Citat:
Ursprungligen postat av
DjungelJens
Håller med om det fetade. Eftersom jag ej är särskilt insatt i detta, så vet jag heller inte hur polisutredningen är skött.
Men med ett DNA på mördaren så borde man lyckats fånga in gärningsmannen om något av offren haft någon slags relation till honom (under förutsättning att utredningen är väl skött).
Alltså, polisutredningen har väl misslyckats därför att den inte fått fast på gm trots ett till synes bra utgångsläge. Men har inte uppfattningen att det gått prestige i fallet, de har tillkallat hjälp utifrån, även låtit FBI (har jag för mig, men kan vara Scotland Yard) se över utredningen och de har hållit med om den gärningsmannaprofil som Linköpingspolisen arbetat efter.
Så när GW säger att det är en ung gärningsman så är det främst utifrån det faktum att en omfattande och ändå ganska välskött utredning inte har fast på gärningsmannen, och det gör att man måste röra sig utåt i marginalerna av vad som är det troligaste.
Men det är svårt att hitta motivbilder, att inte någon sådan har hittats beror inte att den inte kan finnas. Gw själv tror ju på en motivbild som riktar sig mot Mohammed.