Citat:
Ursprungligen postat av
Laertes
Okej, jag har faktiskt svårt att förstå hur man kan göra den tolkningen. Jag menar, vi är väl ense om att Newman var ganska utmanande och på offensiven?
Absolut, hon försökte väl provocera fram lite reaktioner, men han var ju så samlad så hon verkade tappa fattningen redan av det..
Citat:
Låt oss anta att Peterson var reserverad, det skulle jag i det närmaste beskriva som en helt normal reaktion på när man blir bemött av en person som främst ägnar sig åt att feltolka vad man säger i försök att skapa gotcha moments. Vad tycker du?
Så kan det förstås vara, många skulle dock nog blivit arga. I de flesta tv-intervjuer man ser så går det ju till ungefär så, journalisten försöker vara lite provocerande eller rolig för att få igång intervjuoffret - men här dog hela intervjun (enligt mig) istället när Peterson svarade genom att bli akademiskt exakt istället för att reagera. Jag fick nästan intrycket av att han njöt av hennes feltolkningar så han kunde döda hennes frågor istället för att utveckla sina argument.
Citat:
Peterson svarar ju till slut med att själv bli mer på offensiven. I slutändan resulterar det i varken en intressant debatt eller något givande samtal. Det blev bara pinsamt.
Jamen då verkar vi ju vara ganska överens trots allt..