Citat:
HEJ!
Jag har inte hunnit läsa alla inlägg angående det fruktansvärda som hänt familjen i Bjärred
men vet vad som styrde föräldrarna till det beslut som för många kan tyckas konstigt eller värre.
Att svår sjukdom påverkat beslutet stämmer men för att förstå helheten i denna livssituation
som familjen oskyldigt blev intvingad i måste man försiktigt fördjupa sig i det skedda.
Du som tycker att "hur kan man göra så här och även mot sina barn" vill jag säga att:
Försök förstå att dessa föräldrar var inga barnamördare utan ord som barmhärtighetsmord
ligger i så fall närmare.
Jag har inte hunnit läsa alla inlägg angående det fruktansvärda som hänt familjen i Bjärred
men vet vad som styrde föräldrarna till det beslut som för många kan tyckas konstigt eller värre.
Att svår sjukdom påverkat beslutet stämmer men för att förstå helheten i denna livssituation
som familjen oskyldigt blev intvingad i måste man försiktigt fördjupa sig i det skedda.
Du som tycker att "hur kan man göra så här och även mot sina barn" vill jag säga att:
Försök förstå att dessa föräldrar var inga barnamördare utan ord som barmhärtighetsmord
ligger i så fall närmare.
Men det hela visar att oavsett var vi människor står på samhällstegen kan det utspelas
precis samma handlingar med fruktansvärt resultat som följd.
Denna familj har kämpat på ett heroiskt sätt men till slut framstod allt de som skett att
det enda utvägen var denna.
Det finns en hederskodex hos många familjer att man beblandar sig inte i andras familjer
interna angelägenheter.
Tyvärr är här ett fall som kanske skulle behandlats tvärtom.
Inte av yrkesfolk inom olika sociala instanser - För dessa är familjen bara ett av många fall.
Ska vi lära oss något av detta så är det att kanske någon gång inte skynda förbi en
människa som verkar behöva hjälp utan stanna till och beblanda och bry sig.
Sverige har en länge haft en kultur där vi saknar mycket av denna spontanitet i jämförelse
med många andra länder.
Jag tror att när den fullständiga informationen i detta fall kommer ökar förståelsen hos många.
Jag reserverar mig för att det exakta förloppet inte stämmer helt med hur jag skrivit utan
inlägget är menat att försöka ge en bild av denna situation och händelse som de flesta
slipper uppleva och tryggt är väl detta.
För mig personligen framstår det fruktansvärda beslutet som föräldrarna tog är att betrakta
som mycket vuxet och eftertänksamt.
Med huvudena högt tog de ett beslut som jag inte tror många av oss skulle kunna ta i den
situationen familjen befann sig i.
Det är alltid lätt att döma andra men det viktigaste är att försöka förstå och lära sig något av det.
Och framför allt - Inte glömma.
precis samma handlingar med fruktansvärt resultat som följd.
Denna familj har kämpat på ett heroiskt sätt men till slut framstod allt de som skett att
det enda utvägen var denna.
Det finns en hederskodex hos många familjer att man beblandar sig inte i andras familjer
interna angelägenheter.
Tyvärr är här ett fall som kanske skulle behandlats tvärtom.
Inte av yrkesfolk inom olika sociala instanser - För dessa är familjen bara ett av många fall.
Ska vi lära oss något av detta så är det att kanske någon gång inte skynda förbi en
människa som verkar behöva hjälp utan stanna till och beblanda och bry sig.
Sverige har en länge haft en kultur där vi saknar mycket av denna spontanitet i jämförelse
med många andra länder.
Jag tror att när den fullständiga informationen i detta fall kommer ökar förståelsen hos många.
Jag reserverar mig för att det exakta förloppet inte stämmer helt med hur jag skrivit utan
inlägget är menat att försöka ge en bild av denna situation och händelse som de flesta
slipper uppleva och tryggt är väl detta.
För mig personligen framstår det fruktansvärda beslutet som föräldrarna tog är att betrakta
som mycket vuxet och eftertänksamt.
Med huvudena högt tog de ett beslut som jag inte tror många av oss skulle kunna ta i den
situationen familjen befann sig i.
Det är alltid lätt att döma andra men det viktigaste är att försöka förstå och lära sig något av det.
Och framför allt - Inte glömma.
Bad barnen om att få dö? Barmhärtighet handlar det inte om vad som framkommit hittills utan mord dubbelmord. Vilket också lagstiftaren anser att det är och det är också det som är rubriceringen i detta fallet. Vad kreti och pleti förstår är inte intressant utan samhället har gjort klart att det är ett grovt brott. Anser man att det rättfärdigar att döda barn på grund av än så länge luddig sjukdom, så spottar man andra kämpande föräldrar i ansiktet. Jag tänker närmast på dom föräldrar som sitter på sjukhusets vak just nu med barn som har cancer eller andra allvarliga sjukdomar. Dom tänker inte ens tanken din jävla femfemma. Jag tänker på dom barnen som är sjuka som absolut inte vill bli mördade av dom som är deras största trygghet och något jävla snömos om livskvalité.

Dom här föräldrarna var inte friska i psyket.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-22 kl. 22:11.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-22 kl. 22:11.