2018-01-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Censur är bäst, eller..?

Att skydda dom anhöriga är ju bra fånigt, när allt ändå kommer att komma fram på rättegången sedan.
Nej, varför skydda dom anhöriga? Det är ju lille Madsen som är offret här, eller hur Merwinna? Du borde fan ta mig skämmas. Under fem månader har du fullständigt gjort ner Kim och höjt Madsen till skyarna. Jag vet att Flashback har högt i tak men ärligt..... jag blir spyfärdig på ditt svammel. Du borde stängts av för länge sedan. Eller... det blev du ju iofs. En kort månad.

Fy för den lede.

Har suttit i möten hela eftermiddagen och först nu läst igenom tidningarna. Det är vidrigare än jag ens trodde var möjligt. De har uppenbarligen hittat bevis och såna sår att de kan bevisa att hon varit bunden när hon var vid liv, och att han begick sexuella övergrepp och slagit henne. Och därefter knivstuckit henne i vagina INNAN han dödade henne.

Din älskling Merwinna - glöm inte hälsa på honom i fängelset! Usch vilka kvinnor det faktiskt finns i vårt land. Fullständigt livsfarliga. Hans grandiosa självbild har uppenbarligen smittat av sig på hans flashbackförsvarare här. Inget åklagaren säger kan få henne att backa ett steg. Allt Madsen gör är så otroligt fantastiskt. Låt honom ruttna bort.
Citera
2018-01-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han är nog värre än en sinnesjuk medelmåtta. Peter är ondska. Ren och skär sadistisk ondska.., som är mycket farlig för sin omgivning.

(underskatta inte denna "gök")

Och Mervinnas raljerande.., tja alla cirkusar har ju även en clown !

Mvh / Snapcount

Ondskan personifierad. Jag hade själv räknat ut att hon måste varit bunden, däremot hade jag inte tänkt att huvudet skulle vara det. Tänk att torteras till döds och att det sista hon ser på näthinnan är Peter Madsen. Fy för den lede!
Citera
2018-01-23, 16:56
Medlem
Jaha, nu finns kanske en förklaring till de udda sänkena, rören. PM hade massor av andra metallgrejer, så man har ju undrat varför rören tilltalade honom.

De kan ju ha använts för att försätta KW i hjälplöst tillstånd, som en absurd rustning, och med ledning av det lilla jag vet om sexsadister kan jag ana hur han tänkte.

Detta tänkbara scenario och märken efter rep och slag har rätten antagligen full koll på, och det är bara juridisk finputsning kvar.

Usch. Jag är ganska härdad, efter ett farligt och våldsamt yrkesliv och många krimböcker, men detta fall orkar jag knappt med.

Fy fan vad vidrigt.
Citera
2018-01-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Censur är bäst, eller..?

Att skydda dom anhöriga är ju bra fånigt, när allt ändå kommer att komma fram på rättegången sedan.
Jag kan nog garantera dig att Kims anhöriga har fått detaljerna sedan ganska länge. De har alltid varit de första som fått reda på resultaten innan media fått skriva om dom.

Fånigt. Ja, du kan ju tycka det. Du skrev också att du inte tyckte alls det var ok att de anhöriga får skadestånd. Hur kan du ens se dig i spegeln efter allt skit du kräkt ur dig här på forumet. Jag fattar inte.
Citera
2018-01-23, 17:06
Medlem
Ur Sydsvenskan i korthet.

Någon gång mellan 22.00 den 10 augusti och 10.00 morgonen därpå övermannar Peter Madsen journalisten Kim Wall nere i ubåten UC3 Nautilus. Han binder fast henne i huvud, armar och ben.
Sedan inleds en tortyrliknande misshandel där Peter Madsen sticker och skär sitt offer med kniv eller skruvmejsel.
Han förgriper sig på henne sexuellt och dödar henne slutligen genom att antingen strypa eller skära halsen av henne.
Därefter använder han verktyg han haft med sig för att stycka kroppen. Han spänner bland annat fast metallrör på flera kroppsdelar innan de dumpas i vattnet.

Jorå, trevlig kille. Eller hur Merwinna?
Citera
2018-01-23, 17:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Peter Madsen misstänkts på okänt sätt ha dödat Kim Wall står det i stämningsansökan. Och möjligtvis genom att skära henne i halsen eller att ha strypt henne. Men det står tydligt att man inte vet det.

Planeringen skrivs som att han ska ha tagit med sig en rad föremål. Tidsspannet är 10 aug kl 22.00 fram till 11 augusti klockan 10.00. Alltså ingen exakt tid för när Kim Wall dog eller hur hon dog.
"Ingen av de tre jurister SVT talat med (före detta chefsåklagaren Sven-Erik Alhem samt straffrättsexperterna Per-Ole Träskman och Eva Smith) menar att dödsorsaken är avgörande för att kunna fälla för mord. Det är den sammantagna bevisningen som har betydelse."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/nya-uppgifter-kring-madsen
Citera
2018-01-23, 17:11
Bannlyst
Kan det verkligen vara första gången han gör nåt sånt här grovt sadistiskt övergrepp?
Var fanns han när Catrine da Costas styckmördades?
Citera
2018-01-23, 17:12
Medlem
Engelholms avatar
Känns lite för avancerat för att vara första gången undrar hur många han igentligen har tagit livet av.
Citera
2018-01-23, 17:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Kan det verkligen vara första gången han gör nåt sånt här grovt sadistiskt övergrepp?
Var fanns han när Catrine da Costas styckmördades?

Vet ej var han befann sig, men han var 13 år då.
Citera
2018-01-23, 17:14
Bannlyst
Är det för grovt att göra en film baserat på detta unika mord?
Citera
2018-01-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Är det för grovt att göra en film baserat på detta unika mord?
Det kommer hända, men inte de närmaste åren kan jag tänka. Blir lagom tills han kommer ut från fängelset, om han kommer ut överhuvudtaget, så att inte hans brott glöms och så att man fortsätter att förknippa mordet med hans person.
Citera
2018-01-23, 17:22
Bannlyst
Har inte danskarna FUP, jag vill läsa mer om detaljer kring mordet, lr måste man vänta tills dom fallit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in