon måste känt... Jag hoppas innerligt att hon förlorade medvetandet fort, men inser att det nog är ett önsketänkande 😞
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De skriver att detta sparar dom till förhandlingen . Vi kan se fram emot åtta trevliga rättegångsdagar då de kommer visa svart på vitt vad de har på honom.

Jo, därför är det svårt att ens gissa vilken slags bevisning åklagaren har.

Överfall ,misshandlad, bunden,torterad, sexuella inslag och dödad på okänt sätt för att sedan styckas och sen slängas i delar med diverse rör och band och påsar. Det låter som att det blir ett fall för rättsmedicinska experter som blir avgörande.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Har inte danskarna FUP, jag vill läsa mer om detaljer kring mordet, lr måste man vänta tills dom fallit?

Jag tror att man får lägga en beställning till "Nordisk kriminalkrönika", årgång 2019, för att få den bästa genomgången utav fallet.

Det är ju rättegång i mars, så det skulle inte förvåna mig om detta "case" togs upp i årgången därpå.., i.o.m det stora intresset.

(rekommenderar dig att "slå en signal" till närmaste polisstation i höst och fråga närmare.., det brukar vara pensionerade poliser som sköter själva försäljningen)
Citera
2018-01-23, 17:56
Medlem
Fängelse eller förvaring?

Detta skrev svt vid sista häktningsförhandlingen

"– Vid så kallad förvaring måste han vara friskförklarad. Då gör rättspsykiatrikerna en extra bedömning om han kan vistas bland andra människor eller om han anses för farlig för det och då är det förvaring som gäller, säger Jacob-Buch Jepsen."

Aktuellt
Om jag förstått Jacob-Buch Jensen rätt, när åtalet blev offentligt, så är Peter Madsen både friskförklarad och anses som farlig.

Vilket skulle kunna tala för en dom om förvaring.
Men först en rättegång.
Apropå rättegång, så är ljudinspelning förbjuden.
Citera
2018-01-23, 17:58
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Samma skit i olika förpackningar...(dvs resultatet utav Peters gärning)

Nej, det är då inte samma pryl. Skruvdragare drivs väl med el som en borrmaskin och skruvmejsel ett enstaka verktyg med fast spets.

Går det att få tillgång till åtalet i skrift?

Är det fler (än ev jag) som tänkt gå på rättegången?
Citera
2018-01-23, 18:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Då var man tillbaka i helvetet igen. Fick en spyattack i kön på Lidl när detta flashade på mobilen, så ofattbart jävligt att långt mer än vad vi stött o blött här i tråden om hans modus operandi skulle bli verkligt. Han har verkligen överträffat sig själv det svinet och jag undrar om han inte även medvetet planerat detta " event" som ett sk avsked till världen o karriären, med vetskap om att han skulle få livstid och inlåsning för det resten av livet? Han kunde lika gärna begå det grövsta tänkbara mordet o isce
Att hon blev bunden o slagen/misshandlad, sen står det - sexuella övergrepp och sen knivsticken vaginan.
Känns oklart nu om det påvisats dels sexuella övergrepp i "vanlig mening" utöver den sexualsadistiska tortyren, som tillfogats underlivet efteråt men strax innan hon dödades - genom strypning eller avskuren hals.

Det står såklart fel i själva åtalet. Expressen har rättat till det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in