2018-01-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Har inte danskarna FUP, jag vill läsa mer om detaljer kring mordet, lr måste man vänta tills dom fallit?
De släpper inte FUPen i Danmark. De håller på detaljerna tills rättegången. Om FUP släpps efter dom vet jag inte.
Citera
2018-01-23, 17:28
Medlem
Citat:
Kan det verkligen vara första gången han gör nåt sånt här grovt sadistiskt övergrepp?
Var fanns han när Catrine da Costas styckmördades?

Han var 13 år gammal år 1984, var i främmande land och saknade totalt koppling till henne. Da Costa levde i Stockholm och landet Danmark nämns inte en enda gång i hennes utredning. Glöm alltihop.
Citera
2018-01-23, 17:28
Medlem
Citat:
Är det för grovt att göra en film baserat på detta unika mord?

Vad skulle den bestå i? 99% Sadistisk tortyr?
Citera
2018-01-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad skulle den bestå i? 99% Sadistisk tortyr?
De grövre grejerna kommer de nog inte spela in, med tanke på hur bestialiskt dådet är. Men däremot utredningen, Madsens oskyldiga uppsyn vid "räddningen", hans intresse för bdsm och allt annat skit. Jag tror det skulle kunna bli en intressant film att få se hur utredningen gick till. Och jag tror intresset skulle vara stort.
Citera
2018-01-23, 17:30
Medlem
Detta kräk förtjänar egentligen inte ens denna tid att skriva.
Men säger som GW; ska bli härligt att veta när celldörren slår igen på livstid
till denna individ. Hoppas medfångar inte lämnar honom ifred
Citera
2018-01-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Detta kräk förtjänar egentligen inte ens denna tid att skriva.
Men säger som GW; ska bli härligt att veta när celldörren slår igen på livstid
till denna individ. Hoppas medfångar inte lämnar honom ifred

Han blir nog isolerad från andra fångar...
Citera
2018-01-23, 17:33
Medlem
Citat:
Har inte danskarna FUP, jag vill läsa mer om detaljer kring mordet, lr måste man vänta tills dom fallit?

Sk FUP blir tillgänglig först när dom vunnit laga kraft, men nästan allt kommer mest troligt vara under sekretess.
Citera
2018-01-23, 17:34
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ur Sydsvenskan i korthet.

Någon gång mellan 22.00 den 10 augusti och 10.00 morgonen därpå övermannar Peter Madsen journalisten Kim Wall nere i ubåten UC3 Nautilus. Han binder fast henne i huvud, armar och ben.
Sedan inleds en tortyrliknande misshandel där Peter Madsen sticker och skär sitt offer med kniv eller skruvmejsel.
Han förgriper sig på henne sexuellt och dödar henne slutligen genom att antingen strypa eller skära halsen av henne.
Därefter använder han verktyg han haft med sig för att stycka kroppen. Han spänner bland annat fast metallrör på flera kroppsdelar innan de dumpas i vattnet.

Jorå, trevlig kille. Eller hur Merwinna?

Usch så hemskt! Vidrigt! Äckligt! Åklagaren måste rimligtvis ha mycket på fötterna eller vad man skall säga när han kommer med en så fasansfulla beskrivning av brottet. Fy vilket utstuderat sexmord. Såg att Leif G W Persson skall kommentera anklagelserna i kväll i Veckans brott.

Även om jag inte gjort så särskilt många inlägg har jag ändå följt tråden och inte minst rapporter i media och samtidigt blivit mer än äcklad av att det finns användare t o m en kvinna som tar P Madsen i försvar och höjer honom till skyarna. Jag är själv tjej i Kims ålder boende i Malmö och är ofta å arbetets vägnar i Köpenhamn. Inte undra på om man blir berörd.
Citera
2018-01-23, 17:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Kan ju också vara att åklagaren är korrumperad och har förfalskat bevis. Motivet skulle vara att sätta dit en vit heterosexuell man.
Citera
2018-01-23, 17:39
Medlem
PhDSalanders avatar
Då var man tillbaka i helvetet igen. Fick en spyattack i kön på Lidl när detta flashade på mobilen, så ofattbart jävligt att långt mer än vad vi stött o blött här i tråden om hans modus operandi skulle bli verkligt. Han har verkligen överträffat sig själv det svinet och jag undrar om han inte även medvetet planerat detta " event" som ett sk avsked till världen o karriären, med vetskap om att han skulle få livstid och inlåsning för det resten av livet? Han kunde lika gärna begå det grövsta tänkbara mordet o isce
Att hon blev bunden o slagen/misshandlad, sen står det - sexuella övergrepp och sen knivsticken vaginan.
Känns oklart nu om det påvisats dels sexuella övergrepp i "vanlig mening" utöver den sexualsadistiska tortyren, som tillfogats underlivet efteråt men strax innan hon dödades - genom strypning eller avskuren hals.

På vissa ställen är tillspetsad skruvmejsel översatt med tillspetsad skruvdragare, vilket är det riktiga?
Senast redigerad av PhDSalander 2018-01-23 kl. 17:43.
Citera
2018-01-23, 17:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kan ju också vara att åklagaren är korrumperad och har förfalskat bevis. Motivet skulle vara att sätta dit en vit heterosexuell man.

Ja eller hur? Nej, då lilla Tintin är högst seriös som åklagare, och respekterad. Det kluriga är väl att begripa hur man värderar bevis i Danmark tex. Vi vet sedan innan att livstid är något som sällan delas ut i straffväg. Nu har dom ett fall med försvårande omständigheter, som i sig ligger på antingen förvaring eller livstid. Han anses farlig vilket är en aspekt att ta hänsyn till vid utdömande av straff.
Frågan är om alla bevis håller? Fällande dom är nog att förvänta, men det är allt spännande att se vad som kommer fram i domstolsförhandlingen. Och förväntat är väl att det inte tar slut i första instans.

Jag saknar stycket i stämningsansökan om muntlig bevisning, teknisk bevisning den utvidgade rättsmedicinska undersökningen, osv.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-23 kl. 17:48.
Citera
2018-01-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Självklart. Kom du på det först nu???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in