2018-01-22, 21:27
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Vart har du faktat som säger "nära 38 km/h"?

Scrip7 postade denna länk för bara några inlägg sedan och där anges siffran 35,48 km/h, en klart mer realistisk siffra för en fotbollsspelare.

https://www.express.co.uk/pictures/sport/18057/Premier-League-fastest-players-2017-18-sportgalleries

visste att någon skulle nappa. Sane är snabbaste spelaren i premier league, vare sig du vill det eller ej. googla.
Citera
2018-01-22, 21:28
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
visste att någon skulle nappa. Sane är snabbaste spelaren i premier league, vare sig du vill det eller ej. googla.

Det har jag inte sagt emot, men när du säger fakta och sedan hittar på siffror. Ja det säger det mesta om dig.
Citera
2018-01-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Störst är United, men inte just nu bäst. Märk skillnaden. Tar vi de senaste fem åren så har United lika många ligatitlar som City, lika många inhemska cuptitlar (dock har United vunnit FA-cupen en gång medans City bara vunnit ligacupen.) och United har en titel ute i Europa vilket City inte har. Detta alltså under en period där United haft det turbulent på tränarpositionen sedan SAF slutade. Du kan snacka ner United hur mycket du vill men laget har ändå vunnit titlar under sin sämsta period på mycket länge.

Förstår att ni är nöjda med att konstant deltaga i CL, men när ska ni vinna den? Det ekar tomt där...

Just nu? United har inte varit i närheten av att vara bäst på många år.

Historieprofessorer hela gänget. "United vann det här och det här för 10, 15, 30 år sen". Vem fan bryr sig? Tror du någon tycker det är intressant om jag säger att Stoke City i början av 1900-talet hade enorma framgångar, och räknas till både ett av Englands äldsta och mest framgångsrika lag? Nej, ingen bryr sig. För det är historia. Precis som United.

"Ligatitlar", där kom det. Snacka om att räkna enkronor. Det säger väl allt som maktskiftet inom engelsk fotboll när ni numera stoltserar över kalle anka-troféer, något som aldrig fanns på kartan under Uniteds bästa år. Då var slutskede i Champions League och att vinna ligan en självklarhet. Nu är ni bäst i världen när ni vinner en Europa League-final...

Titta på hur Pep ser på dessa cuper. FA-cupen är väl något han typ förstår sig på, att det "kanske betyder något". Men har man riktiga ambitioner som lag så är det ligan och finrummet CL man siktar på. Mourinho ställer fram sin bästa elva mot allt, Pep gör inte det. För det betyder inte lika mycket för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Vart fan kommer alla Citytroll ifrån helt plötsligt? Såhär högljutt var det inte när de vann ligan i sista minuten. Då kunde man ju inte bry sig mindre om City vann ligan. Nu önskar man ju fan nästan att United eller Liverpool vinner på grund av alla hybrisidioter i tråden som inte har vett att visa respekt för klubbarna som byggt upp fotbollen. Rätta in er i ledet och buga er jävla kuksugare!

Gulligt försök av dig att spela ner på faktumet att City har Sverige-fans!

Var hade United varit utan sina rika ägare som pumpat in pengar i klubben i årtionden? Ni snackar om köpeklubbar utan själ. Som om United byggde upp något tomhänt. Jävla hycklare
United hade finanser innan du slog upp dina babyögon för världen.
Citera
2018-01-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Historieprofessorer hela gänget. "United vann det här och det här för 10, 15, 30 år sen". Vem fan bryr sig? Tror du någon tycker det är intressant om jag säger att Stoke City i början av 1900-talet hade enorma framgångar, och räknas till både ett av Englands äldsta och mest framgångsrika lag? Nej, ingen bryr sig. För det är historia. Precis som United.

"Ligatitlar", där kom det. Snacka om att räkna enkronor. Det säger väl allt som maktskiftet inom engelsk fotboll när ni numera stoltserar över kalle anka-troféer, något som aldrig fanns på kartan under Uniteds bästa år. Då var slutskede i Champions League och att vinna ligan en självklarhet. Nu är ni bäst i världen när ni vinner en Europa League-final...

Titta på hur Pep ser på dessa cuper. FA-cupen är väl något han typ förstår sig på, att det "kanske betyder något". Men har man riktiga ambitioner som lag så är det ligan och finrummet CL man siktar på. Mourinho ställer fram sin bästa elva mot allt, Pep gör inte det. För det betyder inte lika mycket för honom.

Gulligt försök av dig att spela ner på faktumet att City har Sverige-fans!

Var hade United varit utan sina rika ägare som pumpat in pengar i klubben i årtionden? Ni snackar om köpeklubbar utan själ. Som om United byggde upp något tomhänt. Jävla hycklare
United hade finanser innan du slog upp dina babyögon för världen.

När blev du ett City-fan?

Vad fick dig att bli det?
Citera
2018-01-22, 22:45
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Säsongen 1998/1999 så hade jag en bekant som bodde i Manchester, så jag var ganska ofta å hälsade på honom, han umgicks med både city och united anhängare som bodde där så det vart mycket fotbollsnack, United fansen extremt dryga, City fansen vänliga om man ska samanfatta supportrarna vi umgicks med, tvärtom människorna på det här forumet alltså.....

Men iaf då låg City i tredjedivisionen, jag såg när dom mötte Chesterfield, har för mig att matchen slutade 1-1. Men iaf City fick kvala, slog Gillingham i den avgörande matchen på wembley där man gjorde två mål på övertid efter att ha legat under med 2-0 och vann sen på straffar, en otroligt viktigt match i Citys historia. Och en match man fortfarande pratar om bland supportrar i City, iaf bland dom jag fortfarande har lite kontakt med.

Så säg inte att historia inte är viktigt för det är den, betydligt viktigare än nytillkomna city supportrar nånsin kommer att förstå.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2018-01-22 kl. 22:49.
Citera
2018-01-22, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
När blev du ett City-fan?

Vad fick dig att bli det?

Det roliga är att folk som ställer den frågan ofta fiskar efter kopplingar till när araberna kom in med stålar, eller när City vann ligan.
Jag såg en match av en slump 2013 och tyckte de spelade sån fantastisk jävla fotboll, vilket de också gjorde den matchen. Därefter såg jag några matcher till med dem och sen var jag krokad.
Med andra ord en helt vanlig upplevelse som bet tag i mig. Jag visste då ingenting om deras sista-minuten mål mot Queens Park Rangers år 2012, ett mål som ledde till ligavinst i ett av fotbollshistoriens vackraste och mest dramatiska ögonblick.

Jag kände inte heller till att City hade blivit uppbackade av en hög med pengar några år innan. Sen om du köper min story eller inte, det kvittar för min del. City fick säkerligen en del fans i och med dessa faktorer, precis som United fick när de vann stormatcher och ligan år efter år.

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Säsongen 1998/1999 så hade jag en bekant som bodde i Manchester, så jag var ganska ofta å hälsade på honom, han umgicks med både city och united anhängare som bodde där så det vart mycket fotbollsnack, united fansen extremt dryga, City fansen vänliga om man ska samanfatta supportrarna vi umgicks med, tvärtom människorna på det här forumet alltså.....

Men iaf då låg City i tredjedivisionen, jag såg när dom mötte Chesterfield, har för mig att matchen slutade 1-1. Men iaf City fick kvala, slog Gillingham i den avgörande matchen på wembley där man gjorde två mål på övertid efter att ha legat under med 2-0 och vann sen på straffar, en otroligt viktigt match i Citys historia. Och en match man fortfarande pratar om bland supportrar i City, iaf bland dom jag fortfarande har lite kontakt med.

Så säg inte att historia inte är viktigt för det är den, betydligt viktigare än nytillkomna city supportrar nånsin kommer att förstå.

Du behöver inte övertyga mig. Jag är säker på att City precis som andra engelska fotbollsklubbar varit med om både fantastiska och mindre smickrande ögonblick. Sälj in det här till dem som inte tror att City har en historia istället.

Det är också kul att City-fans här benämns dryga, när United-fansen är de värsta i världen bara för att de är historiskt framgångsrika. Idag är de bara en skugga av sitt forna jag, men fansen lever kvar på 90-talet.
Citera
2018-01-22, 22:57
Medlem
Citat:
Det roliga är att folk som ställer den frågan ofta fiskar efter kopplingar till när araberna kom in med stålar, eller när City vann ligan.
Jag såg en match av en slump 2013 och tyckte de spelade sån fantastisk jävla fotboll, vilket de också gjorde den matchen. Därefter såg jag några matcher till med dem och sen var jag krokad.
Med andra ord en helt vanlig upplevelse som bet tag i mig. Jag visste då ingenting om deras sista-minuten mål mot Queens Park Rangers år 2012, ett mål som ledde till ligavinst i ett av fotbollshistoriens vackraste och mest dramatiska ögonblick.

Jag kände inte heller till att City hade blivit uppbackade av en hög med pengar några år innan. Sen om du köper min story eller inte, det kvittar för min del. City fick säkerligen en del fans i och med dessa faktorer, precis som United fick när de vann stormatcher och ligan år efter år.

Du behöver inte övertyga mig. Jag är säker på att City precis som andra engelska fotbollsklubbar varit med om både fantastiska och mindre smickrande ögonblick. Sälj in det här till dem som inte tror att City har en historia istället.

Det är också kul att City-fans här benämns dryga, när United-fansen är de värsta i världen bara för att de är historiskt framgångsrika. Idag är de bara en skugga av sitt forna jag, men fansen lever kvar på 90-talet.

Helt ärligt blev du fan av City 2013, blir det skrattretande med dina åsikter, med tanke på ditt dåliga omdöme. Det blir liksom ingen som tar dig seriöst. City under Mancini/Pellegrini spela fint? Herre min skapare.
Citera
2018-01-22, 23:09
Medlem
Citat:
Helt ärligt blev du fan av City 2013, blir det skrattretande med dina åsikter, med tanke på ditt dåliga omdöme. Det blir liksom ingen som tar dig seriöst. City under Mancini/Pellegrini spela fint? Herre min skapare.

Men vad är det här för nivå, på riktigt? Så om du är 20 år (vilket vore en komplimang med tanke på att du resonerar som en 12-åring) och är t.ex United-fan sen 10 år tillbaka, så är du mer berättigad till din åsikt än någon som varit fotbollsfan i fem år? Hör du dig själv?

Fint, ja. 11/12 vann de ligan, 12/13 kom de tvåa. De gjorde rekordmånga mål dessa år. Är du förståndshandikappad? Sluta gör bort dig själv.
Citera
2018-01-22, 23:23
Medlem
Citat:
Men vad är det här för nivå, på riktigt? Så om du är 20 år (vilket vore en komplimang med tanke på att du resonerar som en 12-åring) och är t.ex United-fan sen 10 år tillbaka, så är du mer berättigad till din åsikt än någon som varit fotbollsfan i fem år? Hör du dig själv?

Fint, ja. 11/12 vann de ligan, 12/13 kom de tvåa. De gjorde rekordmånga mål dessa år. Är du förståndshandikappad? Sluta gör bort dig själv.

Tro mig, är man City fan gör man bort sig tillräckligt. Det blir liksom inte mer plast än så. Speciellt om man sitter i sin källare i Västerås eller dylikt.

Förstår inte heller dig? Varför påstår du att det är jag som resonerar som en 12 åring, när du påstår att

Ligatitlar = räkna enkronor. Fråga en italienare vad det betyder att vinna lo scudetto din jävla fjant så kommer du förstå, fråga en engelsman detsamma så kommer du förstå. Sitt inte med på din trötta ADSL uppkoppling och trivialisera en PL-titel, i Uniteds fall fler än någon annan klubb - det är svett, blod och tårar, inte minst som fan.

Men det bevisar lite hur bortskämd du är. Du har ju trots allt inte sett så mycket fotboll från tiden det inte var lika kommersiellt som nu. Nu kan man ju köpa sig en hel startelva för 50+m och kringå FFP, bajsa på traditioner om att utveckla egna talanger, ha ett helt extremt bisarrt publiksnitt sett till kvalitén. Du bajsar även på historia och, påstår att ingen bryr sig och förväntar sig att bli tagen seriöst? CITY har vunnit PL 11-12 och 13-14 resten kalle anka titlar, så hur kan du klanka ner på andra klubbar? Det föregår mitt förstånd. Du har ingen rätt till det. City är fortfarande en sketen pissklubb med 0 dragningskraft förutom ekonomiskt och delvist sportsligt om man vill vinna PL vart annat år, ja inte fan går man dit för att spela för en brinnande publik. Etihad Stadium låter förövrigt mer cancer än Guldfågeln Arena. Tack för mig.
Citera
2018-01-22, 23:36
Medlem
Citat:
1.Tro mig, är man City fan gör man bort sig tillräckligt. Det blir liksom inte mer plast än så. Speciellt om man sitter i sin källare i Västerås eller dylikt.

2.Ligatitlar = räkna enkronor. Fråga en italienare vad det betyder att vinna lo scudetto din jävla fjant så kommer du förstå, fråga en engelsman detsamma så kommer du förstå. Sitt inte med på din trötta ADSL uppkoppling och trivialisera en PL-titel, i Uniteds fall fler än någon annan klubb - det är svett, blod och tårar, inte minst som fan.

3.Men det bevisar lite hur bortskämd du är. Du har ju trots allt inte sett så mycket fotboll från tiden det inte var lika kommersiellt som nu. Nu kan man ju köpa sig en hel startelva för 50+m och kringå FFP, bajsa på traditioner om att utveckla egna talanger, ha ett helt extremt bisarrt publiksnitt sett till kvalitén. Du bajsar även på historia och, påstår att ingen bryr sig och förväntar sig att bli tagen seriöst? CITY har vunnit PL 11-12 och 13-14 resten kalle anka titlar, så hur kan du klanka ner på andra klubbar? Det föregår mitt förstånd. Du har ingen rätt till det. City är fortfarande en sketen pissklubb med 0 dragningskraft förutom ekonomiskt och delvist sportsligt om man vill vinna PL vart annat år, ja inte fan går man dit för att spela för en brinnande publik. Etihad Stadium låter förövrigt mer cancer än Guldfågeln Arena. Tack för mig.

Okej, vet inte varför jag kastar bort min tid på det här, men here goes:

1. Förstår inte ens den här meningen. Obegriplig poäng ovärdig ett svar. Finns liksom ingenting att svara på

2. Det är inte svett, blod och tårar, det är pengar. Pengarna och den status United fick i och med pengarna var det som bidrag till deras storhetstid, före alla andra lag. Det blev tillslut bara ett storlag, men så är inte fallet längre, även om ni såklart önskar det. Du förstår ju inte ens min poäng med att räkna enkronor din idiot. Gå tillbaka till skolbänken och försök göra något åt din låga intelligens.

3. Ja precis, United gör ju ett helt fantastiskt jobb med att lyfta fram sina egna. Lukaku och Pogba köptes inte alls in för två miljarder. Intressant att City har noll i dragningskraft och ändå lockade till sig de två bästa mittfältarna i hela ligan med David Silva och De Bruyne. Jag antar att de flyttade dit för vädret?

"Tack för mig"? Tack för vadå? Du smutsar ner tråden genom korkade inlägg. Gå och lägg dig.
Citera
2018-01-22, 23:51
Medlem
Citat:
Okej, vet inte varför jag kastar bort min tid på det här, men here goes:

1. Förstår inte ens den här meningen. Obegriplig poäng ovärdig ett svar. Finns liksom ingenting att svara på

2. Det är inte svett, blod och tårar, det är pengar. Pengarna och den status United fick i och med pengarna var det som bidrag till deras storhetstid, före alla andra lag. Det blev tillslut bara ett storlag, men så är inte fallet längre, även om ni såklart önskar det. Du förstår ju inte ens min poäng med att räkna enkronor din idiot. Gå tillbaka till skolbänken och försök göra något åt din låga intelligens.

3. Ja precis, United gör ju ett helt fantastiskt jobb med att lyfta fram sina egna. Lukaku och Pogba köptes inte alls in för två miljarder. Intressant att City har noll i dragningskraft och ändå lockade till sig de två bästa mittfältarna i hela ligan med David Silva och De Bruyne. Jag antar att de flyttade dit för vädret?

"Tack för mig"? Tack för vadå? Du smutsar ner tråden genom korkade inlägg. Gå och lägg dig.

När du skriver att det endast var pengar.. tja.. lagom oseriöst.. man kan inte klandra dig. Du anser ju i samma veva att City spelade vackert under Mancini och Pelligrini*host*. När Yaya Toure är en av klubbens största spelare genom tiderna, då vet man att det är en storklubb. Men du kan väl fortsätta njuta av City, den ”storklubben” enda klubben med ett publiksnitt i paritet med allsvenskan och en närmast obefintlig historia. En konstgjord klubb. Men du tycker väl det är trevligt med ”uppstickare” likt RB Leipzig, Istanbul Basaksehir? Du ska veta att hela Flashback skrattar år dig. Men du kan ju titulera dig som stolt City-fan sen 2013? Det har du ju kommit underfund med, till skillnad från Forumets 2 andra City-fans. Identitetslösa äckelförening..
Citera
2018-01-22, 23:53
Medlem
Scrip7s avatar
24 omgångar in på säsongen och det skiljer 6 poäng mellan laget på 10.e plats och laget som ligger på 20.e och sista plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in