Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Möjligheten finns ju, men vissa har redan bestämt sig för att M är sexualsadist, och pratar om det som om det vore ett faktum. I förlängningen tror jag att Danmark behöver en debatt om vilka typer av porr, vilka typer av föreställningar på liveklubbar, sexklubbar o.s.v. som ska vara laglig/a. Eftersom han kan ha inspirerats av t.ex. föreställningarna på Manifest. Och har han inte gjort det, så kan någon annan göra det, i framtiden...
Att du stör dig på att folk har bestämda uppfattningar om Madsen är nog fanimej själva definitionen på det gamla ordstävet 'sten i glashus'.
Är det någon som är orubblig och helt ovillig att ändra åsikt oavsett fakta är det du. Du kom in i tråden med utgångspunkten att 'jag är en väldigt bra människokännare, Madsen är helt oskyldig till allt'.
Han hade släppt av Kim, jajamän!, sen försvarade du dravlet om 'sjöbegravningen' (och var övertygad om att PM talade sanning när han sa att kroppen var hel).
Sen dök kroppsdelar upp, naturligtvis hade då - enligt dig - någon pervers styckmördare råkat hitta den hela kroppen och passat på att stycka lite.
Sen erkänner PM styckningen men hävdar (surprise surprise) att hon dött av en olycka (gaser) och tvingades stycka lite för att få ut kroppen. Alla vrider sig generat å PM:s vägnar utom Merwinna, som direkt köper förklaringen och viftar bort slakten med att det var en icke-störd 'transportstyckning'. Inget att hetsa upp sig över.
Ah, och just det: vi har ju stickskadorna i buk och underliv också. Något som ytterligare pekar på att PM onekligen verkar vara en rätt fucked-up-snubbe. Och titta: här någonstans faller t o m du till föga. 'Jag ger mig, han verkar ha gjort det' hette det. Då. I typ en dag.
För sen var det avskakat, och din frenetiskt arbetande hjärna lyckades hitta nya, sköna och alternativa fakta. Du tillstår öppet vad det egentligen handlar om (du vill inte att han ska sitta i fängelse när han har så mycket att ge och 'lärt sig sin läxa', särskilt inte när han är vit och det finns negrer som springer lösa), hatar på Kim för att hon lät sig mördas, beskyller samhället för att konspirera mot vita män (och skäller på polisen för att dom letar - och hittar- bevis), anklagar åklagaren för att fabricera bevis (som du inte ens sett).
Någonstans bör du börja tänka 'vad är det slutgiltiga beviset jag behöver för att inse att PM är en rejält störd mördare som samhället bör skyddas ifrån?'. Kan du inte komma på ett sådant bevis betyder det en sak: att du inte vill. Du har helt enkelt en bias. Då bör du inse att denna bias 1) är en dödförklaring för ditt eget resonemang, samt 2) förmodligen är osund och något du behöver professionell hjälp med (om inte den försvinner av sig själv när du inser 1).