2018-01-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Visst är det en möjlig plats att välja för att vänta på Mohammed på väg till skolan. Dock ännu mer troligt att man väljer den platsen om man ska vänta på Anna-Lena på väg till jobbet.

Inget av alternativen är 100%.

GW är duktig på att skriva dussindeckare, mig veterligen löser han inte särskilt många brott.

Hur går det med källhänvisningar som bekräftar P-H's oskuld?

Nej precis, inget av alternativen är 100%.

Om GM hade varit en person med anknytning till något av offren och bara stämde in på, låt säga 10% av det uppgivna signalementet. Tror ni inte att Sveriges andra mest omfattande polisutredning någonsin hade lyckats fiska fram honom vid det här laget?
Nej! GM är för offren och deras familjer helt okänd och står ej att finna i Linköping, varken då eller nu. Detta är ett brott utan synbart motiv, annat än att för GM få leva ut sina djävulska lustar.
Därmed inte sagt att det måste vara Pulver-Henke.
Citera
2018-01-21, 21:37
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Ja, det han menar är väl att han redan har använt kniven i ett liknande brott.

Kanske var inte det första offret som föll för hans kniv en människa? Var det kanske ett djur? Det brukar ju kunna finnas en historik av djurplågeri hos lustmördare/seriemördartyper. Det är även vanligt att metoden som används mot djuren förblir densamma när personen går över till att jaga människor. Han skriver ju själv att han stämmer in på två av tre beteenden i vad som kallas Macdonaldtriaden.

Den lyder som följer: (enligt wikipedia, sorry)

”Anläggning av bränder, eller mordbrand, ställbart för kickens skull som de får av att förstöra saker, för att få uppmärksamhet eller för att förövaren ska känna sig mer maktfull.”

”Grymhet mot djur (relaterad till "zoosadism"). Många barn må vara grymma mot djur, som att dra av benen på spindlar och dylikt. Men blivande seriemördare dödar ofta större djur, som katter och hundar, och enbart för egen njutning snarare än för att imponera på jämnåriga.”

”Sängvätning efter åldern då barn vanligtvis har vuxit ifrån sådana problem.”

Berättar Pulver-Henke vilka 2 av dessa 3 karaktärsdrag som stämmer in på honom?
Citera
2018-01-21, 21:49
Medlem
Readyfreddies avatar
Någon som sitter med Sveriges dödbok kanske kan kolla om någon passande ung man dog den dagen eller i nära anslutning.

Tror i och för sig att P-H lever och frodas än idag och inte hade något med dådet att göra, däremot framstod han ju inte som ett vanligt troll riktigt.
Citera
2018-01-21, 22:20
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Nej precis, inget av alternativen är 100%.

Om GM hade varit en person med anknytning till något av offren och bara stämde in på, låt säga 10% av det uppgivna signalementet. Tror ni inte att Sveriges andra mest omfattande polisutredning någonsin hade lyckats fiska fram honom vid det här laget?
Nej! GM är för offren och deras familjer helt okänd och står ej att finna i Linköping, varken då eller nu. Detta är ett brott utan synbart motiv, annat än att för GM få leva ut sina djävulska lustar.
Därmed inte sagt att det måste vara Pulver-Henke.

Håller med om det fetade. Eftersom jag ej är särskilt insatt i detta, så vet jag heller inte hur polisutredningen är skött.

Men med ett DNA på mördaren så borde man lyckats fånga in gärningsmannen om något av offren haft någon slags relation till honom (under förutsättning att utredningen är väl skött).
Citera
2018-01-22, 00:14
Medlem
Citat:
Berättar Pulver-Henke vilka 2 av dessa 3 karaktärsdrag som stämmer in på honom?

Nej!
Citera
2018-01-22, 05:11
Medlem
Citat:
Pulver-Henke var inloggad på flashback på eftermiddagen dagen efter att han postat inlägget där han erkände sig vara GM samt påstod sig ha tagit mediciner i syfte att suicidera.

Pulver-Henke dog alltså inte den kvällen han skrev det inlägget.

Får jag gissa så tror jag också att Pulver-Henke lever. Tror dessutom att han följer denna tråd på flashback samt att han har ett annat alias (förmodligen som skriver här i tråden). Har dock inga belägg för dessa gissningar.
Har läst igenom Pulver-Henkes inlägg och när jag studerar hans språk tycker jag följande:
1. Han bör vara i 30-35-årsåldern när han skriver.
2. Hans språk tyder på en akademiskt skolad person, äldre än 30-35, exvis "suicidera".
3. Språket är för litterärt och avvägt för att spontant komma från en som bekänner en fruktansvärd händelse.
Min slutsats: Pulver-Henke är ett troll.
Citera
2018-01-22, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Någon som sitter med Sveriges dödbok kanske kan kolla om någon passande ung man dog den dagen eller i nära anslutning.

Tror i och för sig att P-H lever och frodas än idag och inte hade något med dådet att göra, däremot framstod han ju inte som ett vanligt troll riktigt.

Vi har kollat upp alla män i medelåldern som dog i Stockholm veckan efter hans sista inlägg. Tror det finns i tråden, annars finns det i min inbox. Ska länka i eftermiddag. Vi hittade ingen misstänkt, men vi kan säkert ha missat någon. Sen tror inte jag heller att Pulver-Henke tog sitt liv, utan tog livet av det kontot.
Citera
2018-01-22, 08:07
Medlem
Citat:
Håller med om det fetade. Eftersom jag ej är särskilt insatt i detta, så vet jag heller inte hur polisutredningen är skött.

Men med ett DNA på mördaren så borde man lyckats fånga in gärningsmannen om något av offren haft någon slags relation till honom (under förutsättning att utredningen är väl skött).

Alltså, polisutredningen har väl misslyckats därför att den inte fått fast på gm trots ett till synes bra utgångsläge. Men har inte uppfattningen att det gått prestige i fallet, de har tillkallat hjälp utifrån, även låtit FBI (har jag för mig, men kan vara Scotland Yard) se över utredningen och de har hållit med om den gärningsmannaprofil som Linköpingspolisen arbetat efter.

Så när GW säger att det är en ung gärningsman så är det främst utifrån det faktum att en omfattande och ändå ganska välskött utredning inte har fast på gärningsmannen, och det gör att man måste röra sig utåt i marginalerna av vad som är det troligaste.

Men det är svårt att hitta motivbilder, att inte någon sådan har hittats beror inte att den inte kan finnas. Gw själv tror ju på en motivbild som riktar sig mot Mohammed.
Citera
2018-01-22, 08:39
Medlem
MossTrumss avatar
Citat och fyllesnack från P-H som ser tillbaka på en förlorad ungdom i tråden (FB) Jag lever på botten, alla råd tages tacksamt emot!

Jag vill inte flasha med självmord men det måste sägas att det är en oerhörd befrielse när man bestämt sig. Jag tänker dock prova "allt" innan jag kör på snaran.
2013-09-13, 19:22

Men jag söker hjälp parallellt med detta. Är det någon som vet tekniker för att ta sig ur självmordstankar? Jag planerar att hänga mig i ett träd bredvid det mentalsjukhus där jag för första gången blev intagen i min ungdom. Jag har aldrig blivit frisk sedan dess så jag tänkte att det skulle vara som en feedback till samhällssystemet att låta mitt lik dingla i ett utav sjukhusområdets träd.
2013-09-14, 00:16

Suck..här sitter man uppe till efter tre på natten och groggar trots att jag tänkte skärpa till mig?
2013-09-14, 03:05

P-H har flera gånger ventilerat att han inte varit i fysiskt bra skick, äter värktabletter t.ex. så det är inte otänkbart att han fallit bort av sjukdomsskäl.

Till det yttre är P-H som han beskriver sig själv raka motsatsen till den vältränade unga man som vittnen omtalat.

Det är trist att P-H tog på sig Dubbelmordet, gav sken av att suicidera och sedan försvann från Flashback.
Citera
2018-01-22, 11:33
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Citat och fyllesnack från P-H som ser tillbaka på en förlorad ungdom i tråden (FB) Jag lever på botten, alla råd tages tacksamt emot!

Jag vill inte flasha med självmord men det måste sägas att det är en oerhörd befrielse när man bestämt sig. Jag tänker dock prova "allt" innan jag kör på snaran.
2013-09-13, 19:22

Men jag söker hjälp parallellt med detta. Är det någon som vet tekniker för att ta sig ur självmordstankar? Jag planerar att hänga mig i ett träd bredvid det mentalsjukhus där jag för första gången blev intagen i min ungdom. Jag har aldrig blivit frisk sedan dess så jag tänkte att det skulle vara som en feedback till samhällssystemet att låta mitt lik dingla i ett utav sjukhusområdets träd.
2013-09-14, 00:16

Suck..här sitter man uppe till efter tre på natten och groggar trots att jag tänkte skärpa till mig?
2013-09-14, 03:05

P-H har flera gånger ventilerat att han inte varit i fysiskt bra skick, äter värktabletter t.ex. så det är inte otänkbart att han fallit bort av sjukdomsskäl.

Till det yttre är P-H som han beskriver sig själv raka motsatsen till den vältränade unga man som vittnen omtalat.

Det är trist att P-H tog på sig Dubbelmordet, gav sken av att suicidera och sedan försvann från Flashback.

Hur beskriver P-H sig själv till det yttre? Har läst hans inlägg men kommer inte ihåg att han givit några konkreta beskrivningar av sitt signalement.

Möjligt att du har rätt angående att P-H är ett troll. Det är väl till och med det sannolika. Vore bra om luffarjeppe kunde bekräfta sitt påstående om att P-H avförts från utredningen, så mer tid på honom inte behöver ödslas.
Citera
2018-01-22, 12:12
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Hur beskriver P-H sig själv till det yttre? Har läst hans inlägg men kommer inte ihåg att han givit några konkreta beskrivningar av sitt signalement.

Möjligt att du har rätt angående att P-H är ett troll. Det är väl till och med det sannolika. Vore bra om luffarjeppe kunde bekräfta sitt påstående om att P-H avförts från utredningen, så mer tid på honom inte behöver ödslas.
P-H beskriver sig själv:

Jag kan dock inte sitta längre stunder vid en dator och jobba på grund utav en svår och kronisk smärtsjukdom (den är diagnosticerad och jag får tunga mediciner för den, mediciner som jag dock delvis inte pallar att ta eftersom biverkningarna är rätt svåra).

Bland det värsta utav allt är att det syns i ansiktet på mig att jag är djupt deprimerad, det hänger och jag är helt svart i synen. Folk glor som fan, vänder sig om på gatan.

(FB) Jag lever på botten, alla råd tages tacksamt emot!
Citera
2018-01-22, 12:21
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
P-H beskriver sig själv:

Jag kan dock inte sitta längre stunder vid en dator och jobba på grund utav en svår och kronisk smärtsjukdom (den är diagnosticerad och jag får tunga mediciner för den, mediciner som jag dock delvis inte pallar att ta eftersom biverkningarna är rätt svåra).

Bland det värsta utav allt är att det syns i ansiktet på mig att jag är djupt deprimerad, det hänger och jag är helt svart i synen. Folk glor som fan, vänder sig om på gatan.

(FB) Jag lever på botten, alla råd tages tacksamt emot!

Det var mycket intressant information. Talar snarare för att P-H är GM än emot.

Läs denna artikel om hur vittne beskriver misstänkt GM's ansikte:
http://mobil.corren.se/nyheter/linkoping/man-med-polotroja-viktigaste-sparet-4298145.aspx

"Hon uppfattade mannen som alldeles apatisk, med ett ansikte förvridet av plågor."

Att PH år 2013 lider av ett kroniskt smärttillstånd säger sannolikt ingenting om vilken kondition han var i vid tillfället för morden år 2004.
Senast redigerad av DjungelJens 2018-01-22 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in