2018-01-22, 22:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
HEJ!

Jag har inte hunnit läsa alla inlägg angående det fruktansvärda som hänt familjen i Bjärred
men vet vad som styrde föräldrarna till det beslut som för många kan tyckas konstigt eller värre.

Att svår sjukdom påverkat beslutet stämmer men för att förstå helheten i denna livssituation
som familjen oskyldigt blev intvingad i måste man försiktigt fördjupa sig i det skedda.

Du som tycker att "hur kan man göra så här och även mot sina barn" vill jag säga att:
Försök förstå att dessa föräldrar var inga barnamördare utan ord som barmhärtighetsmord
ligger i så fall närmare.

Bad barnen om att få dö? Barmhärtighet handlar det inte om vad som framkommit hittills utan mord dubbelmord. Vilket också lagstiftaren anser att det är och det är också det som är rubriceringen i detta fallet. Vad kreti och pleti förstår är inte intressant utan samhället har gjort klart att det är ett grovt brott. Anser man att det rättfärdigar att döda barn på grund av än så länge luddig sjukdom, så spottar man andra kämpande föräldrar i ansiktet. Jag tänker närmast på dom föräldrar som sitter på sjukhusets vak just nu med barn som har cancer eller andra allvarliga sjukdomar. Dom tänker inte ens tanken din jävla femfemma. Jag tänker på dom barnen som är sjuka som absolut inte vill bli mördade av dom som är deras största trygghet och något jävla snömos om livskvalité.
Dom här föräldrarna var inte friska i psyket.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-22 kl. 22:11.
Citera
2018-01-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Stod egentligen inget nytt där. Att dom sökt nån ljusbehandling i Tyskland har stått tidigare.

Känns som om AB vill vara först ut i det långa loppet
Citera
2018-01-22, 22:04
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Idiot. Varför sväva ut i massa teorier. Kan det inte va så enkelt som att båda döttrarna var väldigt sjuka. Föräldrarna var djupt deprimerade pga det och därför gjorde det här fruktansvärda valet. Visserligen är fb ett skvallerforum, men oftast är den enklaste teorin den sanna.

Intressant vore att veta varför föräldrarna inte sökte hjälp för sina egna känslor och tankar.
En av eller båda föräldrarna var ju betydligt sjukare än barnen.
Citera
2018-01-22, 22:04
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Man döms för vad man gör. Man har inte rätt att göra vad som helst mot andra bara för att man tycker sig ha den rätten själv. I synnerhet inte mot minderåriga.
Nej i lagens mening har Du helt rätt men här slåss lagen sönder för den inrymmer inte sådana
här situationer.
Detta är ett väldigt känslomässigt och svårt fall att försöka förstå.
Citera
2018-01-22, 22:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nej i lagens mening har Du helt rätt men här slåss lagen sönder för den inrymmer inte sådana
här situationer.
Detta är ett väldigt känslomässigt och svårt fall att försöka förstå.

Det gör den visst och såna som dig med dina åsikter betackar sig lagen för.
Brottet är dubbelmord. Så det finns ingen förståelse från lagens sida men däremot finns ingen gärningsman att åtala. Det betyder inte att dom i sitt eftermäle är annat än mördare.
Citera
2018-01-22, 22:07
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskinutid
Tack för en fantastisk och intelligent kommentar som vi sällan ser här.

Hur kan du tycka det är vuxet och eftertänksamt att döda två barn, oavsett hur sjuka de är?

Förstår inte hur prestige kan väga tyngre än att söka hjälp. Det är så tragiskt så jag finner inga ord! Om två vuxna tar livet av sig själv är det ett vuxet beslut, men aldrig att döda ett barn som inte har samma konsekvenstänkande som vuxna.
Citera
2018-01-22, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
För normala människor tycker inte synd om barnmördare. Finns absolut INGEN ursäkt att mörda två barn mot deras egen vilja, för antar att en 10 och 14 åring inte ville dö. Ni som tycker det är riktigt sjuka i huvudet och borde söka hjälp på närmaste psykmottagning. Helst idag!

Det är väll ingen här som har tyckt eller tycker det....
Varför skriver du ens det.
Vänligen, ta fram ett inlägg där någon har skrivit att detta är bra.
Citera
2018-01-22, 22:11
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Bad barnen om att få dö? Barmhärtighet handlar det inte om vad som framkommit hittills utan mord dubbelmord. Vilket också lagstiftaren anser att det är och det är också det som är rubriceringen i detta fallet. Vad kreti och pleti förstår är inte intressant utan samhället har gjort klart att det är ett grovt brott. Anser man att det rättfärdigar att döda barn på grund av än så länge luddig sjukdom, så spottar man andra kämpande föräldrar i ansiktet. Jag tänker närmast på dom föräldrar som sitter på sjukhusets vak just nu med barn som har cancer eller andra allvarliga sjukdomar. Dom tänker inte ens tanken din jävla femfemma. Jag tänker på dom barnen som är sjuka som absolut inte vill bli mördade av dom som är deras största trygghet och något jävla snömos om livskvalité.
Visst jag förstår hur Du tänker. Vi vet ju inte hur flickornas inställning till denna handling var.
Men det är djupare än så. I bland kan det tryggaste hemmijöer vändas upp och ned när människor
ställs inför hopplöshet och då kan detta utmynna i helt andra reaktioner än vad som är att betrakta som normalt.
Citera
2018-01-22, 22:12
Medlem
Citat:
Men används ljusbehandling vid narkolepsi..?

Om det var så att familjen varit i Tyskland för ljusbehandling till barnen. har man väl försökt att hitta alternativa metoder att försöka göra något. Det finns ju tyvärr ingen hjälp.
Citera
2018-01-22, 22:12
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det är väll ingen här som har tyckt eller tycker det....
Varför skriver du ens det.
Vänligen, ta fram ett inlägg där någon har skrivit att detta är bra.
Det är ju flera här som uttryckt på olika vis med regelbundenhet hur synd det var om föräldrarna. Men sitta och leta upp inlägg i en tråd med över 10000 tänker jag ju inte göra.
Citera
2018-01-22, 22:14
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Var du tilltalad?

Äntligen ett vettigt inlägg. Heder för det. Jag försvarar inte gärningen. Men söker förståelse för detta fruktansvärda brott.
Som utredare av sådana här händelser läggs ju tiden på att förstå motivationen av dessa handlingar.
Det fruktansvärda vet man ju redan så där behövs ju inte någon större fördjuping läggas.
Tyvärr kommer de flesta inte förbi det fruktansvärda och kan börja söka efter det viktiga.
Citera
2018-01-22, 22:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Visst jag förstår hur Du tänker. Vi vet ju inte hur flickornas inställning till denna handling var.
Men det är djupare än så. I bland kan det tryggaste hemmijöer vändas upp och ned när människor
ställs inför hopplöshet och då kan detta utmynna i helt andra reaktioner än vad som är att betrakta som normalt.

Jo det vet vi eftersom polisen har uttalat sig. Så det bör du kanske ta reda på först.
Dubblemordet eller trippelmordet i Bjärred är vad det handlar om. Sen självmord.
Deras brev är lika torrt och byråkratiskt som deras opersonliga framtoning.
Hopplöshet utsätts många för och många har det jävligt tufft. Nej, ibland är det inte utan första i Sverige. Så som tur är handlar inte självmordskandidater i uppsåt att döda andra eller skada dom.
Vilket bör lunga dom flesta, men inte fan har dom ursäkter för mord. Inte en chans !

Citat:
Som utredare av sådana här händelser läggs ju tiden på att förstå motivationen av dessa handlingar.
Det fruktansvärda vet man ju redan så där behövs ju inte någon större fördjuping läggas.
Tyvärr kommer de flesta inte förbi det fruktansvärda och kan börja söka efter det viktiga.
Vilka utredare då? Polisen kommer utreda dödsorsaker och vem som gjort vad och i vilken ordning.
Nej, dom kommer inte fråga varför eftersom det inte passar in i en polishjärna.
Det får övergå till psykiatrin, socialtjänsten och andra som vill identifiera och förhindra mord på barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in