2018-01-22, 16:18
Medlem
Måste säga att jag ändå undrar vad dom skyddar genom att lägga locket på...?
Om jag vore anhörig skulle jag hellre vilja peta alla spekulationer i rätt rikting.
Det känns väl ändå mer hedrande för dom avlidna att folk kan få en rimlig chans att förstå varför detta skedde än att dom ska minnas som halvgalna, deprimerade, psykotiska sektmedlemmar ?
Citera
2018-01-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Och sa: I nästa liv skaffar vi inga barn!

Exakt!
Vidriga föräldrar. Övertygad om att deras beteende gjort barnen så utmattade och trötta att de inte orkade med att gå i skolan. Besvären började komma när de skulle frigöra sig, i tonåren... Att de betraktade barnens liv som deras egendom är uppenbart.

De som "förstår" att mord är kärlek bör snarast lämna bort sina barn till sociala myndigheter och bara bekänna att de inte ville ha barn, eller älskar sina barn som självständiga individer. Mord är inte kärlek. Barn kan aldrig ta ställning om de vill dö, de förstår inte konsekvenserna.
Citera
2018-01-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Om jag vore anhörig skulle jag hellre vilja peta alla spekulationer i rätt rikting.
Det känns väl ändå mer hedrande för dom avlidna att folk kan få en rimlig chans att förstå varför detta skedde än att dom ska minnas som halvgalna, deprimerade, psykotiska sektmedlemmar ?

Tror dessutom inte att de var varken deprimerade eller psykotiska, då de agerade vidrigt rationellt. De var ondskefulla mot sina egna barn. Att ta sig rätten att bestämma att barnen ska dö... undrar om de pratat med barnen om livskvalitet... Klart barnen blev trötta... de kunde inte bara få vara.

Tänk om de kommit till en stödfamilj och där plötsligt blivit pigga igen... kommer att tänka på de barn som tvingas bli apatiska eller blir apatiska för att omgivningen påverkar dem så illa.
Senast redigerad av rappytt 2018-01-22 kl. 16:21.
Citera
2018-01-22, 16:21
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tror dessutom inte att de var varken deprimerade eller psykotiska, då de agerade vidrigt rationellt. De var ondskefulla mot sina egna barn. Klart barnen blev trötta...

Vad bygger du det på? Har inte sett någon förklaring till händelsen eller vilka problem familjen hade.
Citera
2018-01-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Vad bygger du det på? Har inte sett någon förklaring till händelsen eller vilka problem familjen hade.

Räcker det inte för dig att två barn blir mördade för att se att barnens familjesituation var livsfarlig? Ett mord behöver inte "förklaras", vi kommer aldrig att få en förklaring på hur dessa individer tänkte. Vad vi förstår är att barnen hade två helt olämpliga vårdnadshavare.

Alla skolor med motsvarande problembild måste omedelbart se till att barn med hemundervisning får en stödfamilj.
Senast redigerad av rappytt 2018-01-22 kl. 16:24.
Citera
2018-01-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Helt klart HB. Det framgår ju av texten Hannah Brenton. OH är det väl knappast - varför skulle han finnas på denna bilden ?

Men nej. Hannah med h. Finns massor!
Citera
2018-01-22, 16:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Här kan man ju lägga till att den internationellt knepiga titeln "Docent" brukar bli översatt till "Assistant Professor" i sammanhang där titlar används (konferenser och liknande)
Det är ännu mer förvirrat. Jag tror att det är vanligare med Associate Professor för docent, och att Assistant Professor oftare får stå för forskarassistent. Detta gör samtidigt att det är mycket oklart om någon som har titeln Associate Professor är en docentkompetent forskarassistent, som alltså inte sitter på en fast tjänst, eller en lektor, alltså med fast tjänst, med eller utan docentkompetens. Men det du beskriver förekommer också.
Citera
2018-01-22, 16:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himalaya100
Men nej. Hannah med h. Finns massor!

Det är just det jag klargör - om man läser - nooooooooga
Citera
2018-01-22, 16:34
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Inte utan att tanken snuddar vid hjärntvätt.
Om man har avvikande tro, tankesätt kring barnens uppfostran, frihet och minutiöst ska styra barnet efter sin egen uppfattning och regelverk, är inte Sverige det optimala landet. De första grundskoleåren är väl någolunda "smärtbefriade", men sen kommer frigörelsen och barnet är inte så lätt att kontrollera längre. Även mindre saker, som att mamma och pappa inte längre är idolerna, kan leda till krockar. Lockelsen utanför familjen växer.
Förr brukade man säga att en hel by fostrade barnen, man la sig i och fann inga bekymmer med att huta åt grannens barn om dessa inte fanns nära. Vet inte om man kan kalla det hjälp, men barnen hade ögon på sig iaf. Barn såg vuxna på ett annat sätt. Så är det inte längre.
Nu är det individualismen som genomsyrar familjer, var och en tänker på sig själv och sin utveckling. Man polerar sina egon.
Om föräldraparet ansåg att barnen skulle följa dem, tänka likadant, var barnen, helt naturligt, på kollisionskurs gentemot föräldrarna, vilka la till med nya styrelement. Som sjukdom via hjärntvätt.
Får dock en känsla av de var bihang till sina lyckade föräldrar och att dessa fortfarande kom i första rummet.

Att de varit i Tyskland för behandling, hur vet vi det egentligen? Finns det några berättelser, foton från resan?
Saknar dessutom föräldrarnas fight via sociala medier för sina barn, för grupper finns för alla tillstånd, namnsunderskrifter för motioner mm.
Ja, att döttrarna på något sätt var ett slags bihang till föräldrarna förefaller inte orimligt. Det understryks väl av att föräldrarna tog sig friheten att ta livet av dom. Så gör bara inte föräldrar som ser sina barn som fria, självständiga individer.
Citera
2018-01-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ah, det där är nog Hanna B. Men om det är OH vet man ju inte. Samma "frissa" dock.

Edit: Eller, vete fan. Fortfarande Hannah med H på slutet.
Edit 2. Finns en himla massa Hannah Brenton också.

Det är inte mamman. Bilden föreställer en kvinna som mottager ett brittisk journalistpris 2015 för att ha skrivit artiklar om fastigheter för facktidningen Property Week.
Citera
2018-01-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam

Jag tror att de anhöriga inväntar polisens utredning, sedan så ska detta bearbetas, sedan kommer det tas ställning till huruvida de kommer att medverka i intervjuer eller någon dokumentär kanske.

Som jag skrev tidigare så beror det nog helt och hållet på om det från deras håll anses finnas några förmildrande omständigheter, finns det så finns det nog en viss chans att vi får reda på dessa.
Citera
2018-01-22, 16:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Det ligger mycket i det du säger.
Och att vi ska ha FÖRSTÅELSE för att någon har mördat sina barn, som många här i tråden förfäktar, är skrämmande, och därför så provocerande.
Har man förståelse för det är man inte frisk i huvudet, anser jag.
Däremot behöver vi få en FÖRKLARING. Därav alla spekulationer, naturligtvis. Vi behöver veta exakt hur förklaringen ser ut, just för att det är så totalt obegripligt och OFÖRSVARBART.

Det är inte fråga om förståelse för brottet utan om att försöka FÖRSTÅ vad som ledde till detta hemska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in