2018-01-22, 18:51
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormaktRod
Fake news!, Turkarna kör väl Leopard 2.
Gå tillbaka i mina tidigare inlägg så har det avslöjats flera kurdiska bedrägerier.

Turkarna använder Leopard 2, uppgraderade M 60 pansarvagnar och deras nya Altay.
Citera
2018-01-22, 18:52
Medlem
SU-35s avatar
dagens analys av Southfront
https://www.youtube.com/watch?v=0784-PfQzHU

som någon tog upp tidigare så har alltså USA:s Jim Mattis gått ut och sagt att Turkiet har legitima skäl för att operera i Syrian mot Kurderna. Där tog den kurdiska framgångssagan alltså officiellt slut. Inte är jag för Turkiet på långa vägar, men fasen alltså, vad naiva och ärligt talat korkade kurderna är. Vad fan förväntade de sig liksom? Att storebror USA skulle komma direkt och blåsa på såret? Som grädde på moset så försökte man dra "ryssen är ond"-kortet i hopp om att beskylla Ryssland för allt så att Väst och USA skulle komma till undsättning och skydda dessa mot Demonbjörnen och den onda trollkarlen Assad. Try again!

Hoppas att Afrin återförenas med dess legitima och ursprungliga land snart, tillsammans med hela det s.k. Rojava. Nog med trams nu!
Citera
2018-01-22, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
dagens analys av Southfront
https://www.youtube.com/watch?v=0784-PfQzHU

som någon tog upp tidigare så har alltså USA:s Jim Mattis gått ut och sagt att Turkiet har legitima skäl för att operera i Syrian mot Kurderna. Där tog den kurdiska framgångssagan alltså officiellt slut. Inte är jag för Turkiet på långa vägar, men fasen alltså, vad naiva och ärligt talat korkade kurderna är. Vad fan förväntade de sig liksom? Att storebror USA skulle komma direkt och blåsa på såret? Som grädde på moset så försökte man dra "ryssen är ond"-kortet i hopp om att beskylla Ryssland för allt så att Väst och USA skulle komma till undsättning och skydda dessa mot Demonbjörnen och den onda trollkarlen Assad. Try again!

Hoppas att Afrin återförenas med dess legitima och ursprungliga land snart, tillsammans med hela det s.k. Rojava. Nog med trams nu!

Lite alarmerande att Mattis stödjer detta? Ger inte det mer kött på benen om teorin att USA vill se Turkiet få ett fotfäste i norra Syrien?
Citera
2018-01-22, 19:08
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Lite alarmerande att Mattis stödjer detta? Ger inte det mer kött på benen om teorin att USA vill se Turkiet få ett fotfäste i norra Syrien?

Lite min tanke också, vill gärna tro att Turkiet väljer att spela enligt reglerna, men att Turkiet i slutändan väljer att bryta mot det som man har kommit överens om är definitivt möjligt, lite min rädsla vad rör hela Afrin-partyt.

Däremot vill jag gärna tro att Turkiet håller sitt löfte, då Ryssland säkert påminde dessa om vad som kan komma att hända om man väljer att skoja till det, flera gånger dessutom. Är bara att hoppas på det bästa helt enkelt
Citera
2018-01-22, 19:09
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Det har dom redan via Operation Euphrates Shield från 2016.
Citera
2018-01-22, 19:15
Medlem
Cents4s avatar
Citat:

Citat:
Lite min tanke också, vill gärna tro att Turkiet väljer att spela enligt reglerna, men att Turkiet i slutändan väljer att bryta mot det som man har kommit överens om är definitivt möjligt, lite min rädsla vad rör hela Afrin-partyt.

Däremot vill jag gärna tro att Turkiet håller sitt löfte, då Ryssland säkert påminde dessa om vad som kan komma att hända om man väljer att skoja till det, flera gånger dessutom. Är bara att hoppas på det bästa helt enkelt

USA är splittrade. Några vill säkert se ett kurdiskt enklav medan resterande hellre ser Turkiet som en bättre partner. Kurderna kommer att vara en bättre partner, men USA största problem är att man inte har råd för att backa upp dessa med egna soldater. Det skulle vara förödande om man gjorde det och åkte på däng efteråt. Därför dubbelspelar man nu med Turkiet. Men turkarna synar deras fulspel.

Tror knappast vi får se ännu en luring av turkarna, de gjorde det en gång och vi såg hur det gick. Erdogan gick krälandes till Moskva för att be om förlåtelse.
Citera
2018-01-22, 20:09
Medlem
Citat:

Upplever detta som ytterst odramatiskt. Afrin behöver arabiseras.
Erdogan kommer nöja sig så.
Azaz och andra områden inom ES är stabila områden.
Denna variant behövs även i Afrin där kurder måste integreras eller drivas bort.
Citera
2018-01-22, 20:23
Medlem
Verkar som turkarna föll i YPGs fälla. Turkarna flyr för sina liv.

https://kurds.liveuamap.com/en/2018/22-january-syrian-rebels-fsa-are-retreating-from-mount-birsaya
Citera
2018-01-22, 20:34
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RenRasigArie
Verkar som turkarna föll i YPGs fälla. Turkarna flyr för sina liv.

https://kurds.liveuamap.com/en/2018/22-january-syrian-rebels-fsa-are-retreating-from-mount-birsaya

Verkar vara jämnt idag. Har du koll på hur många liv som skördats bort hittills från båda sidorna?
Citera
2018-01-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Verkar vara jämnt idag. Har du koll på hur många liv som skördats bort hittills från båda sidorna?

SOHR: At least 19 rebels and 26 SDF and 24 civilians died during clashes

http://www.syriahr.com/2018/01/22/%D9%86%D8%AD%D9%88-80-%D9%85%D8%AF%D9%86%D9%8A%D8%A7%D9%8B-%D9%88%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%AA%D9%84%D8%A 7%D9%8B-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B4%D9%87%D8%AF%D9%88%D8%A7-%D9%88%D9%82%D8%B6%D9%88%D8%A7-%D9%81%D9%8A /

Får ta siffrorna för vad det är, SOHR kan vara sådär
Citera
2018-01-22, 20:44
Medlem
https://pbs.twimg.com/media/DUKyITXXUAALNER.jpg

Hezbollah map of Southern Idlib and Southeastern Aleppo

Bra framsteg där senaste tiden
Citera
2018-01-22, 20:47
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
SOHR: At least 19 rebels and 26 SDF and 24 civilians died during clashes

http://www.syriahr.com/2018/01/22/%D9%86%D8%AD%D9%88-80-%D9%85%D8%AF%D9%86%D9%8A%D8%A7%D9%8B-%D9%88%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%AA%D9%84%D8%A 7%D9%8B-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B4%D9%87%D8%AF%D9%88%D8%A7-%D9%88%D9%82%D8%B6%D9%88%D8%A7-%D9%81%D9%8A /

Får ta siffrorna för vad det är, SOHR kan vara sådär

Tack, låter som ganska troliga siffror. Trodde det skulle vara betydligt fler, lär väl öka ordentligt under dessa dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in