Citat:
Ursprungligen postat av
B-Dawk
Ni City-fans får det att låta som han går till ett bottengäng. United ligger tvåa i ligan och är fortfarande Englands klart största klubb.
Men ni är ju ovana vid att ligga i toppen så jag förstår om ni lätt får hybris..
United har inte varit "störst i England" på 4-5 år. City och Chelsea har turat om på toppen. United har bara sin historia. Det är ingen hybris. City är den enda klubben i England som deltagit i CL sex år i rad. Vet du vad det innebär? Att man måste sluta i topp fyra. När gjorde United det sist så många år i rad?
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Hade du på allvar velat ha in en Sanchéz som så totalt hade rubbat lönenivån i City? Sancéz hade tagit en plats från Sané/Sterling/Jesus. Till vilken nytta då? Finns väl mycket mer att göra i backlinjen/på mittfältet för City ändå? Balansen där fram känns ju faktiskt väldigt bra med lite olika spelartyper och ingen tydlig stjärna som MÅSTE spela. Pep har ju t.om Aguero att underordna sig laget. Sanchéz är ju dessutom i en ålder där det med en eller två muskelskador rätt fort kan vara över.
Jag vet att priset för Alexis antagligen hade kostat mer än det smakat. Jag är bara en jävla fan av hans spelstil, bollkontroll, aggressivitet och vilja. Han kommer göra mycket för United, helt klart.
Samtidigt, som du säger, hade 7 år yngre Sterling och Sanés utveckling fått lida för det. Jag ville nog bara ha en Quick fix innan Sterling och Sané blir riktiga stjärnor. Alexis hade tagit City till en vansinnig nivå. Jag vet, han är 30 innan året är slut. Det blir svårt för United att locka till sig en yngre anfallsstjärna i Dybala, Griezmann eller för den delen Neymar när både Lukaku, Alexis och Martial tar plats på toppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Det kan hända att han värderade äkthet fram om plast. Även om alla toppklubbar är köpeklubbar så har vissa klubbar mer "själ" än andra. På den skalan ligger City i botten jämte PSG.
Haha, ja så säljer man ju in det på Uniteds site just nu...
Kan tänka mig hur diskussionen gick innan de presenterade honom.
"OK guys, we have kind of a problem. Alexis signed for City in August but never went due to Arsene Wenger refusing to let him go. So he was actually on the verge of joining our rivals. How do we tone this down? Let's make up this shit story about how he
as a kid always dreamed of playing for United.
Vem fan köper det?

Inte ens United-fansen själva. Han gick för den enorma pengen. Ingenting annat. City hade råd att förlora honom. Även om jag personligen tyckte det var dumt av Pep och Txiki.
Citat:
Ursprungligen postat av
used66
Another thing: hur bra kan Leroy Sane bli i Manchester City? missade ni dribblingen förbi 5 - 6 man i matchen mot Newcastle? värsta maradonagrejen!
När Sané har en bra dag på jobbet kan han gå förbi vem som helst. Han är fortfarande lite ojämn, men kommer bli en fantastisk fotbollsspelare.
Jag vill dock se honom på högerkanten istället och lära sig slå inlägg med högerfoten. Då har han en riktigt vass inläggsfot och kan samtidigt skära in med sin vänsterfot och kanonskott.