2018-01-07, 01:52
Medlem
Snacka inte skit om Heberlein. Hon är skarp som få. Och den här tramsvestiten Back är inget annat än ett äkta gammalt kommunistspöke, den sorten som beskyller alla politiska motståndare för psykisk sjukdom när de egna argumenten tryter. Hon ska anmälas för sitt förtal.
Citera
2018-01-07, 02:44
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisaUlv
Snacka inte skit om Heberlein. Hon är skarp som få. Och den här tramsvestiten Back är inget annat än ett äkta gammalt kommunistspöke, den sorten som beskyller alla politiska motståndare för psykisk sjukdom när de egna argumenten tryter. Hon ska anmälas för sitt förtal.

Det är inte bara kommunister som drar till med psyksjuk-kortet. När Heberlein var hatad bland nationalister och andra mer till höger hände det att de drog till med det också. Kolla bakåt i tråden om du inte tror mig.
Hon har skyltat med sin sjukdom och inte så lite heller. T.o.m anklagat sin förlaggare för att utnyttjat henne när hon inte kunde ta ansvar för sig själv. Så hur i höga helvete ska man veta när hon är frisk och när hon är sjuk? Artiklen i GP var rätt rubbad.
Du skriver att hon är skarp, gillade du det när hon var på andra sidan och attackerade på samma sätt?
Citera
2018-01-07, 02:52
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Jag är böjd att instämma till fullo i ditt inlägg.

Det som dock skrämmer mig lite är att vi skall rösta in dokumenterat psyksjuka i riksdagen.
Det är jag djävligt tveksam till.

Hur fan håller det vid stora kriser och extremt svåra beslut under mycket hög psykisk press?

Jag är duktigt djävla tveksam till psyksjuka i riksdagen, de djävulskt vansinniga besluten som kommer därifrån av "friska" människor räcker tillräckligt bra för att förstöra Sverige nu.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2018-01-07, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Det är inte bara kommunister som drar till med psyksjuk-kortet. När Heberlein var hatad bland nationalister och andra mer till höger hände det att de drog till med det också. Kolla bakåt i tråden om du inte tror mig.
Hon har skyltat med sin sjukdom och inte så lite heller. T.o.m anklagat sin förlaggare för att utnyttjat henne när hon inte kunde ta ansvar för sig själv. Så hur i höga helvete ska man veta när hon är frisk och när hon är sjuk? Artiklen i GP var rätt rubbad.
Du skriver att hon är skarp, gillade du det när hon var på andra sidan och attackerade på samma sätt?

Jag har haft henne som föreläsare så jag kan uttala mig om hennes kapacitet. Jag tycker artikeln i GP var rakryggad och mycket konkret, AH sätter fingret på Back's totalt utflummade och fega angrepp på en person som hon inte kan mäta sig med rent intellektuellt, då spelar hon ut kommunistargumentet nr 1: motståndaren är psykiskt sjuk och skall därmed vara tyst, inte ta sig några medborgerliga fri-och rättigheter. Precis som Stalin gjorde, och skickade folk till Gulag. Back önskar väl att hon kunde förpassa AH på samma sätt. Vad handlar det om? Jo, att kommunisttramsvestiterna ser AH som ett reellt hot, hon är ytterligt välformulerad och insiktsfull när hon dissekerar den så omhuldade svenska banala godheten (f.ö. AH bästa bokämne). Då skickar man fram en feg stackare som säger sig arbeta som psyksköterska för att slå mot AH allra innersta personliga integritet. Om nu AH haft diabetes istället, eller var lungsjuk, skulle det då ha varit mer accepterat att attackera henne för dessa sjukdomar? Beakta detta noga.

Jag har inte minsta tvivel om att AH skulle kunna sköta ett riksdagsuppdrag. Tvärtom, hon skulle med sina goda insikter och speciella livserfarenheter kunna bidra på ett mycket positivt sätt till att omsätta politiska värderingar till konkret arbete, till fördel för väldigt många av oss som ifrågasätter just den förbannade banala godheten som försatt Sverige i ett både trans-och tramstillstånd av sällan skådat slag.
Senast redigerad av DisaUlv 2018-01-07 kl. 03:16.
Citera
2018-01-07, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Jag är böjd att instämma till fullo i ditt inlägg.

Det som dock skrämmer mig lite är att vi skall rösta in dokumenterat psyksjuka i riksdagen.
Det är jag djävligt tveksam till.

Hur fan håller det vid stora kriser och extremt svåra beslut under mycket hög psykisk press?

Jag är duktigt djävla tveksam till psyksjuka i riksdagen, de djävulskt vansinniga besluten som kommer därifrån av "friska" människor räcker tillräckligt bra för att förstöra Sverige nu.

Arma, ARMA djävla Sverige!

Det finns inga tveksamheter att vara rädd för i detta fall. AH är en fullgod medborgare med stor kapacitet. Det är väl betydligt mer riskfyllt att låta det arroganta tramsvälde som nu befolkar vår regering - och som mig veterligen inte medicinerar mot sina åkommor - låta sköta statsfinanser, immigrationspolitik, försvarsmakten, skola och omsorg. Vår välfärd spelas bort mitt framför ögonen på oss och vi importerar kriminalitet och terrorism som om det vore åtråvärda råvaror. Det skrämmer mig, om något.
Citera
2018-01-07, 04:31
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Det finns inga tveksamheter att vara rädd för i detta fall. AH är en fullgod medborgare med stor kapacitet. Det är väl betydligt mer riskfyllt att låta det arroganta tramsvälde som nu befolkar vår regering - och som mig veterligen inte medicinerar mot sina åkommor - låta sköta statsfinanser, immigrationspolitik, försvarsmakten, skola och omsorg. Vår välfärd spelas bort mitt framför ögonen på oss och vi importerar kriminalitet och terrorism som om det vore åtråvärda råvaror. Det skrämmer mig, om något.

Vad skulle hon göra, mot "tramsväldet" menar du. Rent konkret. Du gillar ju att hon är skarp och hård men vad skulle det betyda i praktisk politik.
Fullgod medborgare, hehe...
Citera
2018-01-07, 13:27
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Jag har haft henne som föreläsare så jag kan uttala mig om hennes kapacitet. Jag tycker artikeln i GP var rakryggad och mycket konkret, AH sätter fingret på Back's totalt utflummade och fega angrepp på en person som hon inte kan mäta sig med rent intellektuellt, då spelar hon ut kommunistargumentet nr 1: motståndaren är psykiskt sjuk och skall därmed vara tyst, inte ta sig några medborgerliga fri-och rättigheter. Precis som Stalin gjorde, och skickade folk till Gulag. Back önskar väl att hon kunde förpassa AH på samma sätt. Vad handlar det om? Jo, att kommunisttramsvestiterna ser AH som ett reellt hot, hon är ytterligt välformulerad och insiktsfull när hon dissekerar den så omhuldade svenska banala godheten (f.ö. AH bästa bokämne). Då skickar man fram en feg stackare som säger sig arbeta som psyksköterska för att slå mot AH allra innersta personliga integritet. Om nu AH haft diabetes istället, eller var lungsjuk, skulle det då ha varit mer accepterat att attackera henne för dessa sjukdomar? Beakta detta noga.

Jag har inte minsta tvivel om att AH skulle kunna sköta ett riksdagsuppdrag. Tvärtom, hon skulle med sina goda insikter och speciella livserfarenheter kunna bidra på ett mycket positivt sätt till att omsätta politiska värderingar till konkret arbete, till fördel för väldigt många av oss som ifrågasätter just den förbannade banala godheten som försatt Sverige i ett både trans-och tramstillstånd av sällan skådat slag.

Håller med om att det inte är ok att insinuera om en politikers eller debattörs psykiska hälsa men du behöver väl inte ta i så du spricker. Det har inte så mycket med kommunism att göra. Och det är inte bara (den eventuella) bipolariteten som kan bli ett problem i Riksdagen. Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva är spekulativ, slutar med ett självmordshot. Det är skitdåligt. Men inte nog med det: hon skyllde på sin förläggare efteråt. AH är alltså jävligt bra på att peka finger åt andra och prata om ansvar och vuxenhet men hon har noll självkritik. Det är inte skarpt och tufft.
Hon och en annan moderat politiker skrev en debattartikel om att för moderaterna är alla människor lika värdefulla, oavsett religion, kön, psykisk sjukdom o.s.v. Jag tror inte att det är sant, och dessutom blir konsekvenserna att det inte går att säga: "h*n är paranoid", om någon lägger in en proposition i Riksdagen om att barnvagnar borde förbjudas för de är fulla med knark.
Citera
2018-01-21, 22:08
Medlem
Schweinmunds avatar
https://www.facebook.com/ann.heberle...40997745960841

Ann Heberlein verkar ha inspirerats av Donald Trumps "Fake Media Awards" och istället skapat en svensk motsvarighet som hon kallar "Veckans värdegrundare". Alltså något återkommande, där en person med annorlunda åsikter än henne hängs ut på hennes Fb som en klandervärd person.

Men sak samma. Har Ann Heberlein problem med Dick Harrison? De måste ju ha träffats någon gång i verkliga livet.
Citera
2018-01-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
https://www.facebook.com/ann.heberle...40997745960841

Ann Heberlein verkar ha inspirerats av Donald Trumps "Fake Media Awards" och istället skapat en svensk motsvarighet som hon kallar "Veckans värdegrundare". Alltså något återkommande, där en person med annorlunda åsikter än henne hängs ut på hennes Fb som en klandervärd person.

Men sak samma. Har Ann Heberlein problem med Dick Harrison? De måste ju ha träffats någon gång i verkliga livet.

Artikeln i SvD är låst, skriver Harrysson att det var farligare, mer våld osv i Sverige förr i världen?
Ja det var det ju men Heberlein lever högt på skrämsel.
Sen är det ju dumt att bagatellisera också, om Dick Harrysson nu gör det. Men det känns som att Heberlein tycker att gruppvåldtäkterna är något bra, som hon kan sälja sig med. Vad tråkigt för henne om det blev färre gruppvåldtäkter. Hur ska det då gå i Almedalen.
Citera
2018-01-22, 00:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Artikeln i SvD är låst, skriver Harrysson att det var farligare, mer våld osv i Sverige förr i världen?
Ja det var det ju men Heberlein lever högt på skrämsel.
Sen är det ju dumt att bagatellisera också, om Dick Harrysson nu gör det. Men det känns som att Heberlein tycker att gruppvåldtäkterna är något bra, som hon kan sälja sig med. Vad tråkigt för henne om det blev färre gruppvåldtäkter. Hur ska det då gå i Almedalen.

Harrisons artikel är bisarr. Han avslutar:

Citat:
I dag är våldsbrottsligheten betydligt mindre omfattande än på medeltiden eller stormaktstiden. Ingen kvinna riskerar att brännas på bål för att grannarna tror att hon är en häxa.

Ingen riskerar döds- eller ens disciplinstraff för äktenskaplig otrohet. Och så vidare: den som irriterar sig över inbrottsrisken och tycker att det var bättre förr har ingen aning om vilka betydligt värre ting hon eller han slipper oroa sig över, men som var vardagsmat i lyckligtvis svunna tider.

Heberleins motivering för priset:

"Med ett elegant relativistiskt resonemang och tvärsäkra påståenden lär Harrison svenska kvinnor veta hut och sluta oroa sig för banaliteter som överfallsgruppvåldtäkter. Kvinnor blir ju inte längre brända på bål - var nöjd med det. För tusan."
Citera
2018-01-22, 03:03
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Harrisons artikel är bisarr. Han avslutar:

Heberleins motivering för priset:
"Med ett elegant relativistiskt resonemang och tvärsäkra påståenden lär Harrison svenska kvinnor veta hut och sluta oroa sig för banaliteter som överfallsgruppvåldtäkter. Kvinnor blir ju inte längre brända på bål - var nöjd med det. För tusan."

Ursäkta om jag fiser i kyrkan nu men hur vanligt är det med överfallsgruppvåldtäkter?
Jag vill ha en siffra. Snackar vi om fem, tio eller femtio överfallsgruppvåldtäkter om året?

Heberlein bluffar så mycket men hon kan få det att låta som om Harrisson borde ha tagit upp överfallsgruppvåldtäkterna - trots att det kanske inte handlar om särskilt många? Eller?
Citera
2018-01-22, 11:17
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Ursäkta om jag fiser i kyrkan nu men hur vanligt är det med överfallsgruppvåldtäkter?
Jag vill ha en siffra. Snackar vi om fem, tio eller femtio överfallsgruppvåldtäkter om året?

Heberlein bluffar så mycket men hon kan få det att låta som om Harrisson borde ha tagit upp överfallsgruppvåldtäkterna - trots att det kanske inte handlar om särskilt många? Eller?

Eftersom det är ett NYTT fenomen, så finns det inte någon statistik. Skulle heller inte tro, att svenska politiker vill ta fram ngn.

Erinrar mig spontant bl.a. fyra (eller fler?) överfallsgruppvåldtäkter (i Malmö) som rapporterats från slutet av förra året och början av det här året (dec-jan). En ca femtio-årig kvinna blev överfallen och gruppvåldtagen i Kalmartrakten under förra året, när hon var ute för att plocka svamp. Ett fall i Strängnäs. Åkers Berga 1/1 2018:

Citat:
En kvinna ska ha blivit överfallen av flera män när hon igår kväll var på väg hem. Ingen person har gripits.

En kvinna utsattes för våldtäkt i Österåker sent igår kväll. En person larmade polisen om att en kvinna ska ha blivit överfallen och våldtagen.

Kvinnan ska ha varit på väg hem vid 22-tiden när hon överfölls av flera män och våldtogs utomhus.

(FB) Stockholm: Misstänk överfallsvåldtäkt i Österåker, 2018-01-01

Man kan säkert rota fram fler, men det är, som sagt, ett nytt fenomen. Och locket ligger på... media, Brå, polisen och svenska, ansvariga politiker är kolossalt ointresserade av ngn belysning av det importerade fenomenet.

"Grova brott och våldtäkter är här för att stanna" (!) konstaterar Ulf Kristersson lugnt i SVT.

Det gör Sverige mer "spännande och intressant" (!), framförde hans föregångare Fredrik Reinfeldt i sin egenskap av Sveriges statsminister.

-----

Din fråga kan jämföras med, "hur vanligt är det" med massöverfall på kvinnor a la nyårsnatten 2015/2016 i Köln.

Citat:
Authorities now think that on New Year's Eve, more than 1,200 women were sexually assaulted in various German cities, including more than 600 in Cologne and about 400 in Hamburg.

More than 2,000 men were allegedly involved, and 120 suspects — about half of them foreign nationals who had only recently arrived in Germany — have been identified.

https://www.washingtonpost.com/news/...=.e8cb7ac6f6af

"The men were of Arab or North African appearance" enl. BBC

Om du ser, att det bara finns ett (1) rapporterat massöverfall på kvinnor a la nyårsnatten 2015/2016 i Köln... är slutsatsen då, att eftersom det (onekligen) "inte handlar om särskilt många" sådana fall, så är det inte ett problem av ngn större dignitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in