2018-01-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Rätta mig om jag har fel, men det blev ett kort boende på Blågatan 11. Inom ett år var huset sålt. Felköp, eller hände det något specifikt i Göteborg?

Var bodde det innna?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nedanstående länk fick jag av användaren Memmajemma där hon ber mig lägga ut den pga egen okunskap att göra det. Jag har fått tillåtelse att meddela vad hon skrev till mig. Jag vet inte om detta är Agnes eller ej, men nån annan kanske kan avgöra.

Memmajemma skriver: jag gick och kikade på L*sa H*nkows FB-profil, hon är ju mamma till L*nnea H*din. Så kikade på Linneas vänlista och hon är vän med M*tilda H*din som ser ut som hennes syster. Då hittade jag bilderna. Under en bild så står det ” Det är jag och Agnes”. Därför jag tror det kan vara hon, vad tror du? 🤔
/M

Bra grävt om bilden stämmer.

Om om det stämmer så ser hon inte speciellt dödsjuk ut i heller. Kan vara en äldre bild men inte så väldigt mkt äldre med tanke på deras kroppslängder.
Senast redigerad av Ribersborg 2018-01-22 kl. 19:09.
Citera
2018-01-22, 19:00
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Nedanstående länk fick jag av användaren Memmajemma där hon ber mig lägga ut den pga egen okunskap att göra det. Jag har fått tillåtelse att meddela vad hon skrev till mig. Jag vet inte om detta är Agnes eller ej, men nån annan kanske kan avgöra.

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=296429624105389&id=100012150618878& set=ecnf.100012150618878&source=49

Memmajemma skriver: jag gick och kikade på L*sa H*nkows FB-profil, hon är ju mamma till L*nnea H*din. Så kikade på Linneas vänlista och hon är vän med M*tilda H*din som ser ut som hennes syster. Då hittade jag bilderna. Under en bild så står det ” Det är jag och Agnes”. Därför jag tror det kan vara hon, vad tror du? 🤔
/M

Den bilden samt en video med båda flickorna i har redan diskuterats i tråden och några kom fram till att flickan i videon samt flickan på bilden inte är Ag***.
Hurvida det stämmer eller inte vet jag inte men det har diskuterats flitigt kring det.
Citera
2018-01-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Var bodde det innna?

Om om det stämmer så ser hon inte speciellt dödsjuk ut i heller. Kan vara en äldre bild men inte så väldigt mkt äldre med tanke på deras kroppslängder.

Men då var det väl rätt Agnes i den videon oxå.
Citera
2018-01-22, 19:04
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om du hade läst tråden så hade du sett båda diskussionerna. Det är nog ingen som vill ta det ett varv till för det blir hopplöst traggligt om man måste det varje gång det kommer in nån ny. Samma med alla som hoppar in och vil ha en sammanfattning. Det går inte att göra en, tråden är för lång med alldeles för lite fakta. Det som finns kan man lika gärna läsa i tidningarna. Det är bättre att du backar tillbaka eller söker i tråden. Det finns en funktion för det.
Det är verkligen sådana som du som gör att jag sällan skriver inlägg på fb läbgre. Folk som bara letar efter saker att reta upp sig på.
Jag bad inte om en sammanfattning. Har läst majoriteten i den här tråden men inte 100% och du kommenterade inte något av det jag önskade reflektion kring. Den typen av dryghet du påvisade tyder mest bara på omognad.
Citera
2018-01-22, 19:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Var bodde det innna?

Den bilden + några andra bilder på dessa tjejer har varit uppe tidigare några borttagna. Denna Agnes är en kompis till kusinen. Alltså inte rätt Agnes. Vi kanske kan ta bort den eftersom tråden inte handlar om någon av dom
Citera
2018-01-22, 19:11
Medlem
vik_tors avatar
Två föräldrar som inte längre orkade se sina barn lida och gjorde den svåraste gärningen man kan göra för att låta barnen flyga upp till himlen.

Fadern var välutbildad och lär ha läst på om allt han hittat om diagnosen.

Som i andra fall när en familj elimineras så är det oftast hämndmotiv bakom. I det här fallet så grät nog båda föräldrarna när de fattade beslutet om att avsluta familjen där det fanns en stor kärlek bakom som motiv.

Om det här inte hänt och någon av döttrarna skulle tagit sitt liv så skulle många anse dottern som självisk som utförde gärningen och lät de kvarvarande få lida för resten av sina liv. Jag kan inte se det kärleksfulla med att någon måste hålla sig i liv för att ingen annan skall behöva lida av det trauma som man efterlämnar när man tar livet av sig.

Föräldrarna var påläste. De offrade sig själva, sin familj och sin framtid, för att inte barnen skulle behöva lida.

Jag har själv en obotlig sjukdom som försvårar livet. Mina föräldrar skulle aldrig offrat sina liv för att låta mig somna in i sömnen.

Nog för att det tanken att ha ihjäl sina barn känns sjuk. Men jag tror det fanns en djup kärlek i denna familj, kanske lite för djup, vilket gjorde att alla drogs med ner i avgrunden. Med lite mindre kärlek så skulle modern kunnat fly och inte se genom att satsa på sin karriär, och fadern på sin karriär, och döttrarna hade fått klara sig så gott de kunde på egen hand, och överleva men inte leva p.g.a sjukdomen.

Av alla frågor så är jag mest nyfiken på om dådet var en impulshandling, med kort tid från tanke till handling, som blev triggad av något som nyligen hänt (kanske att en av döttrarna försökt avsluta livet) eller om tanken kommit upp långt innan och legat latent och handlingen har förberetts mentalt under lång tid i form av att döttrarna blev sämre, föräldrarna blev mer pålästa om sjukdomen och dess framtid, och döttrarna mådde allt sämre och började yttra tankar om självmord och att föräldrarna i lugn och ro bestämde sig för detta öde för att lätta på sina barns lidande.
Senast redigerad av vik_tor 2018-01-22 kl. 19:18.
Citera
2018-01-22, 19:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Måste säga att jag ändå undrar vad dom skyddar genom att lägga locket på...?
Om jag vore anhörig skulle jag hellre vilja peta alla spekulationer i rätt rikting.
Det känns väl ändå mer hedrande för dom avlidna att folk kan få en rimlig chans att förstå varför detta skedde än att dom ska minnas som halvgalna, deprimerade, psykotiska sektmedlemmar ?

Förmodligen så hade dom blivit halvgalna och deprimerade och det är väl inget som anhöriga vill att allmänheten ska få veta mer detaljer om. Orsaken till att de hamnade i detta tillstånd är väl som de skrev i avskedsbrevet, flickornas sjukdom och inget hopp om framtiden. Varken mer eller mindre. Sen att det kan verka sjukt, svårbegripligt för utomstående är en annan sak.
Citera
2018-01-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wierdandsweet
Den bilden samt en video med båda flickorna i har redan diskuterats i tråden och några kom fram till att flickan i videon samt flickan på bilden inte är Ag***.
Hurvida det stämmer eller inte vet jag inte men det har diskuterats flitigt kring det.

Jag kontaktade fb-användaren som publicerat videon. Det är hennes, högst levande dotter. Så kan ni inte radera bilderna.
Citera
2018-01-22, 19:17
Medlem
Citat:
Det kom upp med anledning av att det borde behövas en annan orsak för ett gemensamt beslut än att de satt vid matbordet en kväll och tog upp diskussionen om sin livskvalitee.

I början av tråden nämndess också en adress i Arlöv som ett ställe familjen besökte, där även Scio håller till. Men det gick snabbt förbi i mängden av inlägg.

Men har nu kommit upp igen och jag tycker inte det riktigt har klargjorts om det är ett riktigt spår eller ej.

Om det som stått i tråden on Scio stämmer med uteslutning och hur scio ser på sjukdomar, så sätter det hyllningarna som postats i ett annat perspektiv. Där nämns inte ett enda ord om familjen i övrigt, bara O är med i båda texterna.
Båda texterna?
Citera
2018-01-22, 19:21
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=296429624105389&id=100012150618878& set=ecnf.100012150618878&source=49

/M

Bilderna stämmer inte det är en annan Agnes. Se mitt inlägg kl. 19.07
Citera
2018-01-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Det är verkligen sådana som du som gör att jag sällan skriver inlägg på fb läbgre. Folk som bara letar efter saker att reta upp sig på.
Jag bad inte om en sammanfattning. Har läst majoriteten i den här tråden men inte 100% och du kommenterade inte något av det jag önskade reflektion kring. Den typen av dryghet du påvisade tyder mest bara på omognad.

En snabb sökning på Münchausen gav träff på 9 inlägg. Det tog betydligt kortare tid än att skriva frågan:

Citat:
Är det ingen mer som tänkt tanken ifall det kan finnas Münchhausen by proxy inblandat i den här röran?

Jo det är säkert 10 till som har tänkt tanken. Om man har läst tråden från början till slut så blir det lite enformigt med den ena efter den andra som lanserar samma idé som var diskuterad för en stund sedan.
Citera
2018-01-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Som anhörig eller kollega eller vän skulle man väl bli galen på en sån här spekulationshärva... Men! Jag tycker ändå att det är konstigt att ingen försöker knuffa spekulationerna i rätt riktning. Alltså för att dämpa ryktesspridningen. Varför tror ni att det är så tyst och så få nya uppgifter som kommer i omlopp? Jag trodde nog till en början att det skulle läcka ut ganska mycket uppgifter här, alltså inte från närmaste familjen men från bekantas bekanta eller från föräldrar med barn i samma klass osv osv.

Det har väl gjorts försök av postare, som säger sig varit bekanta med, eller känt föräldrarna, att dämpa spekulationerna, men eftersom de inte kunnat bidra med något spännande, så verkar mer fantasifyllda varianter att föredras. T.ex svarade en, som sa sig (och verkar) känna pappan, nej på scientologifrågan, men det var nog alldeles för tråkigt, för nu är han sektmedlem igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in