Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-22, 13:02
Medlem
Nu attackerar hon sig själv igen - fast hon angriper andra i stället. Moraliserar över normbrytande relationer. Hon är ju bisexuell och varit otrogen som på löpande band, lugnat ner sig med åren och den nye mannen men som hon inte har något samvete så fortsätter hon på samma gamla vana att peka finger. Källa: Sprattelgummans Facebook.
Jag har en god vän som sa något ganska träffande faktiskt, det är som att spela boll med ett barn som har sina egna regler och ändrar på dem hela tiden. Nu får man ta bollen med handen för det gör jag! Du tog bollen med handen det får man inte göra! Nej jag var inte off side men du var det!
Det märks att hon är psykiskt sjuk men det är en typ av sjukdom som gör henne till en maskin. Jag tycker att det är vidrigt. Men det funkar som sagt var hon drar till sig uppmärksamhet som en jävla magnet. Kommer inte stoppa förrän hon får en stroke eller hjärtattack.
Citera
2018-01-22, 13:34
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Nu attackerar hon sig själv igen - fast hon angriper andra i stället. Moraliserar över normbrytande relationer. Hon är ju bisexuell och varit otrogen som på löpande band, lugnat ner sig med åren och den nye mannen men som hon inte har något samvete så fortsätter hon på samma gamla vana att peka finger. Källa: Sprattelgummans Facebook.
Jag har en god vän som sa något ganska träffande faktiskt, det är som att spela boll med ett barn som har sina egna regler och ändrar på dem hela tiden. Nu får man ta bollen med handen för det gör jag! Du tog bollen med handen det får man inte göra! Nej jag var inte off side men du var det!
Det märks att hon är psykiskt sjuk men det är en typ av sjukdom som gör henne till en maskin. Jag tycker att det är vidrigt. Men det funkar som sagt var hon drar till sig uppmärksamhet som en jävla magnet. Kommer inte stoppa förrän hon får en stroke eller hjärtattack.

På pricken! Jag får ofta intrycket att det är sig själv hon jagar. Djupt störda personer som letar fel hos andra verkar gå igen genom historien, ju hårdare de är mot andra desto bättre mår de.
Citera
2018-01-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
På pricken! Jag får ofta intrycket att det är sig själv hon jagar. Djupt störda personer som letar fel hos andra verkar gå igen genom historien, ju hårdare de är mot andra desto bättre mår de.

Hård du sa och hård det va. Hon är jävligt lik Monica Antonsson med alla anmälningar och motanmälningar och aggressiva utfall.

Citat:
Jag är urtrött på bittra sverigedemokrater i mitt kommentarsfält. Jag respekterar er hållning och era val. Var vänliga och återgälda den respekten, annars åker ni ut. Ni är totalt historielösa och chockerande okunniga. Fortsätt ert smutskastande av m i era egna forum.

Så mycket för det fria ordet... Hon är en diktatorstyp och såna människor ska inte ha makt.
Nu vill jag höra allt om knivar och biljakt och tända eld på folk.
Senast redigerad av Butter200 2018-01-22 kl. 14:02.
Citera
2018-01-22, 22:14
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Men sak samma. Har Ann Heberlein problem med Dick Harrison? De måste ju ha träffats någon gång i verkliga livet.
Det är klart att de har.
Hon har problem med ganska många hon träffat i verkliga livet.
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Ursäkta om jag fiser i kyrkan nu men hur vanligt är det med överfallsgruppvåldtäkter?
Jag vill ha en siffra. Snackar vi om fem, tio eller femtio överfallsgruppvåldtäkter om året?
Detta diskuteras även i en annan tråd: (FB) Är de flesta överfallsvåldtäktsanmälningar falska?

Enligt Sverigedemokraten P.J.Jonassons omfattande undersökning, verkar det bara gå att belägga ett enda fall av överfallsgruppvåldtäkt under perioden 2012-2017!
Citera
2018-01-24, 17:49
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Det är klart att de har.
Hon har problem med ganska många hon träffat i verkliga livet.
Detta diskuteras även i en annan tråd: (FB) Är de flesta överfallsvåldtäktsanmälningar falska?

Enligt Sverigedemokraten P.J.Jonassons omfattande undersökning, verkar det bara gå att belägga ett enda fall av överfallsgruppvåldtäkt under perioden 2012-2017!

Hur många gruppvåldtäkter får Jonasson det till den perioden?
Det är samma period som Heberlein ska undersöka och hon får det till 4000 fall.
Citera
2018-01-24, 19:00
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:

4000 gruppvåldtäkter 2012 - 2017, blir såvitt jag förstår närmare två gruppvåldtäkter om dagen.
Det verkar inte stämma med Jonassons statistik. Men det finns säkert andra som har bättre koll på siffrorna.
Citera
2018-01-25, 19:46
Medlem
ksvs avatar
Citat:
I sin pdf-rapport nämner han att 85 personer är dömda för gruppvåldtäkt.

Tittar man i excelfilen där han listat alla domar, har han färgmarkerat de han anser vara gruppvåldtäkt. Inkluderar man även barnvåldtäkter, räknar jag det till 60 våldtäktsfall (alltså inte domar) 2012 - 2017.

Men som sagt, endast ett av dessa 60 fall verkar ha handlat om överfall av okända gärningsmän.
Citera
2018-01-26, 10:30
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:

Tittar man i excelfilen där han listat alla domar, har han färgmarkerat de han anser vara gruppvåldtäkt. Inkluderar man även barnvåldtäkter, räknar jag det till 60 våldtäktsfall (alltså inte domar) 2012 - 2017.

Men som sagt, endast ett av dessa 60 fall verkar ha handlat om överfall av okända gärningsmän.

Men hon fiskar pengar till sin bok med den här beskrivningen:

Citat:
På kort tid har inte mindre än fyra misstänkta gruppvåldtäkter utomhus rapporterats i Malmö. Modus operandi är liknande i samtliga fall: En ensam kvinna överfalls av en grupp män utomhus.*Malmö är dessvärre inte unikt – överfallsgruppvåldtäkter utomhus har rapporterats från flera svenska städer de senaste åren. Inte konstigt att kvinnor uppger en ökad känsla av otrygghet.

Utländska män som går runt och överfaller ensamma kvinnor. Överfallsgruppvåldtäkter som en del av en kultur. Det är ju hennes upplägg och det hon får in pengar för.
Nu har tydligen Kickstarter stoppat hennes projekt efter anmälningar. Men det kunde väl lika gärna vara falsk marknadsföring?
Citera
2018-01-26, 11:33
Medlem
Citat:

Jonassons rapport är nog inte att lita helt.
MEN om han har rätt att 85 personer dömda för gruppvåldtäkt kan det alltså handla om 40 lagförda gruppvåldtäkter, eller något mindre. Men man får anta att det är fler anmälningar än så?
Citera
2018-01-26, 11:38
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
MEN om han har rätt att 85 personer dömda för gruppvåldtäkt kan det alltså handla om 40 lagförda gruppvåldtäkter, eller något mindre. Men man får anta att det är fler anmälningar än så?

Det sägs att det alltid är stora mörkertal för våldtäkt. Både att många inte anmäler och att det är svårt att få till en fällande dom när ord står mot ord. Och då att man aldrig får tag i förövarna.
Citera
2018-02-10, 00:20
Medlem
Citat:

Ann Heberlein har inte i första hand bipolär sjukdom, hon är narcissistiskt personlighetsstörd, är inte det tydligt för alla numera? Heberlein skriker att människor är politiskt korrekta och att att alla ljuger medan hon själv fortfarande helt ogenerat fortfarande använder sig av sin lektorstitel för att ta sig fram och legitimera sina helt ovetenskapliga högerpopulistiska åsikter, trots att hon sannolikt ombads säga upp sig. För mig är det tydligt att hon drivs av opportunism, som nu innebär att hålla sig till sin nuvarande mans åsikter. Det är tragiskt att ingen bara säger rakt ut som det är, kvinnan är inte trovärdig. Kommer hon in i riksdagen kan hon göra skada, framförallt skadar hon andra på riktigt psykiskt sjuka genom sin kändispsykiatriska diagnos. Jag mår riktigt illa och hoppas hon försvinner från offentligheten snart.
Citera
2018-02-10, 01:43
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Men hon fiskar pengar till sin bok med den här beskrivningen:
Hade hon haft någon form av hederlighet borde hon skänkt 90 % av de pengarna till Jonasson.
Det är hans arbete hon kopierar rakt av.

Citat:
Rent vetenskapligt är bristerna så stora att den tyvärr inte är särskilt användbar.
Detta till skillnad från den norska studien på samma ämnde som publicerades i december i fjol.

Citat:
Ursprungligen postat av KaninenKaninen
Ann Heberlein har inte i första hand bipolär sjukdom, hon är narcissistiskt personlighetsstörd, är inte det tydligt för alla numera?
Det är uppenbart för alla som haft att göra med henne mer än via internet.

Citat:
Ursprungligen postat av KaninenKaninen
Heberlein skriker att människor är politiskt korrekta och att att alla ljuger medan hon själv fortfarande helt ogenerat fortfarande använder sig av sin lektorstitel för att ta sig fram och legitimera sina helt ovetenskapliga högerpopulistiska åsikter, trots att hon sannolikt ombads säga upp sig. För mig är det tydligt att hon drivs av opportunism, som nu innebär att hålla sig till sin nuvarande mans åsikter. Det är tragiskt att ingen bara säger rakt ut som det är, kvinnan är inte trovärdig. Kommer hon in i riksdagen kan hon göra skada, framförallt skadar hon andra på riktigt psykiskt sjuka genom sin kändispsykiatriska diagnos. Jag mår riktigt illa och hoppas hon försvinner från offentligheten snart.
Hon kommer inte försvinna från offentligheten mer än Marcus Birro någonsin kommer göra.

Till skillnad från M, hade dock KD det goda omdömet att avvisa en narcissistisk opportunist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in